اردیبهشت 6, 1403 4:54 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع ایرادات برد و باتری در تعمیر موبایل
رفع ایرادات برد و باتری در تعمیر موبایل

رفع ایرادات برد و باتری در تعمیر موبایل

یکی از بیشترین ایراد هایی که برای موبایل شما پیش می آید می تواند از برد و آی سی موبایل باشد. زمانی که برد موبایل شما دچار مشکل می شود این احتمال وجود دارد که کثیف شده باشد. اکثر گوشی های موبایل آی سی آنها کثیف می شود که این مشکل به وجود می آید. برای جلوگیری از کثیف شدن آی سی بهتر است برد گوشی خود را زود به زود تمیز نمایید. برای این کار راه های زیادی وجود دارد.

از جمله این راه ها می توان به استفاده از وسایلی چون پمپ باد، چسب کاغذ، مسواک، خمیر قلع،  مایع فلکی و تینر نیز اشاره کرد. با به کار بردن این ابزار های می توانید به تعمیر موبایل خود و تمیز کردن آن نیز بپردازید. یکی از کار آمد ترین این روش ها این است که در ابتدا مسواک نرم را در تینر زده به توری که تینر خیلی کمی به آن زده شود. بعد از آن مسواک را به برد و آی سی موبایل خود بکشید تا تمیز شود.

علاوه بر این ایرادات و عیب های زیادی در موبایل شما ایجاد می شود که ما در این مقاله در رابطه با بعضی از آنها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بخوانید  مشکلات نرم افزاری موبایل

خواب الکتریکی

بعضی از افراد هستند که بیش از اندازه و به مدت زمان بسیار طولانی از باتری موبایل خود استفاده می کنند. این امر می تواند سبب خرابی باتری شما شود. به شکلی که باتری گوشی شما خالی شده و دیگر شارژ نخواهد شد. به این حالت در دنیای تعمیر موبایل خواب الکترونیکی گفته می شود. از این رو برای تعمیر موبایل خود در این حالت باید از به باتری موبایل خود یک شوک وارد کنید. باید دقت داشته باشید که برای جنس های نیکل و لیتیوم  باتری نوع شوک هم تفاوت دارد.

شوک به باتری لیتیوم

به منظور انجام شوک برای باتری های لیتیوم در ابتدا باید با استفاده از منبع تغذیه موبایل به اندازه دو ولت به ولتاژ اصلی درج شده روی باتری اضافه نمایید. به طوری که مثبت ها منبع تغذیه را به مثبت باتری و همچنین منفی منبع را به منفی باتری بزنید. مدت زمانی که اتصال آنها انجام می شود از 15 دقیقه نباید بیشتر شود.

 

 شوک به باتری نیکل

به منظور انجام شوک به باتری های با جنس نیکل نیاز به ولتاژی دوبرابر از ولتاژ اصلی باتری نیاز داریم. مانند باتری های لیتیوم باید مثبت ها به هم و منفی ها به یکدیگر متصل شوند. در این مابین باید 10ثانیه جای منفی و مثبت ها را عوض کنید و بعد دوباره به حات اول برگردانید.

بخوانید  انجام تعمیر موبایل ال جی در مرکزی معتبر

انواع باطری

برای تعمیر موبایل باطری های از نظر جنس به سه گروه تقسیم می شوند. این سه گروه به شرح زیر می باشد.

  1. نیکل متال هیبرید
  2. نیکل کادمیوم
  3. لیتیوم یون

موارد بالا برای انجام تعمیر موبایل شما ضروری می باشد. در شرایطی که نمی توانید این مراحل را انجام دهید می توانید برای اطمینان بیشتر تعمیر موبایل خود را به نمایندگی رسمی تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری ایران بسپارید. ما در این مرکز تعمیر موبایل شما را با به کار گرفتن بهترین و به روزترین تجهیزات انجام خواهیم داد.

بررسی آی سی در تعمیر موبایل

رفع مشکل روشن نشدن گوشی در تعمیر موبایل

خیس شدن موبایل