فروردین 31, 1403 3:04 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی
سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

امروزه یکی از مشکلات متداولی که برخی کاربران دستگاه های کپی، در زمان چاپ با آن مواجه می شوند سیاه شدن صفحه می باشد، این مشکل معمولا در انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان دیده می شود. عوامل متعددی  در بروز چنین مشکلاتی دخیل هستند و قطعات زیادی هستند که در صورت درست کار نکردن ممکن است این مشکلات را دامن بزنند. گاهی سیاهی و خطوط تار روی کاغذ به قدری زیاد است که تصویر کاملا ناخوانا میشود.

از آن جا که دستگاه های کپی در ادارات و شرکت ها کاربرد بسیار زیادی دارد بروز چنین مشکلی می تواند در عملکرد کلی سازمان اختلال ایجاد کند. از آن جا که ساختار چنین دستگاهی پیچیده است حل مشکل حتما نیاز به کمک گیری  از مراکز و متخصصان خبره در این امر را دارد. معمولا این مشکلات از کارتریج دستگاه کپی نشات می گیرد.

دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

تنظیمات اشتباه : از مهم ترین دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی گاهی اشتباه در تنظیم تراکم رنگ آن است یعنی وقتی که تراکم رنگ بر روی بسیار تیره تنظیم شده باشد. این مسئله کاملا طبیعی است و کابران می توانند برای کم کردن این تراکم به روش دستی اقدام کند و یا حالت تراکم خودکار را امتحان کند. البته در این زمان بهترین راهکار مراجعه به مرکز تعمیر و سپردن آن به تعمیرکار و متخصص حرفه ای می باشد تا در کمترین زمان ممکن اقدام به برطرف سازی آن کنند تا از صدمات جبران ناپذیری بعدی جلوگیری شود.

بخوانید  تعویض رم مک بوک

اختلال در نقاط اتصال چاپگر : یکی  دیگر از مشکلات متداول دیگر که گریبان گیر دستگاه های کپی می شود اتصالات داخلی دستگاه کپی می باشد و این امر موجب این می شود که بعد از پرینت گرفتن کاغذ سیاه می شود و ظاهر زشتی پیدا می کند. این مشکل ممکن است به دلیل اختلال در واشرهای سر سیلندر دستگاه کپی باشد که حل آن حتما نیاز به مراجعه به تعمیرکار و متخصص با تجربه دارد.

کثیف شدن هد دستگاه کپی : از دلایل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی می توان به کثیف بودن هد دستگاه اشاره کرد که برای برگرداندن کیفیت چاپ حتما نیاز به تمیز شدن دارد.

پر شدن سطل زباله دستگاه کپی : از مشکلات دیگر که می تواند دلیل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی را رقم بزند، پر شدن سطل زباله دستگاه کپی باعث ایجاد لایه های سیاهی بر روی کاغذهای چاپ شود که از بالا به پایین کاملا مشهود است.

برخی مشکلات فیوزینگ : احتمال دارد عدم کارکرد صحیح فیوزینگ دستگاه کپی هم به  سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی بینجامد که باید توسط متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

راه های حل مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی

همانطور که در ابتدای مطالب گفته شد بیشتر مشکل سیاه شدن کاغذ در دستگاه کپی مربوط به کارتریج است که نیاز به شارژ و تعمیر دارد که در این صورت باید خیلی با دقت و احتیاط انجام شود تا موجب کثیف شدن اجزای دستگاه کپی نشود.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 16

تعمیرات دستگاه کپی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *