فروردین 10, 1403 4:00 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خاموش شدن ناگهانی گوشی
خاموش شدن ناگهانی گوشی

خاموش شدن ناگهانی گوشی نوکیا

شاید بتوان گفت، خاموش شدن تلفن همراه به طور ناگهانی، شایع ترین مشکلی است که برای هر شخصی ممکن است اتفاق بیفتد. بدین صورت که در حال کار کردن با تلفن همراه خود هستید که یکدفعه به دلایل نامعلوم، خاموش شده و در این حالت، یا به طور خودکار ری استارت می شود و یا باید دکمه پاور را برای روشن کردن آن فشار دهید.

بسیاری از کاربران نسبت به این اتفاق بی تفاوت بوده و آن را به عنوان یک هنگ احتمالی به حساب می آورند، غافل از این که مشکل ممکن است جدی تر از این حرف ها بوده و نشانه ای از یک خرابی دردسر ساز باشد.

در ادامه همین مطلب، به بررسی عوامل اصلی در خاموش شدن خودکار گوشی های نوکیا و راه حل آن ها، می پردازیم. اگر شما نیز با این مشکل مواجه اید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

نمایندگی تعمیرات گوشی نوکیا

انجام هرگونه عملیات تعویض و تعمیر قطعات گوشی خود را به تکنسین های مستقر در مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیری نوکیا واگذار نمایید. اگر در زمینه کار با قطعات تلفن همراه تجربه کافی را ندارید، به هیچ وجه در داخل اجزای تلفن همراه خود دست نبرید، چرا که به احتمال زیاد خرابی را شدیدتر خواهید نمود.

بخوانید  نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

تعمیرکاران مجرب و رسمی گوشی های نوکیا، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار آلات، قادر به رفع هرگونه مشکل گوشی شما در کمترین زمان هستند.

عوامل اصلی خاموشی گوشی نوکیا

خیلی از مواردی که در ادامه برایتان شرح داده ایم، مشکلاتی پیش و پا افتاده اند و راه حل ها ساده ای نیز دارند، اما باز هم جزو شایع ترین دلایل مشکلی است که در حال پرداختن به آن هستیم:

  • خالی شدن شارژ باتری: معمول ترین و ساده ترین موردی که در ابتدا لازم است بررسی کنید، میزان شارژ تلفن همراهی است که به طور ناگهانی خاموش شده است. پس قبل از هر چیز، اتصال به شارژر را برقرار کنید.
  • خرابی باتری: در صورتی که شارژ باتری به صورت غیر طبیعی خالی می شود، دیر شارژ می شود و با اتصال به شارژر تغییری در میزان شارژ آن حاصل نمی شود، احتمالاً عمر باتری به سر رسیده است.
  • سوختگی صفحه نمایش: اگر صفحه نمایش گوشی به طور کامل از کار افتاده باشد، متحمل هزینه زیادی برای تعویض آن خواهید شد. اگر اتصال به شارژ برقرار شده و با فشار دادن دکمه پاور، لرزشی را حس می کنید، پس گوشی در حال روشن شدن است اما LCD سوخته است. باز هم برای اطمینان بیشتر، دستگاه را نزد تعمیرکار رسمی و قابل اعتماد برای عیب یابی بسپارید.
بخوانید  احراز هویت دو عامل در آیفون

خاموش شدن ناگهانی گوشی

  • سقوط از ارتفاع: ممکن است بر اثر افتادن گوشی از ارتفاع، قطعات داخلی جا به جا شده باشند و یا اتصالاتی قطع شده باشند و از آن جا که عوامل بسیاری در به نمایش در آمدن صفحه گوشی نقش دارند، پس مشکلی کوچک در عملکرد هر کدام مساوی است با اختلال و خاموشی صفحه نمایش! در این مواقع، لازم است حتماً به تعمیر کار مراجعه کنید.
  • نفوذ آب: اگر از وارد شدن رطوبت به داخل دستگاه خود مطمئن هستید، به هیچ وجه آن را روشن نکنید، چرا که همان رطوبت باعث اتصالی و سوختگی قطعات دیگر خواهد شد.
  • مشکلات نرم افزاری: خاموشی تلفن همراه، همیشه به دلیل ایراد در سخت افزار نیست و اگر گوشی به طور مداوم ری استارت می شود، مشکل به احتمال زیاد نرم افزاری است. ریست فکتوری و پس از آن فلش کردن گوشی، راه حل های تضمینی این مشکل هستند.

از دیگر دلایل شایعی که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • خرابی شارژر
  • ایراد در پردازنده مرکزی یا CPU
  • ایراد در هارد گوشی
  • بوپ لوپ (نمایش لوگوی نوکیا و ایستادن صفحه نمایش در همان حالت)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *