فروردین 28, 1403 1:56 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 روش های دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی
روش های دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی

دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی / به دست آوردن نتایج مورد نظر از دستگاه کپی یا فتوکپی خود می تواند باعث ناامیدی سازمان ها، به ویژه شرکت های طراحی، آژانس های تبلیغاتی و چاپخانه ها شود. یکی از رایج‌ترین سؤالاتی که می‌شنویم این است: «چرا چیزی که چاپ می‌کنم با آنچه روی صفحه‌ام می‌بینم مطابقت ندارد؟» در اینجا چند دلیل برای این عدم تطابق وجود دارد :

دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی

نوع کاغذ بر نتایج تأثیر می گذارد

یکی از دلایلی که ممکن است بر نتایج چاپ شما تأثیر بگذارد می تواند نوع کاغذ باشد. انواع مختلفی از کاغذ وجود دارد – وزن و پرداخت دو نمونه هستند. نحوه چاپ سند شما بر اساس کاغذی که انتخاب می کنید کمی تغییر می کند. این به نحوه جذب تونر یا جوهر هر نوع کاغذ مربوط می شود.

چهار نوع کاغذ اصلی وجود دارد که هر کدام دارای چندین وزن هستند:

  • رابطه، رشته
  • انحراف
  • فهرست مطالب
  • پوشش دادن

علاوه بر نوع و وزن، کاغذ شما می تواند روکش شده یا بدون پوشش، مات یا براق داشته باشد. این ترکیبات متعدد است. توصیه می‌کنیم برای مقایسه نتایج چاپ شده خود با آنچه که در صفحه نمایش خود می‌بینید، سند خود را روی چند نوع کاغذ، وزن و رنگ متفاوت چاپ کنید. سپس انتخاب کنید که کدام نوع کاغذ بهترین منعکس کننده نتیجه دلخواه شما است.

بخوانید  تعمیرات لپ تاپ اپل در مرکز خدمات ایران سرویس

برنامه ریزی سند نهایی

قبل از طراحی سند خود، این سوالات مهم را از خود بپرسید:

  • آیا دستگاه کپی/فتوکپی من می تواند رنگ های مورد نیاز من را بازتولید کند؟
  • اگر سند من دوبلکس است، ثبت نام پشت سر هم چقدر باید دقیق باشد؟
  • چگونه مناطق بزرگ من از رنگ های ثابت یا درجه بندی روی فتوکپی بازتولید می شود؟
  • آیا فتوکپی نمایش رنگ دقیقی را ارائه می دهد؟
  • چه ویژگی های تکمیلی اضافی در فتوکپی موجود است؟

قابلیت های دستگاه کپی/فتوکپی رنگی خود را تعیین کنید و سند خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. برای مثال، اگر دستگاه کپی/فتوکپی رنگی شما درجه بندی دقیقی تولید نمی کند، سعی کنید آنها را از طراحی خود حذف کنید. این امر باعث می شود تا هنگام چاپ سند نهایی خود، از ناامیدی زیادی جلوگیری کنید.

تغییرات طراحی

تعدادی از عوامل وجود دارد که بر نتایج فتوکپی رنگی تأثیر می گذارد. یکی از تفاوت های اصلی بین مواد چاپ شده و آنچه روی صفحه نمایش خود می بینید، انتخاب رنگی است که مشاهده می شود. نمایشگرهای کامپیوتر به رنگ RGB (قرمز، سبز آبی) نمایش داده می شوند، در حالی که فتوکپیها به رنگ CMYK (فیروزه ای، سرخابی، زرد، سیاه) کار می کنند. اگر قرار است سند الکترونیکی باقی بماند، باید با انتخاب رنگ RGB کار کنید. اگر قصد چاپ سند خود را دارید، در CMYK کار کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی چاپ می شود، آنچه می بینید مستقیماً با آنچه چاپ می کنید مطابقت ندارد زیرا مانیتورهای رایانه اسناد را نمایش می دهند.

بخوانید  تعویض ذخیره سازی 1580-2 لنوو

ترجیحات فتوکپی برنامه کاربردی طراحی

علاوه بر این، فتوکپیها را می توان برای ارائه نتایج با کیفیت بالاتر هنگام چاپ از یک برنامه خاص بهینه کرد. برای مثال، اگر دفتر شما عمدتاً فایل‌های PDF را چاپ می‌کند، ارائه‌دهنده چاپ شما می‌تواند تنظیمات خاصی را در دستگاه کپی/فتوکپی رنگی شما انجام دهد که بر نتایج دریافتی شما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، باید یک پروتکل چاپ استاندارد را اجرا کنید، که به کاربران دستور می دهد از برنامه ای که فتوکپی شما برای آن بهینه شده است، چاپ کنند.

تعویض دولوپر دستگاه کپی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *