فروردین 10, 1403 12:45 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 آشنایی با نحوه عیب یابی سشوار
آشنایی با نحوه عیب یابی سشوار

نحوه عیب یابی سشوار/ این یک دستگاه ساده است که از کمی بیشتر از یک فن، یک عنصر گرمایش و یک کلید روشن/خاموش تشکیل شده است. اما برای هر کسی که گیسوان سرکش دارد، سشوار یک چیز ضروری است. خشک‌کنی که موهای خیس، وز یا وز را به یک مدل موی براق یا درخشان تبدیل می‌کند، حتی برای بعضی‌ها یک وسیله واقعاً دوست‌داشتنی است. بنابراین هنگامی که این ابزار به کار می رود، تهدید می کند که روال صبحگاهی شما را از مسیر خارج کند. برخی از مشکلات رایج خشک کن به راحتی حل می شوند – اما رفع برخی از آنها برای یک فرد عادی چندان آسان نیست.

رفع جریان ضعیف هوا در نحوه عیب یابی سشوار

سشوار با کشیدن هوا از طریق دریچه کار می کند. هوا از روی یک کویل گرمایشی عبور می کند و از طریق نازل به بیرون می دمد. وقتی دریچه پشتی مسدود می شود، هوای کافی نمی تواند وارد شود. اگر ناگهان به نظر می رسد خشک کن شما جریان هوا ضعیف تر از حد معمول داشته باشد، این مقصر احتمالی است. این به طور کلی ساده ترین مشکل سشوار برای عیب یابی است زیرا دریچه – واقع در پشت یا کنار سشوار – باید برای تمیز کردن آسان طراحی شود. گرد و غبار و مو می توانند در آنجا جمع شوند و تمیز کردن آن باید جریان طبیعی را بازگرداند.

بخوانید  تعویض باتری Canon EOS 1000D / Rebel XS / Kiss F

نحوه عیب یابی سشوار

هر مدل متفاوت است، بنابراین کتابچه راهنمای دستورالعمل نوع خاص خشک کن خود را به صورت آنلاین جستجو کنید. بسیاری از مدل‌ها دارای فیلترها یا توری‌هایی روی دریچه هستند که به راحتی می‌توان آنها را پیچانده، تمیز کرد و تعویض کرد. همیشه ابتدا خشک کن را از برق بکشید. از آب صابون و برس سیمی برای حذف زباله ها از فیلتر قابل جابجایی استفاده کنید یا از جاروبرقی با اتصال برس استفاده کنید. اگر فیلتر را نمی توان جدا کرد، از یک مسواک تمیز برای تمیز کردن زباله ها از سطح استفاده کنید.

رفع مشکل روشن/خاموش در نحوه عیب یابی سشوار

سشوار وقتی روشن نمی شود برای هیچ کس فایده ای ندارد. ابتدا، با وصل کردن خشک کن در اتاق دیگر، مطمئن شوید که مشکل از خود پریز نیست. اگر جواب نداد، کلید روشن/خاموش را برای چند ثانیه محکم فشار دهید. اگر مشکل ناشی از شل بودن اتصال باشد، فشار بیشتر روی سوئیچ می تواند کارساز باشد. در مرحله بعد، دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید، که ممکن است روی خود خشک کن یا روی دوشاخه قرار گرفته باشد. دکمه “روشن” را دوباره فشار دهید و ممکن است خشک کن کار کند. اگر نه، بهترین کار این است که آن را برای تعویض به یک تعمیرکار یا فروشگاه ببرید.

بخوانید  علت روشن نشدن ماکروویو

تعمیر یک عنصر گرمایش معیوب

بسیاری از سشوارها مجهز به حالت خنک هستند که برای “تنظیم” مدل مو مفید است – اما در مورد خشک کردن موها خیلی کارآمد نیست. هنگامی که یک خشک کن چیزی جز هوای خنک نمی دمد، نشان دهنده مشکل در عنصر گرمایش است. متأسفانه، این چیزی نیست که یک فرد معمولی بتواند در خانه آن را برطرف کند. ممکن است عنصر گرمایش نیاز به تعویض داشته باشد. به طور کلی، این مشکل خرید یک سشوار جدید را تضمین می کند – اگرچه یک تعمیرکار محلی ممکن است بتواند دوباره سشوار را داغ کند.

انتخاب یک سشوار جدید

اگر قدمت خشک کن معیوب به دهه 90 برمی گردد، انتظار داشته باشید که برخی از زنگ ها و سوت های جدید را در مدل های فعلی مشاهده کنید. سشوارهایی که به عنوان سرامیک یا چینی به کار می روند، از این مواد به عنوان پوشش عنصر حرارتی استفاده می کنند که آسیب حرارتی به مو را به حداقل می رساند. به دنبال خشک‌کنی باشید که یکی از این پوشش‌ها را داشته باشد و همچنین یونی یا تورمالین باشد. آنها یون های منفی را پخش می کنند، که به تبخیر سریع آب از مو کمک می کند و موخوره را به حداقل می رساند. در نهایت به وات توجه کنید. هرچه بالاتر باشد، خشک کن قوی تر است. سبک ها پیشنهاد می کنند حداقل یک خشک کن با 1800 وات انتخاب کنید.

بخوانید  راهکارهای رفع از کار افتادگی سشوار

مطلب پیشنهادی: تعمیرات سشوار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *