اردیبهشت 6, 1403 9:16 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر سیاه و سفید تصادفی مانیتور msi
تعمیر سیاه و سفید تصادفی مانیتور msi

نحوه تعمیر سیاه و سفید تصادفی مانیتور msi

اخیراً، چندین کاربر با مشکلاتی روبرو شده اند که مانیتورهای msi آنها ناگهان سیاه می شوند. گزارش شده است که این رفتار به صورت مکرر در هر ثانیه تا هر چند دقیقه تکرار می شود. آنچه مسئله را بدتر می کند این واقعیت است که مانیتور msi بدون هیچ رویداد یا زمان خاصی خراب می شود.

بسیاری از کاربران گزارش داده اند که این مشکل یا هنگام استفاده شدید از گرافیک یا فقط به طور تصادفی رخ داده است. طبق تحقیقات ما، هیچ بیانیه رسمی از منابع رسمی وجود ندارد. در این مقاله، ما تمام دلایلی را که ممکن است باعث بروز این مشکل در رایانه شما شود بررسی می کنیم.

علت سیاه شدن تصادفی مانیتور msi چیست؟

پس از تحقیق گسترده در مورد این موضوع و ترکیب گزارشات کاربران، به این نتیجه رسیدیم که این مشکل به دلایل مختلف رخ داده است. برخی از دلایلی که ممکن است مانیتور شما سیاه شود اما محدود به موارد زیر نیست:

  • PSU بد: واحد منبع تغذیه رایج ترین عامل سیاه شدن مانیتور msi است. از آنجا که این منبع تغذیه مادربرد شما را تامین می کند، ممکن است ولتاژهای صحیح به درستی منتقل نشوند.
  • کابل ویدئو: کابل ویدئو اعم از HDMI یا VGA که مانیتور msi را به رایانه شما متصل می کند ممکن است شکسته یا آسیب دیده باشد. معمولاً وقتی صفحه را لمس می کنید یا به طور تصادفی نیز صفحه سیاه می شود.
  • پردازنده گرافیکی: اگر GPU اختصاصی نصب کرده اید و مانیتور msi از طریق آن متصل شده است، ممکن است در صورت خرابی یا عدم اتصال صحیح به آن مشکل ایجاد کند.
  • اورکلاک: اورکلاک ممکن است برای چندین کاربر برای تقویت قدرت اصلی مفید باشد، اما ممکن است با عوارضی مانند مورد مورد بحث همراه باشد.
  • فایل های سیستم عامل قدیمی: اگر فایل های سیستم عامل خراب یا ناقص باشند، ممکن است ریشه مشکل باشند. نسخه های قدیمی ویندوز نیز در اینجا مناسب است.
  • گزینه های گرافیکی شخص ثالث: اگر ویژگی های تقویت کننده گرافیک شخص ثالث (مانند AMD، NVIDIA) در حال اجرا هستند، ممکن است با سیستم عامل هماهنگ نباشند و مشکلات مختلفی ایجاد کنند.
  • تنظیمات قدرت: تنظیمات قدرت در سیستم شما میزان مصرف رایانه را تعیین می کند و در چه مواردی مصرف آن متوقف می شود. اگر این تنظیمات قدرت با استفاده شما هماهنگ نیست، ممکن است مانند سیاه شدن مانیتور msi روبرو شوید.
  • درایورهای نامناسب: درایورهای گرافیک نیروی محرک اصلی در اتصال سیستم عامل شما به سخت افزار هستند. اگر آنها قدیمی یا فاسد باشند، ارتباطات به این خوبی پیش نمی رود و شما مشکلات متعددی خواهید داشت.
  • نرم افزار شخص ثالث: اگرچه این بسیار نادر است، ممکن است برخی از نرم افزارهای شخص ثالث در رایانه شما وجود داشته باشد که ممکن است متناقض بوده و باعث ایجاد مسائل عجیب و غریب مانند مورد بحث شود. در اینجا می توانیم نرم افزار را عیب یابی کرده و برای همیشه حذف نصب کنیم.
  • تداخل برق: آخرین نکته مهم این است که اگر سیم کشی در منزل یا تداخل برق شما خراب است، ممکن است مانیتور msi شما لحظه ای چشمک بزند. برای رفع این روش می توان گام های متناوب دیگری برداشت.
بخوانید  تعویض ذخیره سازی 1580-2 لنوو

قبل از اینکه به سراغ راه حل ها برویم، مطمئن شوید که اتصال اینترنت فعال دارید و به عنوان مدیر وارد شده اید. همچنین، پیشنهاد می کنیم که در هر صورت از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *