فروردین 30, 1403 12:45 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 ریکاوری هارد لپ تاپ
ریکاوری هارد لپ تاپ

ریکاوری هارد لپ تاپ اپل

ریکاوری هارد لپ تاپ هاردها، تمامی فایل ها و اطلاعات لپ تاپ ما را در داخل خود ذخیره می کنند و اجازه دسترسی ما به آن ها را می دهند. شرکت اپل در زمینه تولید قطعات جانبی لپ تاپ همچون هارد، پیشتاز بوده و کیفیت به نسبت بالایی را ارائه داده است.

هارد مک بوک نیز از مشکلاتی که ممکن است برای هر هاردی پیش آید، مستثنی نمی باشد و ممکن است دلایل زیادی پشت آن بوده باشد. یکی از این مشکلات، پاک شدن تمام داده های داخل هارد است.

در صورت بروز اختلال های ناگهانی و نامعلوم، تمامی اطلاعات موجود پاک خواهند شد و حجم بزرگی از اطلاعات مهم و یا شخصی را از دست خواهیم داد. اما این بدان معنی نیست که دیگر نتوانیم فایل های از دست رفته را بازگردانیم!

اگر از دارندگان لپ تاپ های اپل هستید و دچار چنین مشکلی شده اید، بهتر است بدانید که راه های زیادی برای رفع مشکل و بازیابی اطلاعات وجود دارند. در ادامه به شرح علائم و دلایل پاک شدن هارد دیسک و نحوه ریکاوری آن، می پردازیم.

علائم وجود مشکل در هارد آی مک

  • پایین بودن سرعت هارد و در نتیجه، کاهش سرعت سیستم
  • هنگ کردن دستگاه در هنگام باز کردن یک فولدر
  • نمایش اشتباه ظرفیت هارد دیسک و پارتیشن
  • نمایش پیغام فرمت هنگام باز کردن فایل ها
  • فرآیند تغییر سایز پارتیشن توسط برنامه های پارتیشن بندی، به طور کامل انجام نخواهد شد.
بخوانید  اگر مایکروویو شما پر از دود است چه باید کرد؟

دلایل حذف شدن اطلاعات هارد آی مک

درست است که پاک شدن اطلاعات درون هارد به یک دفعه رخ می دهد، اما بی دلیل نمی باشد! دانستن دلایل وقوع این اتفاق، ما را در فرآیند ریکاوری موفق هارد، یاری می نماید. در ادامه به دو منشأ اصلی حذف شدن فایل های هارد دیسک، به صورت مفید و مختصر می پردازیم:

  • ممکن است پاک شدن اطلاعات هارد، ناشی از ایراد های سخت افزاری بوده باشد. در واقع، آشیب دیدن قطعات سخت افزاری در وقوع این مشکل، تأثیر به سزایی دارند. عواملی نظیر حرکت شدید هارد، وارد شدن ضربه یا ضربات شدید به هارد، نفوذ آب و یا رطوبت، بالا رفتن دما، نفوذ گرد و غبار و نواسانات الکتریکی، از جمله دلایلی هستند که می توانند باعث ایجاد آسیب در قطعات داخلی هارد لپ تاپ اپل شوند. این نکته را مد نظر داشته باشید که در چنین شرایطی، هر چقدر از دستگاه کمتر استفاده کنید، احتمال موفق آمیز بودن ریکاوری دستگاه نیز بیشتر خواهد بود.
  • از دیگر عوامل ریموو شدن هارد، می تواند مشکلات نرم افزاری همچون وجود نوعی ویروس در سیستم، باشد.

نحوه ریکاوری هارد آی مک

شیوه انجام ریکاوری هارد مک بوک، با توجه به منشأ سخت افزاری یا نرم افزاری، متفاوت است. اگر مشکل شما ناشی از ایراد سخت افزار باشد، می توانید با استفاده از نرم افزارها و برنامه های بازیابی اطلاعات، عملیات ریکاوری را انجام دهید.

بخوانید  تعمیر دستگاه فتوکپی

اما در لپ تاپ هایی که دچار مشکلات نرم افزاری شده اند و هارد آن ها نیز پاک شده است، ریکاوری متفاوت است. استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات در سیستم های دارای مشکلات نرم افزاری، ممکن نمی باشد و احتمال تخریب و پاک شدن کامل اطلاعات وجود دارد.

در چنین شرایطی است که بهتر است عملیات بازیابی اطلاعات از دست رفته را به تکنسین های معتبر در زمینه تعمیرات لپ تاپ اپل، واگذار کنید و دیگر نگران از دست رفتن فایل های خود نباشید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *