فروردین 10, 1403 5:08 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آشنایی با مشکلات احتمالی مایکروویو
آشنایی با مشکلات احتمالی مایکروویو

در این مقاله، ما به برخی از رایج ‌ترین مشکلاتی که در استفاده از اجاق مایکروویو با آن ‌ها روبه ‌رو می ‌شوید و روش ‌های رفع آن‌ها می ‌پردازیم. به خاطر داشته باشید که اجاق‌ های مایکروویو یک دستگاه پخت و پز نسبتاً ارزان هستند و اگر مایکروویو شما معیوب باشد، ممکن است ارزان ‌تر، سریع ‌تر و آسان ‌تر آن را جایگزین کنید. اگر چنین است، از طیف وسیعی از اجاق‌ های مایکروویو ما، از جمله مایکروویو های ترکیبی و گریل‌ های مایکروویو، با گزینه‌ هایی متناسب با هر بودجه و ارسال رایگان، خرید کنید.

چرا مایکروویو من گرم نمی شود؟

احتمالاً سه دلیل احتمالی وجود دارد که چرا مایکروویو شما گرم نمی شود:

یکی از دلایل بالقوه گرم نشدن اجاق مایکروویو، کلیدهای در است. درب مایکروویو شما تا چهار کلید در خواهد داشت. هنگامی که در بسته می شود، اینها به صورت متوالی فعال می شوند تا اطمینان حاصل شود که درب به درستی بسته شده است. شما باید اجاق مایکروویو خود را با استفاده از یک مولتی متر تست کنید تا ببینید آیا یکی از کلیدهای درب معیوب است یا خیر. اگر هست باید تعویضش کنید لطفاً توجه داشته باشید که هر کار برقی باید توسط یک متخصص انجام شود، زیرا حتی با خاموش بودن اجاق گاز، همچنان این احتمال وجود دارد که هنگام سرهم کردن با اجزای الکتریکی اجاق مایکروویو به خودتان شوک بزنید.

یکی دیگر از دلایل احتمالی مگنترون فر است که امواج مایکروویو واقعی غذا را تولید می کند. اگر سوخته است، نمی توانید آن را جایگزین کنید. شما باید مایکروفر را تعویض کنید.

بخوانید  راه اندازی مایکروویو خالی

شاید محتمل ترین علت این باشد که دیودی که ولتاژ مگنترون را افزایش می دهد سوخته است. اگر اینطور باشد، مگنترون نمی تواند قدرت کافی برای تولید امواج مایکروویو را دریافت کند. اگر یک دیود سوخته است، باید با نگاه کردن به آن متوجه شوید، بنابراین فقط آن را شناسایی کرده و بررسی کنید. اگر با نگاه کردن به آن نمی توانید تشخیص دهید، می توانید آن را با یک مولتی متر تست کنید.

آیا می توانید مایکروفر را بیش از حد گرم کنید؟

ممکن است مایکروویو بیش از حد گرم شود. مایکروویو ها با هدف قرار دادن مولکول های آب، غذا را گرم می کنند، اگر رطوبتی در غذا برای گرم شدن وجود نداشته باشد، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. اگر چه اکثریت قریب به اتفاق آنها دارای ویژگی خاموش شدن خودکار هستند. خیلی بعید است که مایکروویو شما بیش از حد گرم شود، اما اگر چیزی را برای مدت طولانی می ‌پزید، این احتمال وجود دارد که گرم شود.

دلیل دیگری که ممکن است بیش از حد گرم شود، خرابی فن است. هر زمان که مایکروویو در حال پختن است، می‌ توانید صدای فن را بشنوید، بنابراین باید بتوانید فوراً متوجه شوید که آیا مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. بدون فن برای تنظیم دما، مایکروویو به سرعت بیش از حد گرم می شود و خاموش می شود.

بخوانید  اشتباهات استفاده از لباسشویی

چرا مایکروویو من جرقه میزند؟

اگر مایکروویو شما جرقه می زند، نترسید. فقط آن را روی دیوار خاموش کنید و سپس آن را بررسی کنید. اگر مایکروویو شما جرقه می زند، باید به سه چیز اصلی توجه کنید:

اگر ذرات فلزی در داخل مایکروویو وجود داشته باشد، می تواند دلیل آن باشد. فلز امواج مایکروویو را منعکس می کند و باعث ایجاد جرقه می شود. به همین دلیل است که هرگز نباید قوطی غذا یا فویل حلبی را هنگام پختن در مایکروویو قرار دهید. این می تواند چیزی شبیه یک رشته پشم فولادی باشد که راه خود را در آنجا پیدا کرده است. اطمینان حاصل کنید که فلز شل در مایکروویو وجود ندارد و یک ظرف مایکروویو برای گرم کردن غذا در اختیار دارید.

یکی از قسمت های مایکروویو ساپورت رک است. این یک جزء کوچک به شکل قلاب است. اگر رنگ روی آن فرسوده شده باشد، ممکن است باعث ایجاد جرقه شود. اگر این مورد است، باید آن را جایگزین کنید.

پوشش راهنمای موج را بررسی کنید. این یک گریل کوچک در داخل مایکروویو است که با هدایت مایکروویو ها به سمت غذا مطابق با نام خود است. همچنین از مگنترون در برابر زباله محافظت می کند. ذرات غذا می توانند در حین پخت روی راهنمای موج گیر کنند. سپس اجاق مایکروویو این تکه های غذا را می سوزاند و در نتیجه جرقه ایجاد می شود. شما باید آن را تمیز کنید یا اگر پوشش راهنمای موج شما آسیب دیده است، باید به دنبال تعویض آن باشید.

بخوانید  خدمات به مشتریان ایسر

اگر هیچ یک از اینها دلیل جرقه زدن مایکروویو شما را توضیح نداد، باید با یک تکنسین تماس بگیرید یا دستگاه را تعویض کنید.

اگر مایکروویو شما آتش بگیرد چه کار می کنید؟

اگر اجاق مایکروویو شما آتش گرفت، باید سریع و آرام عمل کنید. اگر انجام این کار بی خطر است، مایکروویو را خاموش کرده و فورا آن را از برق بکشید. در صورت وجود آتش سوزی در داخل واحد، درب را باز نکنید و سعی کنید آن را خاموش کنید. این به سادگی امکان سرایت آتش به نقاط دیگر را باز می کند. قبل از اینکه به باز کردن درب فکر کنید، صبر کنید تا آتش داخل فر خفه شود.

از شانس خود نیز استفاده نکنید. در صورت وجود هرگونه خطر گسترش آتش به مقامات هشدار دهید. شما می توانید از این موارد جلوگیری کنید:

  • پیروی از دستورالعمل های ایمنی ارائه شده توسط سازنده.
  • فقط مواد غذایی را که برای مایکروویو تایید شده اند گرم کنید.
  • هرگز هیچ اقلام فلزی را در مایکروویو گرم نکنید.
  • اجاق مایکروویو خود را به طور مرتب تمیز کنید.
  • هنگام گرم کردن مواد غذایی دستورالعمل های پخت روی بسته بندی را دنبال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *