اردیبهشت 6, 1403 11:14 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ
تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ

تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ

در حال حاضر همانطور که می دانید چاپگر ها بر اساس کارکردشان به انواع مختلفی ، تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها از اجزای متفاوتی تشکیل می گردند ، یکی از این قطعات مهم ، داکتر بلید پرینتر شارپ می باشد. هر گونه اختلال در آن ممکن است فرآیند چاپ را با مشکل روبرو کند و کاربر را مجبور به اقدام برای تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ کند.

داکتر بلید پرینتر شارپ که در  برخی مدل ها وجود دارد و نقش تعیین کننده ای در کیفیت چاپ دارد ، جز قطعات قابل تعویض این دستگاه به شمار می رود. لازم است بدانیم وظیفه داکتربلید پرینتر شارپ دقیقا چیست ؟ این قطعه مهم تنظیم کننده میزان تونر موجود بر روی مگنت رولر و یا پاک کننده ی این مایع  پرینتر می باشد.  داکتر بلید به نوعی کامل کننده وظایف بلید است که البته به دلیل تشابه اسمی ممکن است توسط کاربران اشتباه گرفته شوند.

داکتر بلید پرینتر شارپ چیست ؟

بلید نوعی لاستیک الکتریکی خنثی است در زمان پایان عملیات چاپ تونر اضافه را از سطح درام پاک می کند تا در چاپ بعدی تونر اضافه روی کاغذ نریزد. این تونر های اضافی پاک  شده وارد مخزنی خاص در کارتریج پرینتر شارپ می شوند. حتما بعد از مدتی لازم است مخزن آن عوض شود. در اصل این تیغه تونر است که باعث می شود تونر به مقدار مشخص و حساب شده به مگنت منتقل شود. در صورتی که در فرآیند چاپ تونر بر روی مگنت رولر باقی مانده باشد ، داکتربلید آن را پاک می کند. همچنین حرکت داکتربلید باعث ایجاد اصطکاک در جهت مخالف مگنت شده و از این طریق تونر هم شارژ می شود.

بخوانید  تعویض اسپیکر و میکروفون لپ تاپ

بنابراین نتیجه می گیریم که داکتربلید پرینتر شارپ نقش بسیار مهمی را در کیفیت چاپ ایفا می کند. لازم است گفته شود که این قطعه از جنس پلاستیک و به صورت شفاف ساخته می شود و در صورت بروز مشکل می توان اقدام به تعویض آن نمود. این قطعه در انواع مختلف و مخصوص پرینتر های رنگی و سیاه و سفید طراحی و تولید می شود که البته برخی مدل های آن قابلیت استفاده در هر دو مدل پرینتر را دارند.

دلیل حساس بودن قطعه ی داکتر بلید پرینتر شارپ چیست؟

از آن جا که تعمیر داکتر بلید پرینتر شارپ دلیل مراجعه بسیاری از کاربران به مراکز نمایندگی می باشد، به دلایل حساسیت این قطعه می پردازیم، داکتربلید با استفاده از اعمال مقداری فشار ثابت ، تونر را به مگنت منتقل می کند.  فرسودگی و استهلاک داکتر بلید می تواند باعث ایجاد شیارها و یا حفره هایی در سطح مگنت شود و این حفره ها خطوط افقی اضافی را بر کاغذ چاپ می کنند.

همچنین نصب نادرست داکتر بلید ممکن است فشار بیش از اندازه ای را به مگنت وارد کند و این کار باعث کاهش انتقال تونر به رولر شود و در نهایت با چاپ کمرنگی از دستگاه مواجه شویم. داکتر بلید ساییده شده باعث ایجاد انحراف می شود و از خود اثرات قابل توجهی به جا بگذارد. این نوع اشکال معمولا زمانی بوجود می آید که بلید در جای خودش سفت و محکم نباشد و فشار وارد شده بر رولر ، مقدار ثابت نداشته باشد.

بخوانید  تعمیر دستگاه فتوکپی

برای تعمیر پرینتر شارپ به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که گفتیم داکتر بلید پرینتر شارپ قطعه ایست با حساسیت بالا، به همین خاطر در واحد مجزای  و با بهره گیری از بالا ترین سطح تکنولوژی و ابزارآلات مخصوص ، اقدامات لازم را جهت کمک رسانی به شما کاربران گرامی ارائه می دهیم. یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در تعمیرات داکتر بلید تعویض قطعه با نمونه ای سالم  و اصلی می باشد. چرا که استفاده از قطعات اورجینال ، تضمین کننده عمر مفید دستگاه شما می باشد و به کار گیری نمونه های تقلبی ممکن است به دیگر اجزای پرینتر شما آسیب های جدی وارد کند .البته به عنوان آخرین راه حل این گزینه تعویض قطعه است.

تعمیرات تخصصی پرینتر و کپی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *