فروردین 10, 1403 12:28 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت هنگی لپ تاپ دل
علت هنگی لپ تاپ دل

علت هنگی لپ تاپ / این باید یکی از خسته کننده ترین مسائل لپ تاپ دل باشد که با آن روبرو هستیم! برای بدتر شدن اوضاع، معمولاً در ناخوشایندترین زمان اتفاق می افتد. نگران نباشید، چند مرحله ساده و عملی وجود دارد تا رایانه شما دوباره کار کند.

علت هنگی لپ تاپ

چرا لپ تاپ دل من همچنان هنگ می کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا لپ تاپ دل ممکن است هنگ کند یا شروع به عملکرد ضعیف کند. به طور معمول، این یک مشکل مربوط به نرم افزار خواهد بود یا اینکه رایانه شما برنامه های زیادی در یک بار کار می کند و باعث هنگ زدن آن می شود. مشکلات اضافی مانند فضای ناکافی دیسک سخت یا مشکلات مربوط به “درایور” نیز می تواند باعث هنگ زدن رایانه شود. این مقاله به شما دستورالعمل های گام به گام را ارائه می دهد که اگر رایانه شما به طور غیرمنتظره ای هنگ زد یا قفل شد، چه کاری انجام دهید. ابتدا به رایانه خود زمان دهید تا به طور خودکار از حالت انجماد خارج شود. معمولاً چند دقیقه کافی است تا ببینیم آیا رایانه خودش می تواند مشکل را حل کند یا خیر. اگر رایانه هنگ کرده باقی بماند، ارزش بررسی چند گزینه دیگر را دارد.

بررسی کنید که آیا رایانه شما کاملاً بن بست است یا خیر

چند راه برای بررسی اینکه آیا رایانه شما کاملاً هنگ کرده است وجود دارد که اغلب به آن “بن بست” می گویند.

  1. سعی کنید نشانگر ماوس خود را روی صفحه حرکت دهید. اگر حرکت نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و نیاز به راه اندازی مجدد دارد.
  2. سعی کنید روی دکمه “Caps Lock” روی صفحه کلید کلیک کنید. اگر چراغ Caps Lock نشان می دهد که کار می کند، به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و می توان با استفاده از Task Manager ویندوز آن را حل کرد. اگر چراغ Caps Lock کار نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و باید راه اندازی مجدد کنید.
بخوانید  علت روشن نشدن PS4

Ctrl+Alt+Del – Task Manager

یکی از ساده ترین راه حل ها برای باز کردن هنگ لپ تاپ دل، فعال کردن مدیر وظیفه است. برای باز کردن Task Manager و اجرای آن در ویندوز:

  1. Ctrl+Alt+Del را فشار دهید تا مدیر وظیفه باز شود
  2. برنامه ای را انتخاب کنید که پاسخگو نیست و “پایان کار” را انتخاب کنید
  3. برای اجرای فرآیند 30 ثانیه زمان بگذارید

لپ تاپ دل خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر Task Manager پاسخ نمی دهد، ممکن است ارزش راه اندازی مجدد رایانه را داشته باشد.

برای انجام این کار، دکمه پاور را برای حدود 10 ثانیه فشار داده و نگه دارید. این باعث می شود لپ تاپ دل شما خاموش شود. 30 ثانیه به رایانه فرصت دهید و سپس رایانه را دوباره روشن کنید.

نکته برتر: مطمئن شوید که ویژگی ذخیره خودکار برای هر نرم افزاری که کار می کنید انتخاب شده است. به این ترتیب، اگر لپ تاپ دل شما فریز شود، می توانید فایل های پروژه خود را به راحتی بازیابی کنید.

لپ تاپ دل به طور تصادفی منجمد می شود

اگر رایانه شما هنگام استفاده از نرم افزارهای مختلف به طور تصادفی هنگ می کند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا متداول ترین دلایل هنگ کردن تصادفی رایانه آورده شده است.

بخوانید  رفع خطای 1009 در آیفون

 قدرت پردازش کافی نیست

اغلب توسط برنامه هایی ایجاد می شود که نیاز به توان سنگین واحد پردازش مرکزی (CPU) مانند ویرایش ویدیو یا نرم افزار رندر سه بعدی دارند. سعی کنید هنگام استفاده از برنامه هایی که نیاز به پردازش بالای CPU دارند، چندین برنامه را به طور همزمان محدود کنید.

 فضای دیسک سخت کافی نیست

همیشه ایده خوبی است که فضای هارد دیسک را برای اجرای بهینه رایانه خود در دسترس داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به طور منظم از یک پاک کننده دیسک برای حذف هر گونه فایل استفاده نشده یا ناخواسته استفاده کنید. عملکرد پاک کننده دیسک یا یک پاک کننده شخص ثالث مانند CCleaner برای تعمیر و نگهداری هفتگی رایانه شما کاملاً کار می کند.

 CPU بیش از حد گرم می شود

اگر لپ تاپ دل شروع به گرم شدن بیش از حد کند، فشار قابل توجهی به قدرت پردازش CPU شما اضافه می کند. یک راه مطمئن برای اطلاع از داغ شدن بیش از حد رایانه این است که صدای فن های داخلی لپ تاپ یا رایانه رومیزی بلندتر یا بلندتر از حد معمول باشد.

همیشه با ارائه تهویه کافی مطمئن شوید که رایانه شما بیش از حد گرم نمی شود و هرگز درگاه های تهویه رایانه را نپوشانید یا مسدود نکنید.

بخوانید  بهترین زمان ارتقای لپ تاپ دل

سیستم عامل خود را به روز کنید

همیشه مطمئن شوید که آخرین نسخه به روز شده یک سیستم عامل را اجرا می کنید. این کار باعث می شود که CPU شما به خوبی کار کند و همچنین از حمله جدیدترین بدافزارها یا تجربه سایر مشکلات مربوط به امنیت جلوگیری می کند.

 مشکلات درایور

اگر همه بررسی‌های بالا هنوز کمکی نکرد و رایانه‌تان به‌طور تصادفی ثابت می‌شود، ممکن است یک مشکل مربوط به «درایور» باعث ایجاد مشکل شده باشد. می‌توانید با استفاده از Windows Device Manager یا با استفاده از نرم‌افزار شخص ثالث مانند CCleaner، مشکلات درایور را بررسی کنید.

مسائل سخت افزاری

مشکل جدی‌تر مشکل سخت‌افزاری است که در آن یکی از اجزای رایانه به درستی کار نمی‌کند یا دچار نقص می‌شود. این می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. رایج ترین آنها ناشی از گرم شدن بیش از حد یا گرد و غبار بیش از حد بر روی اجزای لپ تاپ دل است.

اگر فکر می کنید مشکل سخت افزاری باعث هنگ کردن تصادفی رایانه شما شده است، همیشه بهتر است رایانه خود را به یک تعمیرگاه رایانه قابل اعتماد ببرید.

اگر رایانه شما به‌طور تصادفی خاموش می‌شود، راهنمای مفید ما را بخوانید تا به شما در عیب‌یابی مشکلتان کمک کند.

تعمیر شارژر لپ تاپ دل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *