فروردین 9, 1403 10:53 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش رفع مشکلات لپ تاپ
روش رفع مشکلات لپ تاپ

روش رفع مشکلات لپ تاپ

هر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این ابزار توجه آن ها را جلب می کند. چند سالی است که این دسته از کامپیوترها در مقایسه با رقبای خود یعنی کامپیوترهای رومیزی چند سال قبل، قوی تر هستند و در عین حال به شما امکان می دهند تا هر زمان که می خواهید، مشغول کار شوید. اما آن چه بسیاری از کاربران به آن عادت کرده اند این است که به محض مواجه با مشکل، به سرعت کیس کامپیوتر را باز می کنند؛ امری که در مورد لپ تاپ ها غیر ممکن است، زیرا این دسته از کامپیوترها به صورت یک جعبه مهر وموم و بدون امکان دستکاری، در اختیار شما قرار می گیرند.

رفع مشکلات لپ تاپ در تهران

البته، در بسیاری ازموارد مجبور نیستید چنین کاری انجام دهید. معمولی ترین مشکلی که در استفاده از لپ تاپ ها رخ می دهد و حتی آن دسته از مشکلاتی که به نظر می رسد تنها توسط کارخانه سازنده قابل حل است، ممکن است توسط خود شما نیز حل شود، اما نکته اصلی کار در این است که باید بدانیم از کجا شروع کنیم و چطور راهکارهای ساده را برای حل مشکل پیدا کنیم.

بخوانید  علت خرابی هارد دیسک

در این مقاله، نحوه برخورد با مشکلات رایج در لپ تاپ ها بررسی می شوند تا بتوانید این گونه مشکلات را با کمترین دردسر شناسایی و برطرف کنید. همچنین به نکته هایی اشاره می کنیم که مانع بروز مشکلات شده و باعث می شود تا کامپیوتر شما برای مدت طولانی بدون دردسر کار کند.

بنابراین، قبل از آن که ناامید شوید و سخت افزار خود را به منظور تعمیر به کارخانه سازنده ارسال کنید، به این مقاله نگاهی بیاندازید، زیرا ممکن است بتوانید راه حل مشکل خود را پیدا کنید.

دانستنی های ضروری درباره دیسک کامپیوتر

یکی از ترسناک ترین مشکلات سخت افزاری کامپیوترها، به ویژه درباره لپ تاپ ها مربوط به بروز مشکل در هارددیسک آنها است. و معمولا این مشکل اولین بار، زمانی خود را نشان می دهد که می خواهید سیستم را روشن کنید، اما با پیام خطایی مواجه می شوید که به طور کلی نشانگر عدم امکان راه اندازی سیستم از هارددیسک است:

در این گونه موارد احتمال آن که هارددیسک شما خراب شده باشد، وجود دارد. آخرین باری که از فایل های خود کپی تهیه کردید، چه زمانی بود؟ اصلا آیا تاکنون از دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید؟

اولین کاری که در این مواقع  باید انجام دهید این است که وارد محیط Bios لپ تاپ شوید. آیا هنوز درایو مذکور توسط بایوس شناسایی می شود؟ اگر این طور باشد، به احتمال Boot Loader ویندوز خراب شده است. راه حل این مشکل در ادامه خواهد آمد. البته، اگر بایوس سیستم دیسک مورد نظر را نشان ندهد، به احتمال زیاد تخته مدارآسیب دیده است شده است.

بخوانید  تعویض خمیر حرارتی اچ پی G71t-300

رفع مشکلات تخصصی انواع لپ تاپ

در این حالت بسیاری از کاربران کامپیوتر خود را در اختیار مراکز تعمیراتی قرار می دهند. اما این مدار می تواند با مدار مربوط به یک دیسک قدیمی تعویض شود تا به این ترتیب بتوانید دوباره به داده ها دسترسی داشته باشید. جدا کردن این مدار از دیسک به سادگی باز کردن چند پیچ است. همچنین ممکن است یک کابل نواری نیز وجود داشته باشد، اما این کابل را نیز می توان با کمی حوصله از دیسک جدا کرد، فقط کافی است دقت کنید.

یک مشکل کوچک نیز وجود دارد: مداری که استفاده می کنید باید مشابه دیسک کنونی باشد. اگر مدار به دیسکی با ظرفیت متفاوت مربوط باشد، در بیشتر موارد مشکلی پیش نمی آید، اما باید مدل دیسک آن با مدل دیسک شما یکی باشد.

به طور معمول، یافتن یک مدار اضافی برای دیسک های قدیمی کار دشواری است، به ویژه اگر آن از خط تولید خارج شده باشد. در این شرایط جست وجو در فروشگاه های قطعات دست دوم برای یافتن یک مدار دست دوم و ارزان بهترین راه حل ممکن است.

کارت شبکه لپ تاپ دل E6410

تعویض رم (حافظه اصلی) لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *