اردیبهشت 1, 1403 11:18 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تاثیر داغی لپ تاپ بر مشکلات سخت افزاری آن
تاثیر داغی لپ تاپ بر مشکلات سخت افزاری آن

داغی لپ تاپ/ آیا لپ تاپ ایسر شما بیش از حد گرم می شود؟ وقتی لپ‌تاپ ایسر‌ها چندین برنامه را به طور همزمان اجرا می‌کنند، می‌توانند بیش از حد داغ شوند و آسیب طولانی‌مدت ببینند. در اینجا نکات آنها برای شناسایی و رفع گرمای بیش از حد لپ تاپ ایسر آورده شده است.

چرا لپ تاپ ایسر من بیش از حد گرم می شود؟

در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ایسر ها جمع و جور هستند و فضای کمی برای همه اجزای خود دارند. بنابراین، وقتی کارهایی را انجام می‌دهید که به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند – مانند بارگیری یک بازی ویدیویی یا پخش برنامه‌های تلویزیونی – دمای دستگاه شما می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. فن های داخلی سعی می کنند همه چیز را خنک کنند، اما لپ تاپ ایسر شما همچنان می تواند خیلی داغ شود و شروع به خرابی کند.

در اینجا چند دلیل دیگر برای گرم شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر وجود دارد:

  • دریچه های هوا پوشیده شده است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که لپ تاپ ایسر خود را روی یک سطح نرم یا ناهموار مانند تخت، بالش یا روی پای خود قرار دهید که جریان هوا را کاهش می دهد.
  • گرد و غبار، کثیفی، مو و کثیفی می تواند مانع از فن لپ تاپ ایسر شما شود و باعث شود که دستگاه برای خنک کردن دستگاه دچار مشکل شود.
  • مشکلاتی در سخت افزار داخلی وجود دارد، مانند باتری قدیمی یا خمیر حرارتی پوسیده، ماده ای که به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد رایانه شما کمک می کند.
بخوانید  آموزش استفاده اندروید از سرور DNS

چگونه بفهمم لپ تاپ ایسر من بیش از حد گرم شده است؟

به گفته کالج همپشایر، دمای یک لپ تاپ ایسر نباید از 95 درجه فارنهایت تجاوز کند. بنابراین زمانی که احساس کردید داغ شده است، سریع اقدام کنید. اگر این کار را نکنید، کامپیوتر شما نه تنها ممکن است آسیب دائمی ببیند، بلکه ممکن است آتش بگیرد یا شما را بسوزاند.

سایر علائم گرمازدگی شامل موارد زیر است:

  • لپ تاپ ایسر شما بیشتر از حد معمول طول می کشد تا وظایف اصلی را انجام دهد.
  • برنامه ها و برنامه ها مسدود می شوند.
  • لوازم جانبی لپ تاپ ایسر مانند ماوس یا صفحه کلید شما دیگر پاسخ نمی دهند.
  • لپ تاپ ایسر شما به طور ناگهانی خاموش می شود و برای چند دقیقه دوباره روشن نمی شود.
  • پیام های خطای غیرمنتظره ای ظاهر می شود که هشدار می دهد لپ تاپ ایسر بیش از حد گرم شده است.

داغی لپ تاپ

چرا فن لپتاپ ایسر من اینقدر بلند است؟

صدای بلند پنکه لپ تاپ ایسر نشانه این است که دستگاه شما در تلاش برای خنک شدن بیش از حد است. دلایل ممکن است متفاوت باشد – می تواند به دلیل تجمع گرد و غبار در فن باشد، یا ممکن است به دلیل پوشاندن دریچه های هوا باشد، مثلاً اگر لپ تاپ ایسر خود را روی پاهای خود قرار داده اید یا سطح نرمی مانند تخت خود دارید. همچنین می تواند به سادگی به دلیل نحوه استفاده شما از رایانه باشد. اگر نرم‌افزاری دارید که دائماً در پس‌زمینه کار می‌کند یا نرم‌افزاری دارید که انرژی زیادی از سیستم شما می‌کشد، مانند یک بازی ویدیویی یا نرم‌افزار ویرایش ویدیو، ممکن است باعث شود طرفداران با صدای بلند بچرخند.

بخوانید  قطعات تشکیل دهنده دستگاه پرینتر شارپ

نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر

هنگامی که تشخیص دادید که لپ تاپ ایسر شما کار نمی کند، چند راه برای راه اندازی مجدد و راه اندازی آن وجود دارد.

  1. لپ تاپ ایسر خود را خاموش کنید، سیم ها را از برق بکشید و باتری را (در صورت امکان) خارج کنید. تا زمانی که کاملاً خنک شود باید از مصرف آن استراحت کنید.
  2. دریچه ها و فن را از نظر کثیفی یا سایر علائم مسدود شدن بازرسی کنید. این قطعات معمولا در زیر یا کناره های لپ تاپ ایسر شما قرار دارند.
  3. از هوای فشرده برای تمیز کردن دریچه های لپ تاپ ایسر خود استفاده کنید. اگر فن شما همچنان به تقلا، صدا دادن یا کار با حداکثر سرعت ادامه می‌دهد، ممکن است نیاز به بررسی سایر مشکلات باشد.
  4. تنظیمات کنترل فن سیستم خود را تغییر دهید. اگر مدل ویندوز دارید، می توانید این کار را در منوی BIOS انجام دهید. همچنین برنامه های مدیریت انرژی شخص ثالث وجود دارد که به کاربران امکان می دهد به تنظیمات فن خود دسترسی داشته باشند.

چگونه از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسر جلوگیری کنیم

وقتی لپ‌تاپ ایسر شما بیش از حد گرم می‌شود، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید ممکن است دشوار باشد، اما اطمینان از تهویه مناسب دستگاه شما برای جلوگیری از نیاز به تعمیر لپ‌تاپ ایسر، مکانی عالی برای شروع است. در اینجا چگونه است:

  • دریچه های خود را باز نگه دارید و اشیایی را که خیلی نزدیک به لپ تاپ ایسر شما هستند بردارید.
  • همیشه لپ تاپ ایسر خود را روی یک سطح صاف و محکم مانند میز یا میز قرار دهید. اگر این امکان وجود ندارد، سعی کنید یک کتاب یا یک جسم جامد زیر آن قرار دهید.
  • در صورت مشاهده هرگونه گرد و غبار، کثیفی یا مو، فورا دریچه های هوا را تمیز کنید.
  • در اتاق سردتر کار کنید.
  • از یک پد خنک کننده استفاده کنید که لپ تاپ ایسر شما را بالاتر از هر سطحی که روی آن قرار دارد بالا می برد و دارای فن های داخلی برای افزایش جریان هوا است.
بخوانید  9 دلیل هنگی لپ تاپ ایسر

تعویض رم لپ تاپ Aspire 5253 ایسر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *