فروردین 29, 1403 0:41 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS
باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS

آموزش استفاده از باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS

نحوه استفاده از باتری و آداپتور لپ تاپ ASUS را قصد داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، پس تا آخر این مقاله را دنبال کنید.

لطفا از آداپتور اصلی ASUS برای لپ تاپ خود برای جلوگیری از مشکل ناسازگاری استفاده کنید.

سعی کنید در هنگام استفاده از آداپتور آن را روی زمین قرار ندهید.چرخ های صندلی ممکن است به کابل آسیب برساند و منجر به اتصال کوتاه یا اتصال شل درکابل شود.

از آداپتورهای مختلف در مدل های مختلف استفاده نکنید. دوشاخه در اندازه های مختلف در هنگام اتصال ممکن است باعث آسیب شود.

حتی اگر اندازه DC جک یکسان باشد، از یکسان بودن مشخصات آداپتور (به عنوان مثال ۱۹ / V 4.74A ) نیز اطمینان حاصل کنید. آداپتور یا لپ تاپ ممکن است به علت استفاده نادرست آسیب ببینند.

اگر برای لپ تاپ ایسوس خود دنبال یک تعمیرکار حرفه ای هستید و هنوز تعمیرکار لپ تاپ asus خود را پیدا نکرده اید، میتوانید به نمایندگی ایسوس مراجعه فرمایید و از متخصصین ما راهنمایی لازم را بگیرید و تفاوت را احساس کنید.

لطفا بررسی کنید که آیا اتصال آداپتور شل است یا خیر (چنانچه در تصویر زیر مشخص شده است:A – دو شاخه سیم برق ، B – دو شاخه قسمت خروجی ، C – دو شاخه ی قسمت (NB، یا می توانید در محل های خروجی مختلف امتحان کنید.

بخوانید  خرابی سنسور دوربین

لطفا بررسی کنید که آیا آسیبی بر روی کابل آداپتور وجود دارد. اگر وجود دارد، با یک آداپتور جدید امتحان کنید.

راهنمای باتری لیتیوم یون

ما معمولا باتری لیتیوم  یونی را به باتری لیتیوم استوانه ای (باتری لیتیوم یون ۱۸۶۵۰) و باتری لیتیوم پلیمر (Li-Po) (اغلب در گوشی های تلفن همراه، به شکل صاف) استفاده می شود، تقسیم می کنیم.

نحوه استفاده از باتری لیتیوم یون

باتری لیتیوم یون دارای اثر حافظه  ( memory effect) باتری نمی باشد و باتری لیتیوم یون ASUS قادر به جلوگیری از دمای بیش از حد در هنگام شارژ شدن / تخلیه بیش از حد / شارژ می باشد.

همچنین باتری لیتیوم یون دارای سیستم ” تخلیه خودکار” است، ذخیره سازی انرژی در طول شارژ / تخلیه، کمی کاهش می یابد.

اگر باتری  لیتیوم یون را تا ۰٪ تخلیه کنید، باتری آسیب دیده و قابلیت شارژ شدن را از دست می دهد، بنابراین شما باید مقدار مشخصی از انرژی را قبل از تخلیه / شارژ نگه دارید.

ما پیشنهاد می کنیم باتری لیتیوم یون را تا ۵۰-۸۰٪ برق شارژ کرده و سپس آن را تخلیه کنید. یک بار دیگر، باتری لیتیوم یون را به طور کامل شارژ کنید تا باتری refresh شود.

مطمئن شوید که آداپتور درست کار می کند. به متن بالا مراجعه کنید. عیب یابی: هیچ برقی از آداپتور تامین نمی شود.

بخوانید  مشکلات تنظیمات تلویزیون و نحوه رفع آنها

اگر باتری لیتیوم یون را می توان بیرون آورد، آن را یک بار دیگر خارج کنید.

فرض کنید که باطری لیتیوم یون به دلیل منبع استفاده نشده شارژ نمی شود ، پیشنهاد می کنیم که این مشکل را با شارژ کردن باتری در طول شب با جریان کمتر، حل کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *