اردیبهشت 4, 1403 6:54 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خاموش نشدن لپ تاپ دل
خاموش نشدن لپ تاپ دل

راه حل خاموش نشدن لپ تاپ دل

چاره این است که برای جلوگیری از بروز مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل، Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم. البته اگر از ویندوز های فوق استفاده می کنید. در غیر این صورت برای بررسی های بیشتر از واحد تعمیر لپ تاپ دل کمک بخواهید. برای غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown ( Hybrid Shutdown که خراب و از کار افتاده است) دو روش وجود دارد؛ Command Prompt و Control Panel.

دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل

خاموش نشدن لپ تاپ دل بیشتر در لپ تاپ هایی اتفاق می افتد که ویندوز 8 ، 8.1 و 10 دارند. کارشناسان واحد تعمیر لپ تاپ دل، به دلیل مواجه مکرر با این اختلال به این نتیجه رسیده اند که مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل عموما مربوط به وجود ویژگی Hybrid Shutdown است. Hybrid Shutdown با هدف افزایش سرعت خاموشی سیستم در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما گاهی خراب می شود و باعث می شود که Windows خاموش نشود. برای رفع این مشکل باید Hybrid Shutdown را غیر فعال کنیم. دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل در windows 10 و windows 8.1 و windows 8 غالبا مربوط به این موضوع است، زیرا این ورژن از ویندوز ها به سیستم Hybrid Shutdown مجهز هستند.

بخوانید  دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown به کمک Command Prompt

روش اول:

کلید های Window + X را همزمان بفشارید یا روی start راست کلیک کنید تا پنجره مربوط به start باز شود؛ سپس روی گزینه Command Prompt Admin کلیک کنید. اگر در این قسمت سوالی پرسیده شد، گزینه yes را بزنید.

بعد از باز شدن پنجره CMD به صورت Admin ، دستور powercfg –h off را تایپ کنید تا ویژگی Hybrid Shutdown را غیر فعال کند.

روش دوم:

برای رفع مشکل خاموش نشدن لپ تاپ دل، روی آیکون Cortana(دستیار صوتی جدید ویندوز ۱۰) کلیک کنید؛ سپس cmd را تایپ کنید. وقتی پنجره Command Prompt باز شد، کلید های CTR+SHIFT نگه دارید و روی Command Prompt کلیک کنید و آن را به صورت Admin اجرا کنید و سپس دستور bcdedit /set disabledynamictick را وارد کنید.

غیر فعال کردن سیستم Hybrid Shutdown به کمک Control Panel

Run را اجرا کنید. برای این کار کلید های Win+R را همزمان بفشارید و سپس control.exe /name Microsoft.PowerOptions را در آن تایپ کنید.

در پنجره power option روی گزینه change plane settings کلیک کنید و در پنجره edit plan settings روی گزینه change advance power option کلیک کنید.

در پنجره باز شده با نام power option روی گزینه sleep کلیک کرده و سپس روی گزینه allow hybrid sleep کلیک کنید و در نهایتا روی گزینه setting کلیک کنید و سپس روی گزینه on کلیک کنید، دلیل خاموش نشدن لپ تاپ دل می تواند on بودن یا روشن بودن این گزینه باشد؛ آن را off کنید. در نهایت سیستم را ری استارت کنید.

بخوانید  راهکارهای رفع از کار افتادگی سشوار

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *