فروردین 29, 1403 2:12 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مواردی درباره لپ تاپ
مواردی درباره لپ تاپ

مواردی درباره لپ تاپ

لپ تاپ

رایانه کیفی، کوچک و نسبتا سبک که وزن آن اغلب بین ۱ تا ۷ کیلو می باشد که به‌ سایز و وزن مواد مصرفی در ساخت آن وابسته می باشد. سایز آن از رایانه های رومیزی کوچیکتر می باشد و با باتری کار می کند و انرژی تغذیه این باتری در این لپتاپ ازیک آداپتور AC/DC خارجی تأمین می کند.

لپ تاپ ها هم مانند رایانه رومیزی شامل همان اجزا می شود فقط وزن و اندازه این اجزا در لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر کمتر می باشد.صفحه نمایش لپ تاپ ها، بلور مایع دارد. صفحه کلید آن ها سرخود می باشد و ماوس هم روی صفحه زیر کیبرد قرار گرفته است؛ البته می توان یک ماوس یا یک کی برد خارجی را به آن نیز وصل کرد.

انواع مختلفی لپ تاپ وجود دارد. هنگام خرید باید با توجه به کار کرد لپ تاپ و کاربرد مد نظر لپ تاپ را انتخاب کند.

انواع لپ تاپ

نوت بوک ( Umpcs)

سایز آن ها بسیار کوچک می باشد پس قابل حمل تر از انواع دیگر به حساب می آید. آن ها صفحه نمایش کوچک دارند.دارای عملکرد ضعیف و مؤلفه پرانرژی می باشند.

Ultraportable

این مدل لپ تاپ دارای صفحه نمایش کوچکتر از 12 اینچ به شکل مورب می باشد و وزن کمی دارند.اندازه صفحه کلید در آن ها کامل نمی باشد. قیمت آن ها اغلب گران می باشد و عمر باتری آن ها طولانی می باشد.

بخوانید  چرا هارد دیسک خراب می شود ؟

تبلت (Tablet)

این مدل رایانه‌ها به شکل نوت بوک کاغذی می باشند.صفحه نمایش آن لمسی می باشد.این نوع لپ تاپ ها می‌توانند چند برنامه را همزمان به کار اندازند ولی جایگزین رایانه نمی‌شوند. ویژگی MP3، ویدئو، مرورگر اینترنت، chat و تصویر در آنها مشخص است.

مسائل استاندارد سازی

در حالی که استاندارد جهانی عامل تشکیل عوامل جانبی و کارت PC در رایانه دسک تاپ می‌باشد هنوز باید استانداردهای جهانی برای عوامل امروزی در بخش داخلی طراحی گردند. ولتاژ الکتریکی، طرح مادربورد، آداپتور داخلی و غیره، کابل LCD و درایو فلاپی به صفحه اصلی متصل هستند. آن‌ها تحت تأثیر چند فیلد می‌باشند و می بایست ارتباط با سخت‌افزار ناسازگار عملی شود. این‌ها پیچیده‌تر از ابزار الکترونیکی مصرفی می‌باشند. قطعات متفاوت دارای مسائل خاص هستند و باید متخصصان با این ابزار و سخت‌افزارها آشنا شوند. این یک عمل ویژه تجاری می‌باشد.

برندهای معروف در تولید لپ تاپ

  • Apple
  • ASUS
  • IBM Lenovo
  • Acer
  • DELL
  • MSI
  • HP
  • SONY
  • Toshiba
  • Fujitsu

تعمیر لپ تاپ دل

لپ تاپ شارپ

تعمیر لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *