اردیبهشت 4, 1403 6:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل توقف ناگهانی ماکروویو
دلایل توقف ناگهانی ماکروویو

توقف ناگهانی ماکروویو/ اگر مایکروویو شما برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود، باید این 5 علت احتمالی را بررسی کنید:

 سوئیچ درب معیوب

کلیدهای درب در مایکروویو وجود دارد که باید محکم بسته شوند تا مایکروویو به درستی کار کند. اگر مایکروویو چند ثانیه کار کند و سپس خاموش شود، ممکن است سوئیچ در معیوب یا شل شده باشد. گاهی اوقات قوس یا گرم شدن بیش از حد کلیدهای درب باعث می شود که مایکروویو به طور موثر کار نکند. برخی از مایکروویوها دارای مهر و موم یا واشر در اطراف در هستند. اگر مهر و موم یا واشر شکسته شود، مایکروویو خاموش می شود. اگر مایکروویو شما چنین مشکلی برای شما ایجاد می کند با یک متخصص برای تعمیر مایکروویو تماس بگیرید.

 پد لمسی یا کنترل پنل معیوب

برخی از مدل های مایکروویو دارای دستگیره و صفحه هستند در حالی که برخی دیگر دارای صفحه لمسی هستند. مایکروویوهای دارای پد لمسی در مقایسه با مایکروویوهای دارای دستگیره از نظر فناوری پیشرفته هستند اما حساس هستند. بنابراین اگر مایکروویو شما به طور ناگهانی متوقف شود، ممکن است در پنل کنترل پد لمسی کوتاهی وجود داشته باشد.

توقف ناگهانی ماکروویو

 خرابی ترانسفورماتور ولتاژ

یک ترانسفورماتور ولتاژ بالا در مایکروویو وجود دارد که ولتاژ بالایی برای شارژ مگنترون تولید می کند. با شارژ مگنترون امواج رادیویی ساطع می کند که از طریق راهنمای موج حرکت می کند و برای پختن یا گرم کردن غذا وارد منطقه غذا می شود. اگر مایکروویو برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود، ممکن است ترانسفورماتور ولتاژ بالا به طور ناگهانی در مدار خود کوتاه شده باشد. برای تعمیر مایکروفر با یک متخصص تماس بگیرید.

بخوانید  نحوه مشاهده درصد باتری در آیفون

 فن خنک کننده معیوب

یک فن در داخل مایکروویو وجود دارد که برای خنک نگه داشتن مگنترون و سایر وسایل مدار کار می کند. بنابراین اگر مایکروویو روشن شود اما فن روشن نشود، ممکن است به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش شود.

 گرفتگی دریچه

مایکروویو همچنین دارای یک دریچه هوا برای خنک نگه داشتن آن است. اگر این دریچه با چربی و گرد و غبار مسدود شود، مایکروویو به درستی کار نمی کند. مایکروویو به دلایل ایمنی به طور خودکار خاموش می شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، دریچه هوا را با یک برس تمیز کنید.

دلایل دیگری که باعث می شود مایکروویو من برای چند ثانیه کار کند و متوقف شود ممکن است سوختن فیوز داخلی یا دیودهای معیوب یا خازن های معیوب باشد. برای تشخیص و حل مشکل مایکروویو خود با یک متخصص تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *