اردیبهشت 1, 1403 6:21 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل روشن نشدن DSLR دوربین
دلایل روشن نشدن DSLR دوربین

DSLR روشن نمی شود؟ دلایل و راه حل ها را بیابید

اگر یک دوربین DSLR یا یک دوربین بازتابی تک لنز دیجیتال دارید، باید بدانید که دستگاه چقدر عالی است و تصاویر چقدر شگفت‌انگیز هستند. دوربین‌های DSLR نه تنها برای عکاسان حرفه‌ای، بلکه تقریباً برای هر کسی که دوست دارد روی عکس‌های با کیفیت بالا کلیک کند، مفید است. اما گاهی اوقات DSLR شما ممکن است با مشکلات خاصی مواجه شود که ممکن است به شما اجازه ندهد روی عکس ها کلیک کنید و یکی از آنها روشن نشدن DSLR است. شما با همین مسئله روبرو هستید؟ خوب می‌دانیم که می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. به همین دلیل است که ما لیست زیر از دلایل و راه حل های ممکن برای روشن نشدن DSLR را برای شما آورده ایم:

  1. باتری خالی یا مرده

دلیل: یکی از رایج‌ترین دلایل روشن نشدن DSLR می‌تواند خالی بودن یا خالی بودن باتری باشد. اگر مدت زیادی است که از دوربین خود استفاده می کنید، ممکن است باتری آن تمام شده باشد و این می تواند دلیلی برای روشن نشدن دستگاه باشد.

راه حل: برای حل این مشکل، باتری را خارج کرده و در حالت شارژ قرار دهید. چند ساعت صبر کنید تا کاملا شارژ شود و بعد از قرار دادن مجدد باتری، دوربین را روشن کنید. اگر باز هم کار نمی کند یا روشن نمی شود، به مشکلات احتمالی زیر و راه حل های آنها مراجعه کنید.

بخوانید  دلایل خاموش نشدن لپ تاپ ایسوس

  1. باتری معیوب

دلیل: اگر باتری شارژ شده است و حتی در آن زمان DSLR روشن نمی شود، دلیل احتمالی پشت آن می تواند باتری معیوب باشد. اگر هر چیز دیگری در دوربین شما در شرایط عالی کار می کند، ممکن است باتری معیوب اجازه روشن شدن دوربین شما را ندهد.

راه حل: برای حل این مشکل، می توانید باتری را در شارژر باتری قرار دهید تا ببینید چراغ سبز یا قرمز روشن می شود یا آن را در دوربین دیگری قرار دهید تا ببینید آیا دوربین کار می کند یا خیر. اگر هیچ یک از اینها اتفاق نیفتد، ممکن است مجبور شوید یک مورد جدید تهیه کنید.

  1. شیار باتری کثیف

دلیل: یکی دیگر از دلایل روشن نشدن دوربین شما می تواند به دلیل کثیف بودن شیار باتری باشد. گاهی اوقات به دلیل استفاده مداوم یا بیش از حد در فضای باز، شیار ممکن است تمایل به جمع شدن کثیفی و گرد و غبار داشته باشد که باید هر از چند گاهی تمیز شوند.

راه حل: برای حل این مشکل، باتری را از شیار باتری DSLR خارج کرده و با استفاده از یک پارچه نخی نرم یا یک برس تمیز، ترمینال را به درستی تمیز کنید. برای بهترین نتیجه در صورت امکان از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. باتری را دوباره وارد کنید و سعی کنید دوربین را روشن کنید.

  1. سعی کنید لنز و کارت حافظه را بردارید

دلیل: گاهی اوقات ممکن است برای حل مشکل، لنز و کارت حافظه شما و غیره نیاز به جاگذاری مجدد داشته باشند.

بخوانید  تفاوت بین DSLR و Mirrorless

راه حل: بنابراین سعی کنید لنز و همچنین کارت حافظه را از شیارهای آنها خارج کنید. اجازه دهید دوربین برای چند دقیقه بیکار بماند و قطعات را دوباره به درستی وارد کنید. دوباره دوربین را روشن کنید تا ببینید الان کار می کند یا خیر. اگر نه، ممکن است با مشکل پیچیده تری روبرو شوید که برای آن ممکن است مجبور شوید با یک متخصص تماس بگیرید.

اگر موارد ذکر شده در بالا جواب نداد و مشکل را حل نکرد، بهتر است از کمک حرفه ای و ترجیحاً از شرکتی که دوربین را از آن خریداری کرده اید، استفاده کنید. همچنین می توانید برای هرگونه تعمیر و خدمات مربوط به دوربین یا سایر لوازم خانگی با آقای راست تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *