فروردین 10, 1403 1:21 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیرات پنل تلویزیون
تعمیرات پنل تلویزیون

تعمیرات پنل تلویزیون

پنل تلویزیون از مهمترین و گرانترین قسمت دستگاه تلویزیون میباشد .که شامل یک صفحه نمایش ویک یا دوسری فلت با آیسی های آدرس دهی که در دوطرف فلت پنل قرار دارند.دردرون پنل مایعی به نام لیکویید قرار دارد که کیفیت تصویر ورزولوشن تصویر را می سازد. علت آسیب دیدن  پنل میتواند بر اثر ضربه و یا شکستگی پنل و آبخوردگی برروی پنل و همچنین استفاده از مایعهای تمییز کننده وشیشه شوی که در اثر ریزش روی پنل به داخل صفحه نمایش تلویزیون نفوذ میکند و باعث اتصالی و سولفاته کردن مدار داخلی فلت های روی پنل میگردد.

نکات عمومی ومهم جهت محافظت از پنل تلویزیون (صفحه نمایش) وروش نگهداری از دستگاه تلویزیون

اولین نکته در هنگام تمییز کردن صفحه نمایش تلویزیون بایستی تلویزیون را ازپریز برق بکشیم تا برق ذخیره شده در داخل تلویزیون تخلیه (دشارژ) شود سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب روی صفحه نمایش را به آرامی تمییز می کنیم . از فشار دادن دست در هنگام تمییز کردن پنل جداً خودداری شود زیرافشار زیاد به صفحه نمایش باعث می شود که مایع داخل لیکویید در پنل تلویزیون جابجا گردد و احتمال لکه لکه دار شدن تصاویر پس از روشن شدن تلویزیون وجود دارد.

به دلیل اینکه برخی از تلویزیون ها کلید پاور جهت قطع دائمی برق  در سیستم خود ندارند بایستی پس از خاموش کردن تلویزیون از کنترل دستگاه حتماً سیم برق تلویزیون را از پریز جدا کنیم زیرا ولتاژ در داخل تلویزیون بصورت دائمی قرار میگیرد و باعث کاهش عمر دستگاه میشود.

بخوانید  تعمیر تلویزیون در بلوار کشاورز

تعمیرات پنل تلویزیون در تهران

نمایندگی تعمیرات در تعمیر تلویزیون جهت خرید تلویزیون و تعمیرات آن بصورت رایگان مشاوره لازم را میدهد تا مشتریان عزیز از روند خرید دستگاه تلویزیون و نحوه استفاده آن اطلاعات کاملی را داشته باشند. زیرا اکثریت مردم متاسفانه در هنگام خاموش کردن تلویزیون از کنترل دستگاه استفاده میکنند واین مسئله باعث آسیب رساندن به تلویزیون میشود.

زیرا استفاده از کنترل دستگاه فقط بایستی زمانی صورت گیرد که در یک بازه زمانی کوتاه بخواهیم تلویزیون را خاموش کنیم وبعد از تایم کوتاهی مثلاً 20 دقیقه دوباره تلویزیون با استفاده از کنترل دستگاه استارت شود. در بازه زمانی زیاد حتماً بایستی از پاور خود دستگاه تلویزیون را خاموش کنیم تا از ورود برق به صورت دائم به داخل دستگاه جلوگیری بعمل آوریم. نکته بعدی استفاده از یک محافظ با کیفیت جهت کنترل ولتاژ وجریان که از نوسانات احتمالی برق وجریانهای بالای لحظه ای جلوگیری بعمل میآورد.

تعمیر انواع پنل تلویزیون در محل

نمایندگی تعمیرات در تعمیر تلویریون در هنگام خریدبه مشتریان عزیز پیشنهاد میکند از محافظ های ارزان قیمت خریداری نکنند. زیرا نه تنها اینگونه محافظ ها باعث محافظت از دستگاه تلویزیون نمیشود  بلکه در اثر شل بودن اتصالات داخلی محافظها باعث جریان کشیدن وگرم شدن کابل دستگاه ودر طولانی مدت باعث ذوب شدن کلگی سوکت کابل شده و باعث اتصال کوتاه شدن برق ومنجر به سوختن دستگاه تلویزیون میشود.

بخوانید  تعمیر تلویزیون در نواب

نمایندگی تعمیرات در تعمیر پنل تلویزیون با استفاده از دستگاههای فوق پیشرفته و همچنین با استفاده از تکنسین های با تجربه در زمینه تعمیر پنل تلویزیون کلیه پنل های تلویزیون با هر برند موجود در بازار را بصورت کاملاً تخصصی تعمیر میکند. در صورت شکستگی و یا ضربه به پنل میبایست پنل تلویزیون بصورت یکجا تعویض گردد. زیرا شکستگی و یا سوختگی پیکسلهای داخلی پنل غیر قابل تعمیرمی باشد و بایستی بصورت کامل صفحه نمایش تلویزیون تعویض گردد.

نکته بعدی که حائز اهمیت است جابجایی دستگاه تلویزیون در هنگام اسباب کشی و یا حمل دستگاه تلویزیون با ماشین طوری بایستی صورت گیرد که از تکان های شدید به پنل دستگاه جلوگیری بعمل آید زیرا در اثر تکان خوردن تلویزیون فلت هایی که به پنل دستگاه متصل شده حالت  خود را از دست میدهند وباعث افتادن خطوط عمودی برروی صفحه نمایش دستگاه تلویزیون میشود که گاهاً این خطوط قابل برطرف شدن نیستند.

در صورت خط خوردگی بروی صفحه نمایش تلویزیون این خطوط نیز قابل برطرف شدن نیستند.نمایندگی رسمی تعمیرات تلویزیون علاوه بر تعمیر پنل تلویزیون صفحه نمایش انواع مانیتور ولپ تاپ را نیز به صورت کاملاً تخصصی  توسط مهندسین باتجربه خود تعمیر میکند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *