فروردین 10, 1403 3:07 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 تعمیر کیبورد لپ تاپ
تعمیر کیبورد لپ تاپ

تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

کیبورد  سخت افزاری است برای وارد کردن متن، کاراکتر و سایر دستورات به لپ تاپ لذا جزء قطعات ورودی به لپ تاپ است؛ این سخت افزار مانند دستگاه ماشین تحریر قدیم عمل می کند و با استفاده از یک آرایش دقیق از دکمه‌ها یا کلیدها که به عنوان اهرم مکانیکی یا سوئیچ الکترونیکی عمل می‌کننداطلاعات را به لپ تاپ انتقال می دهند. حال اگر این قطعه سخت افزاری به هر دلیل دچار مشکل شود، عملا سرعت انتقال داده به دستگاه تا حد بسیار زیادی افت خواهد کرد، زیرا کیبورد جزو اساسی ترین و ابتدایی ترین قطعات اتقال داده به لپ تاپ است.

خرابی کیبورد لپ تاپ دل

وقتی هرچه تلاش می کنید که داده ای را از طریق صفحه کلید لپ تاپ دل به دستگاه وارد کنید و موفق نمی شوید، به این معنا ست که قطعا اشکالی در صفحه کلید به وجود آمده است. بسته به عمق مشکل صفحه کلید، راه حل هایی ارائه می شود، اما در نهایت اگر هر راهی را امتحان کردید و به نتیجه ای نرسیدید، ناچار باید به فکر یک صفحه کلید نو باشید.

مشکلات رایج ناشی از خرابی کیبورد لپ تاپ دل

  • کیبورد جا به جا و غلط تایپ می کند
  • با فشردن یک کلید، دو کاراکتر همزمان تایپ می شود
  • تعدادی از کلید ها در یک ردیف خاص( به شکل عمودی یا افق) کار نمی کنند
  • کیبورد اصلا عمل نمی کند
بخوانید  زمان تعویض دستگاه فتوکپی

 راه حل های تعمیر کیبورد لپ تاپ دل

گاهی اتصال نامناسب کابل صفحه کلید به مادر برد باعث می شود کیبورد لپ تاپ دل هنگ کند و کارایی خود را از دست بدهد. در این شرایط قطعا اتصالات مادربرد و کابل اکسیده شده اند یا ارتباط به هر شکلی قطعی دارد. جهت تعمیر کیبورد لپ تاپ دل در این حالت با مهندسین و متخصصین تعمیرات لپ تاپ تماس بگیرید.

گاهی ممکن است دو کلید کنار هم، به علت استفاده زیاد از صفحه کلید و فشرده شدن آن، از زیر صفحه به هم متصل شده باشند. سعی کنید با فشردن مداوم کلیدهای معیوب مشکل را حل کنید.

برد اصلی از رده خارج شده و نیاز به تعویض دارد

گاهی مدار کنترل کننده ی صفحه کلید متصل به مادر برد معیوب شده و به دنبال آن صفحه کلید کار نمی کند؛ شاید با برسی ها بیشتر مجبور باشید مادربرد را تعویض کنید.

وقتی همه کلید های لپ تاپ دل از کار افتاده باشد، قطعا رد پای یک مشکل نرم افزاری نیز دیده خواهد شد؛ با راه اندازی مجدد لپ تاپ می توانید مشکل را رفع کنید. اگر همه چیز به خوبی کار می کند تنها کافی است از طریق منوی استارت، لپ تاپ دل را در حالت shut down قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه داشته تا لپ تاپ خاموش شده و سپس دوباره شروع به کار کند.

بخوانید  5 نشانه خرابی باتری لپ تاپ شارپ

اگر دکمه های صفحه کلید یکی در میان قعطی دارند، ممکن است به دلیل انباشت آشغال های ریز این اتفاق افتاده باشد. به منظور تمیز کردن لپ تاپ بهتر است دستگاه را تا زاویه ۷۵ درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار در بیاید، سپس آن را تکان دهید تا تمام اضافات خارج شوند. می توانید لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه هم به صورت وارونه نگه دارید، اما در این شرایط خیلی تکان ندهید تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود. اگر از هارد دیسک مکانیکی استفاده می کنید، بهتر است لپ تاپ دل را خاموش کنید تا جلوی هر برخوردی به آن را بگیرید. در صورتی که با همه این تلاش ها مشکل رفع نشد، از هوا فشرده برای خارج کردن زباله های ریز و گرد وغبار های مزاحم استفاده کنید.

ممکن است کیبورد لپ تاپ دل شما پس از نصب هر برنامه جدید یا تغییری تنظیمات از کار بیفتد؛ در این صورت برای تعمیر کیبورد لپ تاپ دل بهتر است ویندوز را به حالت قبل بازگردانید. به منوی استارت و کنترل پنل مراجعه کنید.

ممکن است کلید NumLock بی جهت و بدون استفاده فعال باشد این کلید را غیر فعال کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *