فروردین 10, 1403 5:18 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر صفحه سیاه مانیتور ایسوس
تعمیر صفحه سیاه مانیتور ایسوس

چگونه به راحتی صفحه سیاه مانیتور ایسوس را به راحتی تعمیر کنیم

روی مانیتور ایسوس با صفحه سیاه مواجه می شوید؟ این می تواند بسیار ناامید کننده باشد. اما نگران نباشید – اغلب تعمیر آن سخت نیست

نحوه تعمیر صفحه سیاه مانیتور ایسوس در ویندوز

در اینجا 6 رفع اشکال است که به سایر کاربران کمک کرده است تا مشکل صفحه سیاه مانیتور ایسوس را برطرف کنند. شاید لازم نباشد همه آنها را امتحان کنید. فقط راه خود را پایین بیاورید تا یکی را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

رفع 1: حالت نمایش را بازنشانی کنید

گاهی اوقات هنگامی که سیستم عامل اتصال خود را به صفحه نمایش صفحه نمایش از دست می دهد، صفحه سیاه مشکلی ایجاد می کند. بنابراین هر زمان که این اتفاق می افتد، اولین چیزی که می توانید امتحان کنید این است که همزمان کلید لوگوی ویندوز، کلید Ctrl، کلید Shift و B را فشار دهید. با این کار اتصال مجدداً تنظیم می شود تا سیستم عامل صفحه نمایش را دوباره به دست آورد.

پس از اتمام کار، بررسی کنید که آیا صفحه نمایش معمولی را بر روی مانیتور ایسوس خود بازگردانده اید یا خیر. اگر بله، پس عالی است! اگر هنوز صفحه سیاه به شما می دهد، لطفاً به Fix 2 در زیر بروید.

رفع دوم: مانیتور ایسوس خود را به سختی تنظیم مجدد کنید

دستگاه های جانبی که به مانیتور ایسوس شما متصل هستند نیز می توانند علت مشکل صفحه سیاه باشند. اگر این مورد در مورد شما صادق است، ممکن است متوجه شوید که نقاط در حین راه اندازی بوت می شوند. بنابراین برای محدود کردن امکانات، باید یک ریست سخت در مانیتور ایسوس خود انجام دهید.

بخوانید  راهکارهای رفع از کار افتادگی سشوار

در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

1) مانیتور ایسوس خود را خاموش کنید.

2) سیم برق را جدا کرده،و تمام دستگاه های جانبی متصل خارجی را از مانیتور خود جدا کنید.

3) مانیتور خود را به مدت 30 ثانیه خاموش بگذارید.

4) دکمه پاور را حدود 60 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

5) مانیتور خود را روشن کرده و بررسی کنید که آیا به درستی بوت می شود یا خیر.

اگر خوب شروع کرد، به شما تبریک می گویم – شما در حال پیدا کردن مقصر (یعنی یکی از لوازم جانبی) هستید. سپس می توانید مانیتور خود را خاموش کنید، لوازم جانبی را یکی یکی وصل کنید تا بتوانید صفحه سیاه را بازتولید کنید.

اگر این روش مشکل صفحه سیاه شما را برطرف کرد، باید درایور گرافیک خود را به روز کنید تا از تکرار این مشکل جلوگیری کنید.

اگر صفحه نمایش هنوز سیاه است، مشکل از لوازم جانبی نیست. برای ادامه عیب یابی، باید به Fix 3 در زیر بروید.

رفع 3: درایور گرافیک خود را به روز کنید

برای انجام این اصلاح و موارد زیر باید به رایانه خود وارد شوید. اگر نمی توانید وارد رایانه خود شوید، مانیتور خود را در حالت Safe Mode با شبکه راه اندازی کنید، سپس دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

بخوانید  مشکلات باتری گوشی هواوی

اگر از رودخانه گرافیکی اشتباه استفاده می کنید یا قدیمی است این مشکل ممکن است رخ دهد. بنابراین باید درایور گرافیکی خود را به روز کنید تا ببینید آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر. اگر زمان، حوصله یا مهارت لازم برای به روزرسانی دستی راننده را ندارید، می توانید این کار را به طور خودکار با Driver Easy انجام دهید.

Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص داده و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست که دقیقاً بدانید رایانه شما روی چه سیستمی کار می کند، نیازی نیست که درایور اشتباهی را که بارگیری می کنید دچار مشکل شوید و نیازی به نگرانی در مورد اشتباه هنگام نصب ندارید. Driver Easy همه چیز را کنترل می کند.

شما می توانید درایورهای خود را به صورت خودکار یا با نسخه رایگان یا حرفه ای Driver Easy به روز کنید. اما با نسخه Pro فقط 2 مرحله طول می کشد (و پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول دریافت می کنید):

1) Driver Easy را بارگیری و نصب کنید.

2) Driver Easy را اجرا کرده و دکمه Scan Now را کلیک کنید. Driver Easy سپس رایانه شما را اسکن کرده و هر گونه مشکل درایور را تشخیص می دهد.

3) روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح همه درایورهایی را که در سیستم شما نصب یا قدیمی هستند، بارگیری و نصب کنید. (این به نسخه Pro نیاز دارد که با پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می شود. وقتی روی Update All کلیک می کنید، از شما خواسته می شود که ارتقا دهید.)

بخوانید  داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شارپ

4) برای اعمال تغییرات، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

5) بررسی کنید که آیا صفحه سیاه مشکل مانیتور ایسوس شما برطرف شده است یا خیر. اگر بله، پس عالی است! اگر صفحه سیاه همچنان ادامه دارد، لطفاً رفع 4 را در زیر امتحان کنید.

رفع 4: فرآیند explorer.exe را راه اندازی مجدد کنید

Explorer.exe دسکتاپ، نوار وظیفه و سایر فرآیندهای مانیتور شما را مدیریت می کند، بنابراین اگر در سیستم شما بسته باشد، دسکتاپ و نوار وظیفه شما نامرئی می شوند و صفحه شما سیاه می شود. در این حالت، باید فرآیند را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

1) در صفحه کلید خود، کلیدهای Ctrl، Shift و Esc را همزمان فشار دهید تا Task Manager باز شود.

2) روی برگه Details (یا در صورت استفاده از Windows 7 برگه Processes) کلیک کنید، سپس explorer.exe را پیدا کرده و بر روی End task کلیک کنید.

3) مانیتور خود را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید مشکل صفحه سیاه برطرف شده است. اگر هنوز خوشحال نیست، لطفاً به Fix 5، در زیر بروید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *