اردیبهشت 1, 1403 6:37 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علائم و دلایل خرابی مایکروفر
علائم و دلایل خرابی مایکروفر

مایکروفر ها در چند سال اخیر، در کشور ما به یکی از لوازم پرکاربرد لوازم خانگی به دلیل نیاز به گرم کردن سریع غذا است که همانند تمام دستگاه های الکترونیکی دیگر، احتما خرابی در آن وجود دارد.

این خرابی، مارا به سمت تعمیر مایکروفر خود سوق می دهد؛ چرا که به دلیل بالا بودن هزینه آن، امکان خرید نیست و تعمیر مایکروفر، به صرفه تر می باشد.

آشنایی با خرابی های مایکروفر

هنگام خرابی یک مایکروفر در هر قسمت آن، به گونه ای می شود آن را تشخیص داد که در ادامه به ند مورد از آن می پردازیم.

  1. لامپ مایکروفر کم نور و یا اصلا کار نمی کند

برخی از دارندگان دستگاه مایکروفر، بر این باور هستند که خرابی لامپ، موضوع جدی نمی باشد اما باید گفت که ما با نور این لامپ، می توانیم مشاهده کنیم که غذا در آن پخته است یا خیر.

حال اگر لامپی به خوبی نور دهد و درون مایکروفر را روشن کند، یعنی که مشکلی ندارد و نیاز به تعمیرندارد. اما اگر کم نور اشد و یا اصلا روشن نشود، نیا به تعویض آن می باشد.

در برخی مواقع نیز تنظیمات درون دستگاه برهم می ریزد و نیاز به تنظیم کردن آن است که بهتر است این ار توسط تکنسین صورت بگیرد.

  1. خاموش شدن مایکروفر در هنگام استفاده

برخی از شما ممکن است با این مشکل رو به رو شده باشید که در هنگام استفادده از دستگاه مایکروفر، دستگاه خود به خود خاموش می شود. دلایل مختلفی برای این نقص وجود دارد که عبارتند از:

  • خراب بودن درب دستگاه
  • خرابی فن موتور، ترانسفرمر و یا تاچ پد هم از دلایلی این موضوع هستند.
  • خرابی در خازن ها یا سوئیچ ها در قطعات قیمی و استفاده بیش از حد
  1. صفحه گردان مایکروفر، نمی چرخد

صفحه گردان، دلیل مهمی برای پخت یکنواخت محتوای درون آن است. پس خرابی آن، موجب خام ماندن بخشی از غذاهای گذاشته شده درن آن است. این خرابی ها به دلایلی مانند کصیف بودن اطراف چرخ دنده، خرابی در موتور، اشکال از صفحه نمایش و دکمه یا سوئیچ کنترل صفحه چرخان خواهد بود.

  1. خرابی پاور مایکروفر

علائم تشخیص خرابی پاور مایکروفر ها، نمایان شدن کد 8888 و یا PF است که در زمان ایجاد شدن آن، اولین اقدام شما باید خارج کردن برق دستگاه از مسیر پریز باشد.

بخوانید  نحوه رفع گیر کردن کاغذ در پلاتر HP

این ایراد، اغلب در زمان قطع برق ایجاد می شود که در پنل LCD دستگاه به نمایش در می آید و برای رفع این مشکل، دستگاه باید ریست بشود.

از دیگر علائم خرابی دستگاه های مایکروفر، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مایکروفر، گرم نمی کند.
  2. قفل درب خراب
  3. جرقه زدن مایکروفر
  4. خازن معیوب
  5. از کار افتادن کلیدهای مایکروفر

شما می توانید برای رفع خرابی دستگاه خود، با مرکز ایران سرویس تماس حاصل فرمایید تا با مراجعه به محل، دستگاه شما را با قطعات اورجینال و اصل، تعویض و یا تعمیر کنند.

مقالات مرتبط:

معرفی تعمیر مایکروفر شارپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *