فروردین 10, 1403 8:36 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع مشکلات Nexus 7
رفع مشکلات Nexus 7

شایع ترین مشکلات Nexus 7 و نحوه رفع آنها

هنگامی که صحبت از تبلت های اندرویدی کوچک به میان می آید، پادشاه بلامنازع تپه، Nexus 7 گوگل است که توسط ایسوس تولید شده است. از زمان انتشار در جولای 2012 فروش خوبی داشته است و گوگل این خط را با نسخه جدیدی – Nexus 7 (2013) در جولای 2013 به روز کرد. این صفحه نمایش دارای وضوح بسیار بالاتر، پردازنده سریعتر، RAM بیشتر و دوربین است، اما گوگل قبلاً مشکلات چند لمسی و GPS را تصدیق کرده است، که در زیر به آنها می پردازیم.

در حالی که این تبلت کوچک از نظر منتقدان و مصرف کنندگان به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است، هیچ محصولی کامل نیست. به همین دلیل است که ما لیستی از مشکلات Nexus 7 را تهیه کرده و سعی کرده ایم راه حل ها و راه حل های احتمالی را برای افرادی که از آن رنج می برند پیدا کنیم. در این صفحه به آخرین نسخه 2013 می پردازیم، بنابراین اگر مدل قدیمی تر 2012 را دارید، به صفحه دو بروید.

مشکل: سیم کارت شناخته نمی شود یا سیگنالی وجود ندارد

چند نفر با نسخه LTE Nexus 7 (2013) با مشکلاتی مواجه شده اند که به نظر می رسد سیم کارت دیگر کار نمی کند. این معمولاً با پیام (بدون سیم کارت) همراه است. گاهی اوقات پیام (سیم کارت اضافه شد) و درخواست راه اندازی مجدد دریافت می شود. برای برخی افراد به نظر می رسد که شبکه از بین رفته و هیچ خدماتی وجود ندارد، اما هیچ پیامی در مورد سیم کارت دریافت نمی کنند. به خاطر داشته باشید که سیم کارت های حامل های آمریکایی لزوماً در تبلت های Nexus 7 اروپایی کار نمی کنند و بالعکس، زیرا ممکن است از کانال های متفاوتی استفاده کنند.

راه حل های احتمالی:

  • سعی کنید Nexus 7 را با نگه داشتن دکمه روشن / خاموش، راه اندازی مجدد کنید، دستورات را نادیده بگیرید و منتظر راه اندازی مجدد آن باشید.
  • سعی کنید سایه اعلان را پایین بیاورید و به حالت هواپیما بروید و سپس دوباره آن را خاموش کنید.
  • سعی کنید Nexus 7 را خاموش کرده و سیم کارت را بردارید، از تمیز بودن کارت و سینی مطمئن شوید و سپس قبل از روشن کردن مجدد تبلت، آن را دوباره وارد کنید.
  • تنظیمات نام نقطه دسترسی خود را با ارائه دهنده خدمات تلفن همراه خود بررسی کنید و سپس به تنظیمات> بی سیم و شبکه ها> بیشتر> شبکه های تلفن همراه> نام نقاط دسترسی بروید و از صحت آنها مطمئن شوید.
  • اگر می توانید از سیم کارت دیگری استفاده کنید، آن را در Nexus 7 خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید سیم کارت معیوب نیست.
بخوانید  نحوه رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5 را بدانید

اشکال: Nexus 7 توسط رایانه تشخیص داده نمی شود

اگر متوجه شدید که Nexus 7 خود را با استفاده از کابل USB به رایانه یا لپ تاپ خود وصل کرده اید و کامپیوتر آن را تشخیص نداده است، تنها شما نیستید. خوشبختانه باید در تنظیمات به راحتی حل شود. اگر نه ممکن است به درایور جدیدی احتیاج داشته باشید، آنچه را باید امتحان کنید در اینجا آمده است:

راه حل های احتمالی:

  • به تنظیمات> ذخیره سازی بروید و روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست صفحه و سپس اتصال کامپیوتر USB ضربه بزنید. مطمئن شوید که دستگاه Media (MTP) علامت زده شده است و دوباره آن را به رایانه خود وصل کنید.
  • همچنین ارزش دارد آن را به درگاه USB دیگر متصل کرده و کابل دیگری را امتحان کنید، فقط در صورتی که مشکل شما باشد.
  • اگر این کار نکرد و رایانه شما دارای ویندوز 7 است، می توانید Nexus 7 را از طریق USB متصل کنید، سپس از منوی Start روی Computer راست کلیک کرده و روی Device Manager کلیک کنید. شما باید Asus Android Devices را در بالا مشاهده کنید و می توانید بر روی Android Composite ADB Interface گسترش دهید و راست کلیک کنید و سپس Update Driver Software را انتخاب کنید … در پنجره بعدی، مرورگر رایانه من را برای نرم افزار درایور انتخاب کنید، سپس به من اجازه دهید از لیست انتخاب کنم و USB Composite Device را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید تا به روز شود.

مشکل: دوربین کار نمی کند

چند مشکل در مورد دوربین Nexus 7 گزارش شده است. برخی از افراد متوجه شده اند که در برنامه دوربین هیچ گزینه ای برای تغییر به دوربین عقب وجود ندارد. دیگران سعی کرده اند برنامه را فقط برای مشاهده پیام (خطای دوربین.) اتصال به دوربین امکان پذیر نیست.

راه حل های احتمالی:

  • سعی کنید دکمه روشن / خاموش را نگه دارید تا تبلت دوباره راه اندازی شود.
  • به تنظیمات> برنامه ها بروید، به برگه همه بروید و دوربین را پیدا کنید. روی پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید و سپس بارگیری مجدد را امتحان کنید.
  • مطمئن شوید که آخرین به روزرسانی را از طریق تنظیمات> درباره تبلت > به روز رسانی سیستم دارید.
بخوانید  دلایل شارژ نشدن گوشی آیفون 12

مشکل: Nexus 7 از صفحه آرم Google عبور نمی کند

بسیاری از مردم هنگام روشن کردن Nexus 7 مشکلی را گزارش کرده اند. آنها دکمه روشن / خاموش را تا زمانی که روشن شود نگه می دارند و به صفحه آرم گوگل یا شاید X رنگی می رسد، اما دیگر پیش نمی رود. فقط روی آن صفحه یخ می زند

اصلاحات احتمالی:

  • ابتدا دکمه پاور را به مدت 30 ثانیه نگه دارید، گزینه های بازشو را نادیده بگیرید و منتظر بمانید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.
  • اگر این کار نمی کند، تنظیم مجدد کارخانه را امتحان کنید (اما توجه داشته باشید که تمام داده های دستگاه را از دست خواهید داد).

در اینجا مراحل انجام این کار بدون صفحه نمایش آمده است:

  • اگر تبلت شما روشن است، آن را خاموش کنید.
  • دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا دستگاه روشن شود، سپس بلافاصله Volume Down را فشار داده و نگه دارید (در حالی که هنوز فشار را فشار می دهید). کلمه Start را با یک فلش دور آن می بینید.
  • برای تعیین حالت بازیابی، دوبار Volume Down را فشار دهید.
  • برای راه اندازی مجدد به حالت بازیابی، Power را فشار دهید. تصویری از یک ربات اندرویدی با علامت تعجب قرمز مشاهده خواهید کرد.
  • در حالی که Power را نگه داشته اید، Volume Up را فشار دهید.
  • از کلیدهای تنظیم صدا برای پیمایش به (پاک کردن داده ها/تنظیم مجدد کارخانه) استفاده کنید و برای انتخاب آن، Power را فشار دهید.
  • به پایین (Yes – erase all data user) بروید و Power را فشار دهید تا انتخاب شود.

مشکل: بلندگو وزوز می زند یا ساکن است

تعدادی از دارندگان Nexus 7 از صدای وزوز یا ایستایی شکایت کرده اند که مخصوصاً در صدای کم آشکار است. برای برخی از افراد، حتی اگر بلندگو را بی صدا کنند، صدا همچنان وجود دارد.

راه حل ها:

  • به جای آن از هدفون استفاده کنید و نباید مشکلی داشته باشید. همچنین می توانید هدفون را به برق متصل کنید تا در صورت خاموش شدن صدا از بلندگوها جلوگیری شود.
  • به جای آن از بلندگوی قابل حمل بلوتوث استفاده کنید.

مشکل: راه اندازی مجدد تصادفی

بسیاری از افراد با راه اندازی مجدد تصادفی Nexus 7 (2013) با مشکلاتی روبرو شده اند. این مشکل رایج در Nexus 7 قدیمی نیز بود. با مدل جدید، بسیاری از افراد گزارش می دهند که راه اندازی مجدد هنگام استفاده از Chrome اتفاق می افتد، اما به نظر نمی رسد که این مسئله به این محدود شود.

بخوانید  بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

راه حل های احتمالی:

  1. یک بروزرسانی می تواند این مشکل را حل کند. شما باید به طور خودکار به روزرسانی ها را دریافت کنید (به هر حال این دستگاه Nexus است)، اما همچنین می توانید به تنظیمات> درباره تبلت بروید و نسخه Android خود را بررسی کنید. می توانید روی به روز رسانی سیستم ضربه بزنید و سپس بررسی کنید تا ببینید آیا به روزرسانی جدیدی در دسترس است یا خیر.
  2. اطمینان حاصل کنید که همه برنامه های شما به روز هستند. ساده ترین راه این است که Play Store را بارگیری کرده و روی دکمه منو ضربه بزنید، سپس برنامه های من را انتخاب کنید. در بالا سمت چپ گزینه Update all را مشاهده خواهید کرد. مشکل می تواند برنامه ای باشد که برای اندروید 4.3 بهینه نشده است، بنابراین اگر متوجه شدید که این مشکل مربوط به یک برنامه خاص است، به توسعه دهنده پیام دهید و سعی کنید از یک جایگزین استفاده کنید تا آنها یک بروزرسانی را ارائه دهند. با راه اندازی به حالت ایمن می توانید بررسی کنید که آیا برنامه مقصر است یا خیر. دکمه روشن / خاموش را فشار داده و نگه دارید، سپس گزینه Power off را که روی صفحه ظاهر می شود لمس کرده و نگه دارید و سپس در کادر بعدی که برای راه اندازی به حالت ایمن ظاهر می شود، OK را لمس کنید. اگر مشکل برطرف شد، احتمالاً علت آن برنامه ای است. دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید تا از حالت ایمن خارج شوید و برنامه مسئول را جستجو کنید.
  3. با نگه داشتن دکمه روشن / خاموش به مدت 30 ثانیه، یک تنظیم مجدد نرم را امتحان کنید، گزینه های بازشو را نادیده بگیرید و منتظر بمانید تا دستگاه راه اندازی مجدد شود.
  4. اگر هنوز مشکلات راه اندازی مجدد تصادفی دارید، وقت آن است که تنظیم مجدد کارخانه را امتحان کنید. مطمئن شوید که از تمام محتوای خود پشتیبان تهیه کرده اید (حساب Google شما از داده های زیادی پشتیبان گیری می کند تا بتوانید بعداً آنها را بازیابی کنید). روی دکمه منو ضربه بزنید و تنظیمات> پشتیبان گیری و بازنشانی> بازنشانی اطلاعات کارخانه> بازنشانی تبلت را انتخاب کنید و در صورت درخواست الگو، پین یا گذرواژه خود را وارد کنید. در نهایت روی پاک کردن همه چیز ضربه بزنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *