فروردین 10, 1403 5:40 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خرابی اتصالات لپ تاپ
خرابی اتصالات لپ تاپ

چرا لپ تاپ لنوو من حتی اگر وصل باشد روشن نمی شود؟

لپ تاپ روشن نمی شود؟ اگر لپ تاپ شما روشن نمی شود، حتی وقتی به برق متصل است ممکن است منبع تغذیه، باتری، مادربرد، کارت ویدیو یا RAM خراب باشد. هنگام عیب یابی لپ تاپی که شروع به کار نمی کند، با اصول اولیه شروع کنید. مطمئن شوید که دوشاخه سیم برق به پریز و لپ تاپ وصل است. اتصال باتری و برق لپ تاپ را بررسی کنید تا مطمئن شوید اتصال قطع نشده است. اگر هنوز روشن نشده است، ممکن است مشکل از یک جزء داخلی باشد.

سیم برق را بررسی کنید

قبل از هر چیز مطمئن شوید که لپ تاپ شما به برق متصل شده است. به سیم کابل برق خوب و دقیق نگاه کنید تا هر گونه پیچ خوردگی یا شکستگی که می تواند جریان برق را مختل کند، بررسی شود. اگر جعبه ترانسفورماتور AC نشانه هایی از تغییر رنگ، بوی سوختگی یا پیچ خوردگی قطعات را نشان می دهد، احتمالاً باید تعویض شود. در صورت مشاهده اشکال در سیم برق، آن را تعویض کنید. می توانید منبع تغذیه جایگزین را به صورت آنلاین، در خرده فروشان لوازم الکترونیکی یا با تماس با سازنده رایانه خود پیدا کنید. در صورت مشاهده هرگونه آسیب به منبع تغذیه، آن را از دیوار و لپ تاپ جدا کنید تا بتوانید آن را تعویض کنید.

بخوانید  علائم و دلایل خرابی مایکروفر

آیا اتصالات و باتری سالم هستند؟

هنگامی که منبع تغذیه معیوب را رد کردید، اتصال برق خود لپ تاپ را بررسی کنید. اتصالات برق با گذشت زمان شل شده و از کار می افتند. اگر صدمه آشکاری به کانکتور برق یا قطعات شل و سفت شده وجود دارد، لپ تاپ را برای تعمیر وارد کنید. در صورت امکان، باتری را از لپ تاپ خارج کرده و سعی کنید فقط با منبع تغذیه وصل شود. اگر لپ تاپ بدون باتری روشن شد، باتری را تعویض کنید تا به درستی شارژ و روشن شود. برخی از تولیدکنندگان، مانند اپل، به شما اجازه نمی دهند باتری را خودتان جدا کنید، در این صورت لپ تاپ را برای تعویض باتری داخلی به همراه داشته باشید.

مراقب گرم شدن بیش از حد باشید

اکثر پردازنده های لپ تاپ دارای حفاظت حرارتی داخلی هستند که لپ تاپ را خاموش می کند. تا زمانی که سیستم خنک نشود، لپ تاپ دوباره روشن نمی شود. اگر از رایانه روی تخت، بالش یا سایر سطوح نرم استفاده می کنید، مطمئن شوید دریچه های لپ تاپ مسدود نشده و هوای گرم به درستی جابجا شده است. لپ تاپی که به درستی هواگیری نمی کند ممکن است دارای فن معیوب باشد که باید تعویض شود. اگر لپ تاپ شما لمس می شود، قبل از اینکه بخواهید دوباره آن را روشن کنید، بگذارید کاملاً خنک شود. لپ تاپی که پس از خنک شدن دوباره روشن می شود به احتمال زیاد با گرم شدن بیش از حد مشکل دارد.

بخوانید  6 مشکل رایج دستگاه کپی

مشکلات داخلی

اگر مشکلی در منبع تغذیه، باتری یا گرمای بیش از حد پیدا نکردید، ممکن است یک قطعه داخلی معیوب مشکل را ایجاد کند – به عنوان مثال، مادربرد خراب یا خراب شده، یا مدارهای شارژ خراب، کارت گرافیک معیوب، RAM یا مشکلات نرم افزاری به اگر به تازگی رایانه را باز کرده اید و اجزای آن را لمس کرده اید، ممکن است الکتریسیته ساکن باعث آسیب شود. اگر مشکوک هستید که یک قطعه داخلی باعث مشکل شده است، رایانه را برای تعمیر ببرید یا برای ضمانت و جزئیات تعویض با سازنده صحبت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *