فروردین 9, 1403 6:00 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 راه اندازی اولیه دستگاه فتوکپی
راه اندازی اولیه دستگاه فتوکپی

آشنایی با راه اندازی اولیه دستگاه فتوکپی

بسته به اندازه و پیچیدگی تجهیزات جدید ممکن است در ابتدا توسط یک تکنسین نصب شود. به عنوان مثال، یک تکنسین معمولاً یک سیستم تلفن یا دستگاه فتوکپی را راه اندازی می کند. با این حال، ممکن است پس از اتمام تکنسین و قبل از اینکه همکاران شما شروع به استفاده از تجهیزات کنند، ممکن است از شما خواسته شود که برخی کارها را با تجهیزات جدید انجام دهید. به عنوان مثال، ممکن است از شما خواسته شود که تعدادی از شماره‌های تماس مستقیم را در یک سیستم تلفن جدید برنامه‌ریزی کنید یا ممکن است مجبور شوید برخی از شماره‌های فکس را برای شماره‌گیری گروهی در دستگاه فکس برنامه‌ریزی کنید. همچنین، در جایی که یک تکنسین قطعه جدیدی از تجهیزات را راه اندازی نمی کند، باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات را به درستی تنظیم کرده اید. برای مثال، در یک شرکت کوچک ممکن است مجبور شوید یک کامپیوتر رومیزی جدید راه اندازی کنید.

بررسی اولیه دستگاه

هنگامی که از شما خواسته می شود قطعه جدیدی از تجهیزات را نصب کنید یا نیاز به انجام برخی کار های راه اندازی پس از اتمام تکنسین دارید، مطمئن شوید که دستورالعمل های ذکر شده در دفترچه راهنمای کاربر که باید همراه با تجهیزات ارائه شود را دنبال کنید. رویه های مستند شده در دفترچه راهنمای کاربر، راه مناسبی را که تجهیزات باید راه اندازی شوند، نشان می دهد. رعایت دستورالعمل‌های مندرج در دفترچه راهنمای کاربر بسیار مهم است، زیرا نصب نادرست تجهیزات می‌تواند باعث آسیب به تجهیزات شود و ممکن است بر دوره گارانتی ارائه شده با تجهیزات جدید تأثیر منفی بگذارد.

بخوانید  باتری دوربین EOS 40D

اگر در مورد نحوه نصب تجهیزات یا انجام مراحل راه اندازی مطمئن نیستید، با شماره راهنمای مشتری که معمولاً با تجهیزات جدید ارائه می شود تماس بگیرید. در غیر این صورت، می توانید از سرپرست خود بپرسید.

برنامه های تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری منظم به اطمینان از کارآمدی تجهیزات اداری کمک می کند. مهم است که هم از توصیه های سازنده در زمینه نگهداری تجهیزات و هم از سیاست ها و رویه های موجود در شرکت خود آگاه باشید.

ممکن است متوجه شوید که مراکز حقوقی بزرگتر دارای یک شخص تعیین شده هستند که مسئول نگهداری تجهیزات اداری است، در حالی که یک دفتر کوچکتر ممکن است انتظار داشته باشد تعدادی از کارکنان در تعمیر و نگهداری تجهیزات نقش داشته باشند. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که وظیفه تمیز کردن منظم دستگاه فتوکپی یا بررسی منبع کاغذ به شما داده شده است. حتی ممکن است متوجه شوید که وظیفه سازماندهی یک برنامه تعمیر و نگهداری تجهیزات در دفترتان به شما داده شده است.

هنگام توسعه یک برنامه تعمیر و نگهداری باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تعویض مواد مصرفی
  • گیر کردن کاغذ
  • تجهیزات نظافت
  • سرویس تجهیزات.

تعویض مواد مصرفی

مواد مصرفی مورد استفاده در تجهیزات اداری مانند کاغذ و تونر باید در زمان های خاصی تعویض شوند. به عنوان مثال، کاغذ موجود در چاپگر زمانی که تمام شد باید دوباره پر شود. در این مثال چاپگر به طور معمول پیامی را نشان می دهد که نشان می دهد کاغذ تمام شده است و باید تعویض شود. سایر تجهیزات همچنین پیام هایی را ارائه می دهند که نشان می دهد مواد مصرفی باید جایگزین شوند. به عنوان مثال، دستگاه فکس معمولاً نشان می دهد که منبع کاغذ باید تعویض شود و دستگاه فتوکپی ممکن است نشان دهد که چه زمانی تونر نیاز به تعویض دارد. واضح است که وقتی این پیام‌ها ظاهر می‌شوند، باید با پیروی از دستورالعمل‌های سازنده، اقدامات لازم را انجام دهید.

بخوانید  آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی آیفون

گیر کردن کاغذ

چاپگرها، دستگاه های فکس و دستگاه های فتوکپی ممکن است تحت تأثیر گیر کردن کاغذ قرار گیرند. اگر گیر کردن کاغذ رخ داد، باید دستورالعمل‌های دفترچه راهنمای کاربر برای رفع گیر کردن کاغذ یا اعلان‌های صفحه کنترل دستگاه فتوکپی یا فکس را دنبال کنید. این فرآیند ممکن است برای یک چاپگر کامپیوتری کاملاً ساده باشد، اما برای یک دستگاه فتوکپی می تواند کاملاً پیچیده باشد. اگر در رفع گیر کردن کاغذ مشکل دارید، از سرپرست یا یکی از همکارانتان راهنمایی بخواهید. هنگامی که بهترین راه برای پاک کردن گیر کاغذ به شما نشان داده شد، می توانید در صورت لزوم این عملیات را به طور موثر انجام دهید.

تجهیزات نظافت

مهم است که تجهیزات به طور منظم با پیروی از دستورالعمل های پیشنهاد شده توسط سازنده تمیز شوند. تمیز کردن تجهیزات به درستی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات به طور موثر کار می کنند و هزینه های تعمیر و نگهداری به حداقل می رسد.

هنگام تمیز کردن یک قطعه از تجهیزات باید:

  • از انواع ابزارهای پیشنهادی سازنده استفاده کنید، به عنوان مثال برای دستگاه های فتوکپی باید از پارچه ها یا برس های صحیح استفاده شود.
  • از مایعات پاک کننده پیشنهاد شده توسط سازنده استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید که یک برنامه منظم تمیز کردن تنظیم شده و دنبال می شود.
بخوانید  نحوه حذف بدافزار از گوشی شیائومی

سرویس تجهیزات

اگر تجهیزات به درستی کار می کنند، مواد مصرفی و قطعات در صورت نیاز تعویض می شوند و برنامه تمیزکاری به طور منظم اجرا می شود، نیاز به تعمیرات توسط تکنسین باید به حداقل برسد. با این حال، همیشه نیاز به سرویس منظم توسط یک تکنسین وجود خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات به طور موثر کار می کنند و نیاز به تعمیرات به حداقل می رسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *