فروردین 10, 1403 3:59 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 عدم روشن شدن دوربین کنون
عدم روشن شدن دوربین کنون

چرا دوربین کنون DSLR روشن نمی شود؟

اگر شما دارای یک دوربین DSLR یا یک دوربین رفلکس تک لنز دیجیتال هستید، باید بدانید که دستگاه چقدر عالی است و تصاویر چقدر شگفت انگیز به نظر می رسند. DSLR ها نه تنها برای عکاسان حرفه ای بلکه تقریباً برای هر کسی که دوست دارد روی تصاویر با کیفیت بالا کلیک کند مفید است. اما گاهی اوقات DSLR شما ممکن است با مشکلات خاصی روبرو شود که ممکن است به شما اجازه ندهد روی عکس ها کلیک کنید و یکی از آنها روشن نشدن DSLR است. آیا شما هم با همین مسئله روبرو هستید؟ خوب ما درک می کنیم که می تواند بسیار خسته کننده باشد. به همین دلیل است که ما لیست زیر از دلایل و راه حل های احتمالی روشن نشدن DSLR را برای شما آورده ایم:

  1. باتری تخلیه شده یا خالی شده است

یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن DSLR می تواند خالی شدن یا خالی شدن باتری باشد. اگر از دوربین خود برای مدت طولانی استفاده می کنید، ممکن است باتری آن مصرف شده باشد و این می تواند دلیلی باشد که ممکن است دستگاه به هیچ وجه روشن نشود.

راه حل: برای حل این مشکل، باتری را خارج کرده و روی شارژ بگذارید. چند ساعت منتظر بمانید تا شارژ کامل شود و بعد از قرار دادن مجدد باتری، دوربین را روشن کنید. اگر هنوز کار نمی کند یا روشن نمی شود، به مشکلات احتمالی زیر و راه حل های آنها مراجعه کنید.

بخوانید  آشنایی با 3 مشکل رایج پلاتر

  1.  خرابی باتری

اگر باتری شارژ شده است و حتی در آن زمان DSLR روشن نمی شود، یک دلیل احتمالی پشت این می تواند خرابی باتری باشد. اگر همه چیز در دوربین شما در شرایط عالی کار می کند، ممکن است باتری معیوب اجازه ندهد دوربین شما روشن شود.

راه حل: برای حل این مشکل، می توانید باتری را درون شارژر باتری قرار دهید تا ببینید چراغ سبز یا قرمز روشن می شود یا آن را در دوربین دیگری قرار دهید تا ببینید دوربین کار می کند یا خیر. اگر هیچ یک از این موارد اتفاق نیفتد، ممکن است مجبور شوید یکی جدید تهیه کنید.

  1. شکاف کثیف باتری

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است دوربین شما روشن نشود، کثیف بودن شکاف باتری است. گاهی اوقات به دلیل استفاده مداوم یا بیش از حد در فضای باز، ممکن است شیار باعث جمع شدن خاک و گرد و غبار شود که هر از گاهی باید تمیز شوند.

راه حل: برای حل این مشکل، باتری را از شکاف باتری DSLR خارج کرده و با استفاده از یک پارچه نخی نرم یا یک برس تمیز، ترمینال را به درستی تمیز کنید. سعی کنید در صورت امکان از پارچه میکروفیبر برای بهترین نتیجه استفاده کنید. باتری را دوباره وارد کنید و سعی کنید دوربین را روشن کنید.

  1. سعی کنید لنز و کارت حافظه را بردارید

گاهی اوقات لنز و کارت حافظه و غیره ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد تا مشکل حل شود.

بخوانید  علت و تعمیر سبز شدن مانیتور ایسوس

راه حل: بنابراین سعی کنید لنز و همچنین کارت حافظه را از شکاف آنها خارج کنید. اجازه دهید دوربین چند دقیقه بیکار بماند و قطعات را دوباره به درستی وارد کنید. دوباره دوربین را روشن کنید تا ببینید آیا اکنون کار می کند یا خیر. اگر نه، ممکن است با مشکل پیچیده تری روبرو شوید که ممکن است مجبور شوید با یک متخصص تماس بگیرید.

اگر موارد ذکر شده در بالا کار نکرد و مشکل را حل کرد، توصیه می شود از متخصصان و ترجیحاً از شرکتی که دوربین را از آن خریداری کرده اید، کمک بگیرید. همچنین می توانید برای هرگونه تعمیر و خدمات مربوط به دوربین یا سایر لوازم خانگی با آقای راست تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *