اردیبهشت 4, 1403 7:29 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون
جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

روش های جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون / هیچ چیز ناامید کننده‌تر از این نیست که ببینید اپل شما به‌طور غیرمنتظره هنگام استفاده از آن خاموش می‌شود. و حتی بدتر از آن، هنگامی که آن را دوباره روی آن قرار می دهید، سطح باتری اغلب به طور جدی تخلیه می شود. اگر به طور منظم اتفاق می افتد، چیزی اشتباه است. در اینجا این است که برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد.

خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

 فرآیندهای پس زمینه را خاموش کنید

حتی زمانی که اپل شما در حالت بیکار به نظر می رسد، می تواند کارهای زیادی را در پشت صحنه انجام دهد. این فرآیندهای پس‌زمینه شامل بررسی ایمیل‌های جدید، به‌روزرسانی آب‌وهوا، بازیابی اخبار و موارد دیگر است. چرا؟ به طوری که وقتی یک برنامه را راه اندازی می کنید، مملو از جدیدترین اطلاعات از قبل باشد. اما این نه تنها به این معنی است که اپل شما اطلاعات زیادی را بارگذاری می کند که ممکن است هرگز به آنها نگاه نکنید، که می تواند در هر سقف داده ای که در قرارداد شما اعمال می شود، استفاده کند – بلکه به این معنی است که دائماً مشغول نگه داشتن آن است که باعث افزایش تخلیه باتری می شود.

خاموش کردن همه – یا حداقل بیشتر – فرآیندهای پس‌زمینه، روشی مؤثر برای دوام بیشتر باتری و کاهش تعداد دفعاتی است که اپل خود را از کیفتان بیرون می‌کشید و متوجه می‌شوید که بیدار نمی‌شود. نتیجه این است که در حالی که اکثر برنامه ها باید به همان سرعت راه اندازی شوند، ممکن است یک یا دو ثانیه طول بکشد تا هر بار که از آنها استفاده می کنید آخرین به روز رسانی ها را نمایش دهند. ما فکر می کنیم که این هزینه کمی است، اگر می تواند در هزینه یک باتری جایگزین صرفه جویی کند.

بخوانید  5 علامت هشدار دهنده داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ایسوس

برای اینکه اپل شما در زمانی که به طور فعال از آن استفاده نمی‌کنید چه چیزی را می‌سازد، تنظیمات را باز کنید و روی General ضربه بزنید. اکنون روی Background App Refresh ضربه بزنید. اگر می‌خواهید تمام فرآیندهای پس‌زمینه را غیرفعال کنید، برای بار دوم روی Background App Refresh ضربه بزنید، سپس خاموش را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که دو گزینه دیگر وجود دارد: Wi-Fi و “Wi-Fi & Mobile Data”. اگر نگران استفاده از باتری نیستید، اما می‌خواهید میزان داده‌های بالقوه بی‌فایده را که تلفنتان از طریق اتصال تلفن همراه بارگیری می‌کند، محدود کنید، به Wi-Fi بروید و فقط زمانی که در یک شبکه بی‌سیم هستید، به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه را انجام می‌دهد.

برای کنترل دقیق‌تر روی اینکه کدام برنامه‌ها می‌توانند داده‌ها را در پس‌زمینه بارگیری کنند یا نمی‌توانند، برای بار دوم روی Background App Refresh ضربه نزنید. در عوض، صفحه اول را به پایین اسکرول کنید و از سوئیچ های کنار هر برنامه نصب شده روی تلفن خود استفاده کنید تا به طور انتخابی فعالیت پس زمینه را فعال کنید (به راست بروید) یا (به سمت چپ بروید).

 حالت کم مصرف را فعال کنید

اگر باتری همچنان تا زمانی که می خواهید دوام نمی آورد، حالت کم مصرف را روشن کنید. وقتی باتری تا 20 درصد تمام شد، اپل شما این کار را به صورت خودکار پیشنهاد می‌کند (و اگر قبلاً آن را روشن نکرده‌اید، دوباره 10 درصد است)، اما می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را به صورت دستی فعال کنید – حتی اگر باتری لبه‌اش پر باشد. .

بخوانید  با صفحه شکسته گوشی چه کنیم؟

تنظیمات را باز کنید و روی باتری ضربه بزنید، سپس روی سوئیچ کنار حالت کم مصرف ضربه بزنید. اگر می‌خواهید این کار را مکرر انجام دهید، می‌توانید این گزینه را به Control Centre اضافه کنید، که پنجره کنترل‌هایی است که هنگام کشیدن انگشت به بالا از پایین صفحه نمایش داده می‌شود. به منوی تنظیمات برگردید و روی Control Centre ضربه بزنید، سپس در بخش کنترل‌های بیشتر، روی «+» سبز رنگ کنار حالت کم مصرف ضربه بزنید.

برای آزمایش آن، از تنظیمات خارج شده و از پایین صفحه به بالا بکشید. دکمه جدیدی را در مرکز کنترل خواهید دید که نماد باتری را در خود دارد. برای فعال کردن حالت کم مصرف بدون پیمایش در منوی کامل تنظیمات، روی آن ضربه بزنید.

 گوشی را به درستی خاموش کنید

خاموش شدن غیرمنتظره ممکن است مربوط به برنامه‌ای باشد که در پس‌زمینه در حال اجرا بوده و از کار افتاده است. اگر چنین است، عادت کنید که گوشی خود را به درستی خاموش کنید.

اپل 8 یا قبل از آن دارید؟ دکمه بالا یا سمت راست را فشار داده و نگه دارید (بسته به اینکه مدل شما چه مدلی دارد زیرا بین گوشی‌ها متفاوت است) و سپس نوار لغزنده روی صفحه را بکشید تا خاموش شود. پس از خاموش شدن گوشی، می توانید با استفاده از دکمه بالا یا کناری دوباره آن را روشن کنید.

در iPhone X یا جدیدتر، کلید اختصاصی Siri در سمت راست گوشی و کلید افزایش صدا (در سمت چپ) را نگه دارید و سپس نوار لغزنده را بکشید تا خاموش شود. پس از خاموش شدن کامل، دکمه کناری را دوباره فشار دهید تا روشن شود.

بخوانید  نحوه مشاهده درصد باتری در آیفون

 سیستم عامل را به روز کنید

در برخی موارد، نصب آخرین به روز رسانی سیستم عامل می تواند تأثیر منفی بر عمر باتری داشته باشد – اما فقط به طور موقت برای چند روز در حالی که گوشی به ویژگی های جدید عادت می کند. با این حال، اگر آن اعلان قرمز در مورد نسخه جدید iOS برای چند هفته یا بیشتر وجود دارد، اکنون آن را نصب کنید.

 راه اندازی مجدد اجباری

اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، وقت آن است که به راه اندازی مجدد نیرو فکر کنید، که مخصوصاً اگر تلفن یخ زده باشد یا پس از خاموش شدن غیرمنتظره روشن نشود، مفید است. در اپل 6 اس یا نسخه های قبلی، دکمه هوم و دکمه پاور بالای گوشی را با هم نگه دارید تا نماد اپل روی صفحه ظاهر شود.

اگر اپل ۷ دارید کلید پاور (سمت راست گوشی) و دکمه کاهش صدا را در سمت چپ فشار دهید و نگه دارید تا لوگوی اپل را ببینید.

در همین حال، برای کسانی که اپل 8s و بالاتر دارند، روش پیچیده تری وجود دارد: کلید افزایش و کاهش صدا را پشت سر هم فشار دهید و سپس دکمه پاور در سمت راست گوشی را حداقل به مدت 10 ثانیه تا نماد اپل فشار دهید. ظاهر می شود.

مطلب پیشنهادی: 3 راه افزایش سرعت گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *