فروردین 10, 1403 3:09 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 رفع گیر کاغذ در دستگاه کپی
رفع گیر کاغذ در دستگاه کپی

رفع گیر کاغذ در دستگاه کپی/ اغلب اوقات، گیر کردن کاغذ نتیجه یک دستگاه ضعیف است. برای محافظت از خود در برابر گیر کردن کاغذ دستگاه کپی، سه قسمت وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما می توانید پیشگیری کنید. به محض اینکه اتفاق افتاد، می‌توانید آن‌ها را سریع و ایمن برطرف کنید. و باید بدانید در صورت تکرار این مشکل چه کاری انجام دهید.

رفع گیر کاغذ در دستگاه کپی

از نوع مناسب کاغذ کپی استفاده کنید

همه کاغذهای کپی برابر نیستند. کاغذ اشتباه می تواند منجر به تماس با خدمات تعمیر دستگاه کپی شود. کاغذ با کیفیت بخرید راهنمای فنی دستگاه کپی خود را بررسی کنید یا مشخصات آن را به صورت آنلاین برای نوع کاغذ مناسب دستگاه خود جستجو کنید. وزن استاندارد معمولاً 20 پوند است، اما دستگاه های کپی می توانند از کاغذ 22-24 پوندی نیز استفاده کنند. انواع مختلفی نیز وجود دارد. ممکن است بخواهید کاغذی با کیفیت بهتر (حس و روشنایی) یا کاغذهای زیست محیطی (بازیافت شده) را نیز در نظر بگیرید. همه اینها برای در نظر گرفتن عالی هستند، اما باید مطمئن شوید که اندازه و وزن آن برای دستگاه کپی شما مناسب است. فراموش نکنید که کاغذ خود را در مکانی خشک و گرم نگهداری کنید. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب کاغذ کپی مناسب وجود دارد.

هر بار که دستگاه را دوباره پر می کنید، کاغذ را آماده کنید

کاغذ خود را با دقت بارگذاری کنید. هنگام بارگذاری کاغذ در دستگاه کپی، روش درستی برای تهیه کاغذ وجود دارد. کاغذ را از بسته بندی مهر و موم شده آن خارج کنید. می‌دانم، بیشتر مردم این را می‌دانند، اما قبلاً مشتریانی را دیده‌ایم که بسته‌بندی‌شده را مستقیماً داخل دستگاه می‌اندازند. با قرار دادن آن در یک پشته محکم، یکنواخت و مرتب در راهنماهای کاغذ، این کار می تواند بعدا در زمان شما صرفه جویی کند. آیا در مورد “فن زدن” دسته کاغذ قبل از قرار دادن آن در نوار کاست شنیده اید؟ باد کردن یک پشته کاغذ می تواند آسیب بیشتری نسبت به عدم آن داشته باشد. وقتی کاغذ را فن می‌دهید، در واقع می‌تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شود و باعث شود صفحات به هم بچسبند. و مطمئن شوید که سینی را بیش از حد پر نکنید.

بخوانید  3 راه افزایش سرعت گوشی آیفون

راهنماهای سینی کاغذ را تنظیم کنید

یک کار نسبتاً ساده دیگر، اما باز هم، تنظیم صحیح دستگاه کپی برای تغذیه موفقیت آمیز کاغذ به دستگاه است تا گیر نکند. هر بار که کاغذ پر می شود، راهنماها باید بررسی شوند و در صورت نیاز دوباره تنظیم شوند. راهنماها باید کاغذ را لمس کنند، اما نه خیلی محکم با کاغذ. باید کاغذ را هدایت کند، نه اینکه آن را محدود کند.

غلتک ها را پاک کنید

هر بار که کاغذ را در دستگاه کپی تعویض می‌کنید، باید زمان بگذارید و غلتک‌ها را با یک پارچه خشک، تمیز و بدون پرز پاک کنید. کاغذ حاوی ذرات گرد و غبار است و هنگامی که روی غلتک ها می چرخد، این غبار می تواند به آنها بچسبد و شروع به جمع شدن کند. غلتک ها برای گرفتن کاغذ و هدایت آن از طریق دستگاه کپی هستند. بنابراین، وقتی گرد و غبار زیادی در آنها جمع شده باشد، احتمال عملکرد مناسب کمتری دارند و باعث می‌شوند دستگاه کپی کاغذ را نادرست تغذیه کند.

هنگام چاپ کاغذ ضخیم تر، از تغذیه دستی استفاده کنید

اکثر دستگاه‌های کپی می‌توانند کاغذهای ضخیم‌تری را بردارند و روی آن کپی کنند. قبل از خرید و استفاده از کاغذ ضخیم تر، لطفاً مشخصات یا دفترچه راهنمای دستگاه کپی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فقط از کاغذهایی با ضخامت های توصیه شده برای دستگاه کپی خاص خود استفاده می کنید. همچنین، هنگام استفاده از استوک کارت یا کاغذ ضخیم تر در دستگاه کپی، مطمئن شوید که از تغذیه دستی استفاده کنید. این به کاغذ این امکان را می‌دهد که مسیر کوتاه‌تر و مستقیم‌تری (چرخش یا خمش کمتر) از طریق دستگاه کپی برای این نوع کاغذ داشته باشد.

بخوانید  تعمیرات فتوکپی هر جا که بخواهید

نحوه رفع گیر کاغذ

  • صفحه نمایش را بررسی کنید. به محض اینکه دستگاه کپی یا MFP شما گیر کرد، مهم است که صفحه LCD یا صفحه نمایش آن را برای اطلاعات مهمی مانند محل گیر کردن بررسی کنید، یا حتی ممکن است حاوی دستورالعمل هایی در مورد نحوه باز کردن چاپگر و پاک کردن گیر باشد.
  • دستگاه را خاموش کنید. قبل از پاک کردن جم، مهم است که برق آن را خاموش کنید. قرار است دست خود را روی یک وسیله الکتریکی با قطعات متحرک زیاد قرار دهید و با قطع برق آن، بهترین شانس را برای آسیب نرسیدن به آن دارید.
  • کاغذ گیر کرده را بردارید. پس از باز کردن دستگاه کپی و قبل از قرار دادن دستان خود در دستگاه کپی، ممکن است بخواهید آن را خنک کنید. این فقط باید چند دقیقه طول بکشد. وقتی احساس کردید که قرار دادن دست‌هایتان در داخل آن امن است، کاغذ گیر کرده را پیدا کنید و با محکم گرفتن آن را بردارید، آن را در جهت مخالفی بکشید که به نظر می‌رسید هنگام گیر کردن می‌رفت. همچنین، با کشش قوی، مستقیم و ثابت بکشید تا هنگام برداشتن کاغذ پاره نشود.
  • به دنبال پاره ها و بقایای کاغذ باشید. هنگامی که کاغذ گیر کرده را جدا کردید، به محلی که در آن گیر کرده است نگاهی دقیق بیندازید تا مطمئن شوید که ذرات کاغذ، باقیمانده یا تکه های پاره شده را جدا کرده اید. به عنوان یک اقدام اضافی، با قرار دادن تکه کاغذ برداشته شده روی یک سطح صاف، می توانید مطمئن شوید که تمام قطعات آن را دارید.
  • غلتک ها را بررسی کنید. پس از برداشتن کاغذ، باید غلتک ها را برای هر گونه علامت، گرد و غبار یا کاغذی که در زیر غلتک ها به راحتی دیده نمی شود، بررسی کنید.
  • دستگاه را ببندید و روشن کنید. پس از اتمام کار با پاک کردن گیر، می‌توانید آن را با دقت ببندید و مطمئن شوید که در جای خود قفل شده یا باز می‌گردد و سپس دستگاه را روشن کنید.
  • یک بار دیگر پنل نمایش را مرور کنید. در نهایت، مطمئن شوید که یک بار دیگر پنل LCD یا نمایشگر را بررسی کنید. دستگاه‌های کپی معمولاً هنگام روشن کردن دستگاه، تشخیص الکترونیکی خود را انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که دستگاه به‌درستی بسته شده است، عملکرد خوبی دارد و آماده استفاده است.
بخوانید  3 مشکل رایج پلاتر جوهر افشان

سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *