اردیبهشت 7, 1403 3:24 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 خطرات سلامت دستگاه فتوکپی اداری
خطرات سلامت دستگاه فتوکپی اداری

آشنایی با خطرات سلامتی دستگاه فتوکپی اداری

دستگاه های فتوکپی اداری گاز ازن تولید می کنند که قرار گرفتن در معرض آن می تواند باعث سردرد، سوزش چشم و تنفس شود. بخش پزشکی تنفسی و مراقبت های ویژه در بیمارستان عمومی سنگاپور (SGH) بیشتر می گوید. دستگاه های فتوکپی در ادارات مدرن بسیار ضروری هستند. اما از آنجایی که ما بر طراحی شیک، عملکرد با کارایی بالا و چاپ با کیفیت خوب تمرکز می‌ کنیم، از در نظر گرفتن میزان خطر بالقوه آنها – برای سلامتی ما غفلت می ‌کنیم. کارگران هر روز از این ماشین های اداری استفاده می کنند. با این حال، بسیاری نمی دانند که، تحت شرایط خاص، می توانند مشکلات سلامتی را به همراه داشته باشند، به خصوص در افرادی که از قبل شرایط تنفسی دارند.

دستگاه فتوکپی گاز ازن را تولید می کند

ازن، شکلی از اکسیژن، جزء طبیعی جو زمین است. این گاز بسیار واکنش پذیر، ناپایدار و بی رنگ با بوی متمایز است.

دستگاه ‌های فتوکپی از طریق «سیم‌ های تاج» خود، ازن را ایجاد می‌ کنند که روی کاغذ شارژ می ‌شود تا جوهر به آن بچسبد. از آنجایی که ازن بسیار واکنش ‌پذیر است، هر گونه اثرات نامطلوب بر سلامت اساساً در مکان‌ های تماس اولیه – دستگاه تنفسی (بینی، گلو و راه‌ های هوایی)، ریه‌ ها و در غلظت‌ های بالاتر، چشم‌ ها مشاهده می‌ شود.

بخوانید  مشکلات چاپگر پلاتر را چگونه رفع کنیم؟

اگر فرد در معرض ازن قرار گیرد، ممکن است سردرد، سوزش چشم و تنفس را تجربه کند. پزشکان بخش تنفسی و مراقبت های ویژه در بیمارستان عمومی سنگاپور (SGH)، یکی از اعضای SingHealth می گویند: «این برای کسانی که شرایط تنفسی زمینه ای مانند آسم دارند، بدتر است، زیرا آنها به چنین محرک هایی حساس تر هستند. گروه.

گرد و غبار تونر می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی نیز شود

دستگاه های فتوکپی از تونر، یک پودر بسیار ریز، به عنوان بخشی از فرآیند چاپ استفاده می کنند. تونر در مقادیر قابل توجهی ممکن است باعث تحریک مجاری تنفسی و در نتیجه سرفه و عطسه شود. همچنین می تواند برای افرادی که دارای بیماری های تنفسی مانند آسم یا برونشیت هستند، تحریک کننده باشد.

چند موقعیت وجود دارد که ممکن است شخص به طور تصادفی در معرض گرد و غبار تونر قرار گیرد. گرد و غبار تونر ریخته شده در داخل دستگاه پس از عبور از فن های تهویه به داخل اتاق می تواند در هوا پخش شود. یا ممکن است هنگام تعویض کارتریج تونر ریزش شود.

سایر خطرات سلامتی

علاوه بر گاز ازن و گرد و غبار تونر، خطرات سلامتی دیگری نیز در ارتباط با دستگاه های فتوکپی وجود دارد.

بخوانید  عملکرد کند نشانه خرابی لپ تاپ

سلنیوم:

سلنیوم یک پوشش رسانای نوری است که روی درام فتوکپی اعمال می شود. اگر دستگاه فتوکپی در حین کار بیش از حد گرم شود، ممکن است باعث تحلیل رفتن این پوشش شود. قرار گرفتن در معرض سلنیوم به طور کلی با طعم فلزی در دهان و تنفس بوی سیر همراه است. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند باعث خستگی، بی خوابی، تمرکز ضعیف و همچنین اختلالات دستگاه تنفسی فوقانی و سوزش چشم ها و لب ها شود. خبر خوب این است که قرار گرفتن در معرض سلنیوم نادر است و می توان آن را با موفقیت درمان کرد.

گاز مونوکسید کربن:

هنگامی که دستگاه فتوکپی در محیطی با تهویه ضعیف قرار می گیرد، می تواند مونوکسید کربن را منتشر کند، گازی کشنده، بی رنگ، بی بو و سمی. علائم اولیه مسمومیت با مونوکسید کربن می تواند شامل سردرد، خستگی، تنگی نفس، حالت تهوع و سرگیجه باشد.

نور روشن:

پس از ساعت‌ ها قرار گرفتن در معرض مستقیم، نور شدید مورد استفاده در فتوکپی ممکن است باعث تحریک چشم و عکس ‌برداری بعد از آن شود. درپوش دستگاه فتوکپی باید قبل از کپی بسته شود. از طرف دیگر، اپراتور ها باید چشمان خود را از منبع نور دور کنند.

بخوانید  روشن نشدن پلی استیشن 4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *