فروردین 9, 1403 7:46 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ
دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ/ دلیل اصلی مشکل صفحه سیاه Dell، ارتباط بد بین درایورهای گرافیک و سیستم عامل شما است. یکی دیگر از دلایل احتمالی مشکل به روز رسانی درایور آداپتور نمایشگر است. همچنین ممکن است پس از به‌روزرسانی یا نصب سیستم، با یک صفحه سیاه مرگ مواجه شوید که ممکن است نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته باشید.

سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

راه حل 1: درایورهای گرافیک خود را مجدداً راه اندازی کنید

هر زمان که با مشکل BSOD مواجه شدید، همیشه می توانید میانبر صفحه کلید را امتحان کنید: کلید لوگوی ویندوز + Ctrl + Shift + B را همزمان فشار دهید. این ترکیب کلید میانبر به شما کمک می کند درایورهای گرافیک رایانه شخصی خود را مجددا راه اندازی کنید.

در بسیاری از موارد، خطای صفحه سیاه لپ تاپ دل شما صرفاً به دلیل اتصال بد بین سیستم عامل و مانیتور شما ایجاد می شود. بنابراین، می توانید ابتدا ترکیب کلید میانبر را برای اتصال مجدد نمایشگر امتحان کنید.

اگر با این کار مشکل صفحه سیاه شما برطرف نشد، لطفاً راه حل بعدی را امتحان کنید.

راه حل 2: لپ تاپ خود را به اجبار خاموش کنید

از آنجایی که نمی‌توانید لپ‌تاپ Dell خود را به روش معمول راه‌اندازی مجدد کنید زیرا گیر می‌کند، کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است:

  • تمام دستگاه های خارجی یا لوازم جانبی (مانند چاپگر، بلوتوث یا دستگاه های USB) را جدا کنید.
  • لپ تاپ خود را با فشار دادن دکمه پاور به مدت 10 تا 20 ثانیه خاموش کنید.
  • آداپتور برق متناوب را جدا کرده و باتری را سالم بردارید.
  • باتری باقیمانده را با نگه داشتن دکمه پاور به مدت تقریبی 60 ثانیه خالی کنید.
  • باتری را دوباره در جای خود قرار دهید و شارژر را وصل کنید.
  • دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ روشن شود.

اگر لپ‌تاپ شما همچنان نمایشگر را نشان نمی‌دهد، ممکن است برای رفع آن نیاز به راه‌اندازی در حالت Safe Mode باشد.

بخوانید  عیب یابی G3 MacBook  وال استریت

راه‌حل 3: راه‌اندازی در حالت ایمن

حالت ایمن به رایانه شما اجازه می دهد تا در حالت اولیه کار کند. این می تواند به شما کمک کند منبع مشکل صفحه سیاه خود را محدود کنید و برخی از عیب یابی های اساسی را انجام دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. 1. نحوه ورود به حالت Safe Mode
  • لپ تاپ دل شما باید خاموش باشد. اگر لپ تاپ شما روشن است، آن را خاموش کنید.
  • لپ تاپ خود را با فشار دادن دکمه پاور روشن کنید.
  • کلید Shift را نگه دارید و قبل از نمایش لوگوی ویندوز روی کلید F8 ضربه بزنید. با انجام این کار منوی Recovery Mode ظاهر می شود.
  • (اگر ویندوز 7 دارید، F8 را فشار دهید.)
  • اگر در اولین تلاش نتوانستید وارد حالت ایمن شوید، دوباره امتحان کنید. ممکن است چندین تلاش طول بکشد تا کار کند، بنابراین فقط صبور باشید.
  • در حالی که در منوی Recovery Mode هستید، گزینه See advanced repair > Troubleshoot > Advanced options > Windows Startup Settings > Restart را انتخاب کنید.
  • پس از راه اندازی مجدد رایانه، لیستی از گزینه ها وجود دارد. 5 یا F5 را انتخاب کنید تا با اتصال شبکه وارد حالت ایمن شوید.
  • اگر همه چیز در حالت Safe Mode به خوبی پیش برود، به احتمال زیاد مشکل توسط یک درایور گرافیک قدیمی، برنامه های شخص ثالث یا ویروس رایانه ایجاد می شود.

برای خلاص شدن از خطای صفحه سیاه، می توانید سعی کنید برنامه های تازه نصب شده را حذف کنید، اسکن ویروس را انجام دهید. اگر صفحه سیاه همچنان ادامه دارد، برای به روز رسانی درایور گرافیک خود به Fix 4 بروید.

صفحه هنوز سیاه می شود؟ به صفحه نمایش خارجی متصل شوید.

کلید لوگوی ویندوز + P را فشار دهید تا لیست نمایش ظاهر شود. گزینه های مختلف نمایش را برای سایر نمایشگرهای متصل مانند تلویزیون یا نمایشگر دوم انتخاب کنید. سپس کلید P یا جهت پایین را فشار دهید تا یک صفحه نمایش انتخاب شود و سپس Enter را بزنید.

بخوانید  راهنمای تعمیر PS4 در منزل

راه حل 4: درایور گرافیک خود را به روز کنید

اگر درایور گرافیک شما قدیمی باشد، ممکن است مشکل صفحه سیاه رخ دهد. برای بهبود عملکرد رایانه، مهم است که مطمئن شوید که همیشه آخرین درایور گرافیک را نصب کرده اید.

در صورت تمایل می توانید با مراجعه به وب سایت سازنده، یافتن صفحه دانلود درایور، یافتن درایور مناسب و غیره، درایور صوتی خود را به صورت دستی به روز کنید. توصیه می کنیم این کار را با Driver Easy انجام دهید. به این صورت است:

فقط روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح تمام درایورهایی که گم شده یا قدیمی هستند را روی سیستم شما دانلود و نصب کنید. (این به نسخه حرفه ای Driver Easy نیاز دارد – با کلیک بر روی «به روز رسانی همه» از شما خواسته می شود که آن را ارتقا دهید. اگر نمی خواهید برای نسخه Pro هزینه ای بپردازید، همچنان می توانید هر درایور را با Driver Easy دانلود کنید، سپس به صورت دستی آنها را به روش معمولی ویندوز نصب کنید.)

سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

فراموش نکنید که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

بررسی کنید که آیا مشکل آزاردهنده صفحه سیاه دوباره تکرار می شود. اگر دسکتاپ شما دوباره عادی شد، تبریک می‌گوییم! اگر صفحه سیاه همچنان ادامه دارد، لطفاً به اصلاح بعدی بروید.

راه حل 5: فرآیند explorer.exe خود را مجدداً راه اندازی کنید

Explorer.exe دسکتاپ، نوار وظیفه و سایر فرآیندهای لپ تاپ شما را مدیریت می کند، بنابراین اگر به درستی کار نمی کند، صفحه شما سیاه می شود. در این صورت، باید فرآیند را مجدداً راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

بخوانید  علت روشن نشدن تبلت لنوو

1) روی صفحه کلید خود، کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را همزمان فشار دهید تا Task Manager باز شود.

2) روی تب Details کلیک کنید (یا اگر در ویندوز 7 هستید، تب Processes)، سپس explorer.exe را انتخاب کنید و روی End task کلیک کنید.

سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

3) رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا صفحه سیاه اکنون از بین رفته است یا خیر.

اگر همچنان صفحه سیاه را می‌بینید، سپس راه‌حل بعدی را امتحان کنید.

راه حل 6: کامپیوتر خود را بدون از دست دادن هیچ فایلی تعمیر کنید

وقتی با مشکل BSOD یا صفحه سیاه مواجه می‌شوید، همیشه یک خطای حیاتی و غیرقابل بازیابی است که باعث خرابی سیستم می‌شود. می‌توانید ساعت‌های بی‌شماری را صرف پیدا کردن نحوه تعمیر «صفحه سیاه در لپ‌تاپ Dell» کنید.

اگر می‌توانید در حالت Safe Mode به دسکتاپ ویندوز دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک بررسی کامل روی رایانه شخصی و سیستم ویندوز خود انجام دهید.

گزینه 1 – به صورت خودکار (توصیه می شود)

برای تعیین علت سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ دل از یک ابزار تعمیر برای بررسی نواحی مختلف رایانه خود استفاده کنید. با مسائل مربوط به خطاهای سخت افزاری، خطاهای سیستم، فایل های حیاتی سیستم برخورد می کند و راه حل مناسب را برای شما پیدا می کند.

گزینه 2 – دستی

از نرم‌افزار آنتی‌ویروس قدرتمند برای تعیین اینکه آیا عامل آن ویروس است یا خیر استفاده کنید. سپس، Windows System File Checker را اجرا کنید تا فایل های سیستمی خراب و آسیب دیده را پیدا کنید و در صورت وجود آنها را بازیابی کنید. با این حال، این ابزار فقط می تواند فایل های اصلی سیستم را تشخیص دهد و با DLL آسیب دیده، کلید رجیستری ویندوز و غیره مقابله نمی کند.

خاموش نشدن لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *