فروردین 31, 1403 3:13 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون
دلایل مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

نحوه رفع مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

بسیاری از کاربران آیفون از مسئله گرمای بیش از حد ناامید شده اند. گزارش‌ها از سرتاسر جهان با گلایه‌هایی در مورد گرم شدن بیش از حد مدل‌های مختلف آیفون سرازیر می‌شوند تا جایی که پیام هشدار «آی‌فون قبل از استفاده از آن باید خنک شود» و حتی انفجار می‌دهد. بدیهی است که برند اپل مشابه با کیفیت بالا به نظر می رسد. اما حقیقت تلخ این است که اپل نیز از اشکالات فنی مصون نیست. پس چگونه مشکل را برطرف کنیم؟ این مقاله به دلایل، اقدامات فوری و رفع مشکل گرمای بیش از حد در آیفون می پردازد.

وقتی آیفون شما بیش از حد گرم می شود چه اتفاقی می افتد؟

تاثیر داغ شدن بیش از حد آیفون در شدت آن متفاوت است. گاهی اوقات تلفن خیلی داغ می شود و نمی توان آن را لمس کرد و حتی پس از قرار دادن در فریزر خنک نمی شود! گرمای بیش از حد در طول استفاده می تواند منجر به مشکلات عملکردی جدی در آیفون شود. ممکن است دستگاه خاموش شود، پاسخگو نباشد یا بسیار کند شود.

مشخص شده است که آیفون در حین انجام فعالیت هایی که فشار زیادی بر CPU، باتری یا GPU وارد می کند، بسیار داغ می شود. بنابراین، کار کردن روی برنامه‌های فشرده مانند Waves، Google Maps، ویدیوهای فیس‌بوک، سافاری، یا انجام بازی‌های سه بعدی و غیره برای مدت طولانی می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد شود.

بخوانید  چه چیزی باعث جرقه در اجاق های مایکروویو می شود؟

آیفون ها طوری طراحی شده اند که در دمای 0 تا 35 درجه سانتیگراد کار کنند. هنگامی که آیفون تحت فشار قرار می گیرد مانند سایر دستگاه ها گرما تولید می کند که طبیعی است. اما اگر تلفن شما در بیشتر مواقع داغ می ماند یا به خصوص زمانی که تحت فشار عملیاتی شدید قرار می گیرد بیش از حد گرم می شود، این می تواند یک مشکل جدی باشد.

چگونه آیفون داغ یا بیش از حد داغ شده را خنک کنیم؟

هنگامی که متوجه شدید که آیفون شما داغ شده است، آن را به محیط خنک تری ببرید. مثلاً اگر دستگاه در معرض نور آفتاب سوزان است، آن را به سایه منتقل کنید و چند دقیقه صبر کنید تا به تدریج گرما از بین برود. اگر آیفون شما همچنان بیش از حد داغ است و نمی‌توان آن را لمس کرد، فوراً مطابق با شرایط خود اقدامات زیر را انجام دهید:

  • آیفون را از قاب آن جدا کنید.
  • برای مدتی خاموش کنید
  • اگر قبلاً این کار را انجام می‌دهید، شارژ نکنید یا آن را متوقف نکنید.
  • آیفون را دور از نور خورشید نگه دارید.
  • آیفون را در ماشین رها نکنید زیرا دما در ماشین های پارک شده به سرعت بالا می رود.
  • انجام فعالیت های فشرده CPU مانند ناوبری GPS، اجرای بازی های گرافیکی فشرده، اشتراک گذاری فایل های ویدئویی سنگین در چت، یا تماشای فیلم در آیفون و غیره را متوقف کنید.
  • استفاده از بلوتوث را متوقف کنید.
  • حالت هواپیما را روشن کنید.
  • کابل های شارژ خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از کابل اپل استفاده می کنید.
بخوانید  چگونه مشکل عمر باتری بد iOS 14 را برطرف کنیم؟

روش 1: مجوزهای نرم افزار اخیر را حذف کنید

Background Refresh به طور خودکار برنامه های نصب شده شما را در پس زمینه تازه می کند. در مواقعی که آیفون یا باتری بیش از حد گرم می شود، توصیه می شود رفرش پس زمینه را خاموش کنید. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد تلفنتان، می‌توانید به‌طور انتخابی به‌روزرسانی پس‌زمینه را برای برنامه‌های کم استفاده یا بی‌اهمیت متوقف کنید. توصیه می شود همه برنامه ها را ترک کنید و مدتی صبر کنید تا آیفون شروع به خنک شدن کند. به Settings > General > Background App Refresh بروید.

روش دوم: برای مدت طولانی تری بازی نکنید

بازی‌ها اعتیادآور هستند، اما اجرای آنها برای مدت طولانی‌تر باعث استفاده بیش از حد از پردازنده و باتری دستگاه می‌شود و آن را داغ می‌کند. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون، از انجام بازی های گرافیکی فشرده در آیفون به مدت طولانی خودداری کنید.

روش 3: iOS را به روز کنید

به روز رسانی iOS همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر مشکل داغ شدن آیفون غلبه کنید.

به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی های نرم افزار > دانلود و نصب به روز رسانی موجود بروید.

بخوانید  صفر تا صد تعمیر گوشی های هواوی

پس از آپدیت iOS، عادی است که آیفون برای مدتی داغ بماند، مخصوصاً زمانی که یک شبه به برق وصل شود.

مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

روش 4: تنظیم مجدد همه تنظیمات را انجام دهید

اگر آپدیت iOS نیز نتوانست مشکل داغ شدن بیش از حد آیفون را حل کند، سعی کنید همه تنظیمات را در آیفون خود بازنشانی کنید. این داده‌های ذخیره‌شده مانند ایمیل‌ها، متن‌ها، ویدیوها، موسیقی، عکس‌ها و غیره را حذف نمی‌کند، بلکه فقط تنظیمات برگزیده شخصی Wi-Fi، بلوتوث، حریم خصوصی، عمومی، صداها، روشنایی، کاغذدیواری و اعلان‌ها را حذف می‌کند.

مشکل گرمای بیش از حد در آیفون

به Settings > General > Reset > Reset All Settings بروید. سپس رمز عبور اپل را وارد کرده و آیفون شروع به راه اندازی مجدد می کند.

زمان تعویض باتری آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *