فروردین 10, 1403 5:01 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 زمان تعویض دستگاه فتوکپی
زمان تعویض دستگاه فتوکپی

هر چند وقت یکبار باید دستگاه کپی خود را تعویض کنم؟

یک دستگاه کپی فرسوده واقعاً می‌ تواند بهره‌ وری یک کسب ‌و کار را خفه کند، نه اینکه کارمندان آن را ناامید کند. از سوی دیگر، یک دستگاه کپی سریع و موثر می تواند جان تازه ای به یک تجارت قدیمی و به عنوان موضوعی برای بسیاری از شرکت ها بدهد. اما دستگاه کپی همیشه ارزان نیست. شکستن بانک مطمئناً در هر سناریویی به سختی قابل توجیه است، حتی زمانی که دستگاه کپی شما فقط “نوعی” کار می کند. بنابراین چه زمانی مزایای داشتن یک دستگاه کپی سریع بر هزینه های پولی آن بیشتر است؟ بیشتر بخوانید تا بدانید هر چند وقت یکبار باید دستگاه کپی خود را تعویض کنید.

کسب و کار خود را تشخیص دهید

اولین چیزی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک دستگاه کپی جدید برای کسب و کار شما مناسب است به آن توجه کنید، خوب، کسب و کار شما است. شرکت شما چگونه کار می کند و دستگاه کپی شما در ساختار کلی چقدر اهمیت دارد؟ بدیهی است که هر چه دستگاه کپی یا دستگاه کپی رنگی نقش کمتری در عملیات روزمره شما ایفا کند، زمان بیشتری می توانید قبل از تعویض آن داشته باشید. با این حال، برای اکثر مشاغل، زمانی که دستگاه کپی با سرعت مطلوب کار نمی کند، کل شرکت به خزیدن می افتد. برای برخی از شرکت ‌ها، دستگاه کپی که به شکل بالایی کار می ‌کند، حداقل عملکردی است که می‌ توانند اجازه دهند. شما کجای طیف هستید؟ بهترین و عینی ‌ترین ارزیابی را از نیازمندی‌ های کسب ‌و کار خود انجام دهید و بهترین نقطه شروع را برای چند بار تعویض دستگاه کپی خود خواهید داشت.

بخوانید  علت چشمک زدن تلویزیون

مشکل را تشخیص دهید

گام بعدی این است که بفهمید مشکلات دستگاه کپی شما چقدر بد است و از چه زمانی شروع به وقوع کردند. اگر استفاده از دستگاه کپی شما محدود باشد، ممکن است تا یک سال یا بیشتر پس از مالکیت آن مشکلی مشاهده نکنید. در شرایط دیگر، دستگاه‌ های کپی ممکن است نیاز داشته باشند که ظرف یک هفته پس از رسیدن به یک شرکت، تعمیر شوند. اگر پس از یک سال، تنها مقدار کمی از وضوح و شفافیت چاپ خود را از دست دادید، خود را خوش شانس بدانید. معمولاً با یک بازدید تعمیر و نگهداری ساده می توان این مشکل را برطرف کرد، جایی که آنها غلتک ها و سرها را تمیز می کنند. اگر دچار گیر کردن کاغذ بد و مکرر می ‌شوید، می ‌دانید که دستگاه کپی شما در حال خروج است و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

بنابراین … هر چند وقت یکبار؟

قبل از اینکه محاسبه کنید چند وقت یکبار باید دستگاه کپی خود را تعویض کنید، فقط چند نکته دیگر را باید در نظر بگیرید. ابتدا در نظر بگیرید که دوست دارید قابلیت های چاپ شما در چه سطحی باشد.

این نوع دستگاه کپی را که برای جایگزینی دستگاه قدیمی انتخاب می ‌کنید، تعیین می ‌کند، که به نوبه خود تعیین می ‌کند که هر چند وقت یک ‌بار باید آن نوع دستگاه را تعویض کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که چه برندی را می خواهید بخرید. آیا با همان مارک می روید یا جدید؟ کمی تحقیق به این سوال برای شما پاسخ می ‌دهد، اما بسته به نوع استفاده، دستگاه‌ های کپی ریکو با دستگاه ‌های کپی کانن متفاوت خواهند بود که باز هم نشان می ‌دهد که دستگاه کپی چقدر دوام می ‌آورد، بنابراین حتما دستگاه کپی مناسب شرکت و حجم کاری خود را تهیه کنید.

بخوانید  نحوه تعمیر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ HP

با در نظر گرفتن همه این عوامل، اگر شرکت شما در سطح بالایی از استفاده قرار دارد، باید حداقل هر 2 تا 3 سال یکبار دستگاه کپی خود را تعویض کنید. این امر از وقوع هر گونه فروپاشی بزرگ جلوگیری می کند و شرکت شما را با سرعت مطلوب حفظ می کند.

اگر روزانه آنقدر زیاد چاپ نمی ‌کنید و می ‌توانید با برخی خرابی ‌ها در طول مسیر مقابله کنید، می ‌توانید عمر دستگاه خود را تا 5 سال یا بیشتر افزایش دهید. اگر از روز اول در انجام معاینات و تمیز کردن منظم کوشا هستید و زیاد از چاپگر خود استفاده نمی کنید، احتمالاً می توانید از مرز 7 سال گذشته لنگید. با این حال، داشتن دستگاهی به این مدت با خرابی های اجتناب ناپذیر و روزهایی که نمی توانید چاپ کنید مواجه می شود. برای اطمینان از اینکه شرکت شما با این نوع مشکلات مواجه نمی شود، هر 2 تا 3 سال یک قانون سرانگشتی خوب است.

یک ارزیابی صادقانه از نیازهای چاپ در شرکت خود داشته باشید. اگر همه موارد فوق را در نظر بگیرید، می توانید یک ارزیابی صادقانه از تقاضاهای چاپگر خود داشته باشید و می توانید آن را جایگزین کنید. اگر دستگاهی دارید که بیش از 3 سال قدمت دارد، منتظر نمانید، نیازهای خود را ارزیابی کنید و همین امروز تعویض کنید!

بخوانید  عدم اتصال به ViFi لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *