فروردین 31, 1403 6:39 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل
بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

بهترین زمان ارتقای لپ تاپ/ به دنبال این نشانه های کلیدی باشید که نشان می دهد زمان ارتقای لپ تاپ دل ی شما شما فرا رسیده است:

بهترین زمان ارتقای لپ تاپ

 ارتقاء سخت افزار منجر به مشکلات سازگاری می شود

به طور معمول، ارتقاء رم و جابجایی به درایو حالت جامد یکی از اولین گام‌ها در افزایش قدرت لپ تاپ دل است. با این حال، ارتقای مادربرد یا CPU جایی است که ممکن است با مشکلات سازگاری مواجه شوید. ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که بسیاری یا همه اجزای لپ تاپ دل شما نیاز به تعویض داشته باشند. ممکن است هزینه ها بسیار طاقت فرسا باشد و شاید بهتر باشد سخت افزار کامپیوتر جدید بخرید. با تیم فناوری اطلاعات خود مشورت کنید یا اگر در حال انجام تعمیرات به یک سرویس شخص ثالث هستید، سوالات زیادی در مورد تعمیرات و هزینه ها بپرسید.

 امنیت قدیمی است

اگر سخت افزار فعلی شما با نسخه های جدیدتر یک سیستم عامل ناسازگار است، ممکن است زمان خرید جدید فرا رسیده باشد. سازگاری Windows و Mac را بررسی کنید تا مطمئن شوید دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنید واجد شرایط به‌روزرسانی هستند.

حتی اگر آنها سازگار باشند، اقدامات امنیتی دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. آیا لپ تاپ دل های شرکت شما با نرم افزار مورد نیاز تیم شما سازگار است؟ آیا کارمندان برای حفظ امنیت گام های درستی مانند استفاده از رمزهای عبور قوی برمی دارند؟ مک و لپ تاپ دل های شخصی جدیدتر از امنیت بیومتریک استفاده می کنند. اگر ارتقای امنیتی در حال انجام است، ممکن است زمان خرید ماشین‌های جدید فرا رسیده باشد.

 فن لپ تاپ دل شما نویز می شوند

اغلب، اولین مشکلی که نشان از نابودی قریب‌الوقوع یک لپ تاپ دل قدیمی می‌دهد این است که فن با صدای بلند کار می‌کند، حتی زمانی که وظایف محاسباتی فشرده‌ای را انجام نمی‌دهد. اگر از آخرین نسخه یک برنامه یا سیستم عامل استفاده می‌کنید، این برنامه‌ها می‌توانند سخت‌افزار لپ تاپ دل شما را به حداکثر برسانند و باعث گرم‌تر شدن آن از حد معمول شوند.

بخوانید  3 مشکل رایج پلاتر جوهر افشان

 زمان سخت افزار کند تر است

هر دو دسکتاپ و لپ تاپ کوچکتر می شوند. لپ تاپ دل‌های شخصی بسیاری در خط ویندوز و مک وجود دارند که تیم شما را ملزم نمی‌کند تا دور یک غول یک دستگاه بچرخد. اگر افراد احساس کنند می‌توانند سریع دستگاه خود را باز کنند، چند کار را انجام دهند و به سراغ مورد بعدی بروند، ممکن است نیروی کار شادتر و برخی دستاوردهای بهره‌وری را مشاهده کنید.

 تعویض آن ارزان تر از تعمیر است (یعنی مشکل لیمو)

تعمیر معمولا روشی مقرون به صرفه تر از خرید سخت افزار جدید است. با این حال، خرابی ناشی از تعمیرات مداوم نیز به معنای از دست دادن پول است، بنابراین صاحبان مشاغل باید در مقایسه با هزینه جایگزینی ساده یک ماشین قدیمی، به هزینه های پشتیبانی مستمر و همچنین بهره وری از دست رفته فکر کنند.

 برنامه ها زمان زیادی برای بارگذاری نیاز دارند

بارگذاری برنامه ها در لپ تاپ دل قدیمی ممکن است بیش از حد معمول طول بکشد. اگر آخرین نسخه یک برنامه را اجرا می‌کنید، سخت‌افزار قدیمی ممکن است نتواند آن را ادامه دهد. هنگام نصب نرم افزار، سازگاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با لپ تاپ دل شما کار می کند. توجه به حداقل الزامات مؤلفه مهم است، اگرچه زمانی که از نرم افزارهای دیگر روی لپ تاپ دل استفاده می کنید، حداقل ممکن است آن را کاهش ندهد.

بخوانید  10 نکته قبل از به روز رسانی درایور لپ تاپ لنوو

تعمیرات سخت افزاری گران قیمتی دارید

اتفاقات رخ می دهد: صفحه نمایش می شکند. صفحه کلید یا پد لمسی کار نمی کند. برخی از راه‌حل‌های ساده، مانند تهیه یک ماوس جدید برای دسکتاپ، زمان و هزینه زیادی نمی‌برد. با این حال، بسته به قطعات خاصی که در حال تعویض هستند، ممکن است برخی از تعمیرات به قیمت یک کامپیوتر جدید نزدیک یا بیشتر از آن باشد. اگر اینطور است، شما فقط چیزهای اجتناب ناپذیر را طولانی می کنید و بهتر است یک دستگاه جدید بخرید.

 شما جدیدترین نسخه سیستم عامل را ندارید

هنگام نگهداری از اصول اولیه غافل نشوید. به طور مرتب لپ تاپ دل های ویندوز و مک را به آخرین نسخه سیستم عامل به روز کنید. هر کدام با بهبودهای امنیتی و عملیاتی، رفع اشکالات و سایر ترفندهایی که به نفع کل اکوسیستم است ارائه می شود.

 کامپیوتر مشکلات چندوظیفه ای دارد

اگر لپ تاپ دل شما در اجرای همزمان دو یا چند برنامه با مشکل مواجه است، ممکن است زمان یک دستگاه جدید فرا رسیده باشد. هنگامی که نمی توانید به سرعت بین برنامه های باز پرش کنید، این سیگنالی است که لپ تاپ دل شما در حال رسیدن به پایان است. مشکل مشابهی ممکن است هنگام جابجایی بین برگه های باز در یک مرورگر وب ایجاد شود.

به طور معمول، مقصر در اینجا رم ناکافی است، به خصوص اگر برنامه های متعددی برای ذخیره حافظه در حال استفاده باشند. اگر زمانی لپ تاپ دل ای فقط برای مرور وب استفاده می شد اما اکنون باید برای ویرایش صفحات گسترده یا کارهای برنامه نویسی شدیدتر – مانند طراحی وب، ویرایش عکس یا کارهای گرافیکی استفاده شود – ممکن است به دستگاه قوی تری نیاز داشته باشید.

بخوانید  علت چشمک زدن تلویزیون

 راه اندازی و خاموش شدن کند است

اگر دسکتاپ یا نوت بوک شما زمان زیادی طول می کشد تا بوت یا خاموش شود، می تواند نشانه ای باشد که لپ تاپ دل شما در آخرین مراحل خود قرار دارد. همچنین ممکن است برنامه های زیادی تنظیم شده باشند که به طور خودکار بارگیری شوند و هر زمان که لپ تاپ دل خود را راه اندازی می کنید در پس زمینه سیستم عامل اجرا شوند.

معمولاً این نوع مشکل نقطه شروعی برای تشخیص مشکل دستگاه است. راه حل ساده ممکن است لود خودکار برنامه های کمتری در پس زمینه هنگام راه اندازی لپ تاپ دل باشد.

در مورد سخت‌افزار، سعی کنید خرده‌ها یا سایر زباله‌ها را به داخل صفحه‌کلید کامپیوتر نبرید. از استفاده از مواد شیمیایی یا سایر مواد پاک کننده بر روی پد لمسی خودداری کنید. همیشه توصیه های سازنده را برای تمیز کردن و نگهداری دستگاه خود دنبال کنید.

به سایر مشکلات سیستم نیز توجه کنید. در ویندوز، مدیریت دیسک می تواند وظایف ذخیره سازی پیشرفته را انجام دهد و فضای دیسک را آزاد کند. در مک، Disk Utility می تواند خطاهای سیستم را تعمیر کرده و درایو شما را پارتیشن بندی کند.

در نهایت، از دمای باتری خود آگاه باشید (اجازه ندهید خیلی داغ شود) و خطراتی که رطوبت ایجاد می کند. هر دو کامپیوتر ویندوز و مک دارای ابزارهای عملکرد باتری هستند که در سیستم عامل تعبیه شده است. شما می توانید تنظیمات برگزیده سیستم خود را برای حفظ باتری تنظیم کنید.

تعمیر شارژر لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *