فروردین 31, 1403 3:12 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تست وضوح مانیتور ایسوس
تست وضوح مانیتور ایسوس

وضوح مانیتور ایسوس خود را آزمایش کنید

اگر آمادگی آزمایش وضوح مانیتور ایسوس خود را دارید، ساده ترین روش این است که از تنظیمات صفحه نمایش داخل سیستم عامل خود دیدن کنید. در رایانه ویندوز، با مراجعه به Control Panel، انتخاب گزینه Appearance and Personalization و سپس کلیک بر روی Adjust screen resolution، به این کنترل ها دسترسی پیدا می کنید. در این مرحله، انواع مختلفی از جمله تنظیمات کنونی را برای تنظیم وضوح مانیتور ایسوس خود در صورت نیاز مشاهده می کنید.

تکمیل تست نرخ تازه سازی

آزمایش میزان تازه سازی مانیتور ایسوس به سادگی یافتن منوی مناسب در رایانه شما است. در رایانه Windows، روی دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده، Display Settings را انتخاب کنید. در منوی تنظیمات، روی Display adapter properties کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. در اینجا، روی برگه مانیتور ایسوس کلیک کنید و ابزارهای پیکربندی نرخ تازه سازی مانیتور ایسوس را از برگه تنظیمات مانیتور ایسوس پیدا کنید.

در این مرحله، می توانید نرخ تازه سازی را در صورت نیاز تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که اگر میزان بازخوانی را برای نمایشگر خود بسیار بالا ببرید، ممکن است تصاویر روی صفحه را مخدوش کرده یا باعث ناپدید شدن کامل آنها شوید.

بخوانید  چاپ فتوکپی شارپ

وقتی مانیتور ایسوس شروع به خراب شدن می کند، ممکن است تصاویر مخدوش تولید کند، اینها می توانند رنگ خاصی به خود بگیرند، مانند یک زرد یا سبز که تنظیمات رنگ را از بین نمی برد. در موارد دیگر، یک تصویر اعوجاج ایستایی را نشان می دهد و خطوط یک رنگ ثابت تصویر را روی صفحه قطع می کند. این ممکن است به دلیل خرابی وسایل الکترونیکی یا تجمع ذرات مغناطیسی روی تفنگ الکترون در مانیتور ایسوس CRT باشد.

پیکسل های مرده

مانیتور ایسوس های LED از هزاران پیکسل کوچک تشکیل شده اند که هر یک از آنها می توانند به سرعت رنگ ها را برای نمایش تصویر تغییر دهند. با بالا رفتن سن مانیتور ایسوس LED، پیکسل های جداگانه می توانند شروع به خراب شدن کنند. پیکسل های مرده یا گیر کرده نمایش طیفی از رنگ ها را متوقف می کنند و در عوض یک رنگ باقی می مانند. بسته به تصویر روی صفحه، تشخیص آنها دشوار است، اما خوشه های پیکسل های مرده به تدریج آشکار می شوند و شروع به قطع دید می کنند.

رایت صفحه

مانیتور ایسوس های CRT، LCD و پلاسما همگی مستعد نوعی سوختگی صفحه هستند. این امر زمانی اتفاق می افتد که تصویری برای مدت زمان طولانی روی صفحه باقی می ماند و به یک قسمت دائمی صفحه تبدیل می شود. ممکن است به یک اثر شبح منجر شود. در برخی موارد، تصاویر یا متن واقعی حتی زمانی که تصویر دیگری را نمایش می دهد روی صفحه قابل مشاهده است. رایت صفحه نمایش یک مسئله خستگی است و نشان می دهد که از یک مانیتور ایسوس بیش از حد استفاده شده است بدون تغییر در تصویری که نمایش می دهد.

بخوانید  عیب یابی نرم افزار لپ تاپ لنوو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *