اردیبهشت 4, 1403 4:08 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 علت پیدایش صفحه آبی در لپ تاپ
علت پیدایش صفحه آبی در لپ تاپ

پیدایش صفحه آبی در لپ تاپ/ گاهی پیش می‌آید که صفحه لپ‌تاپ تان را روشن می‌کنید و می‌بینید که صفحه آبی لپ‌تاپ بالا آمده است. در این حین شما دسترسی ندارید که هیچ گونه کاری با لپ‌تاپ خود انجام دهید. در همین حین می‌بینید که لپ‌تاپ خود در حال کار کردن است و پس از رفتن صفحه آبی شروع به ری استارت شدن می‌کند. در همین حین باید خاطرنشان کنیم که صفحه آبی لپ‌تاپ مربوط به ویندوز بوده و ویندوز خود به خود این عملیات‌ها را انجام می‌دهد. سعی کنید به لپ‌تاپ خود فشار نیاورید تا کارش تمام شود.

اما مشکل بالا آمدن صفحه لپ‌تاپ می‌تواند برای برخی افراد ایجاد ناامیدی کند، چرا که مرتبا در حال تکرار این چرخه است و باعث می‌شود نتوانید از لپ‌تاپ خود استفاده کنید. حال به این می‌پردازیم که این مشکل چه علتی دارد و برای چه به وجود می‌آید؟ اگر شما هم تا به حال با این مشکل رو به رو شده‌اید و می‌خواهید راجع به آن بیشتر اطلاعات کسب کنید در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید، تا اطلاعاتی راجع به مشکل بالا آمدن صفحه آبی لپ‌تاپ به دست آورید.

پیدایش صفحه آبی در لپ تاپ

چرا صفحه آبی نمایش داده می شود؟

خوب است اینجای کار که به دنبال راه‌حل‌های برای رفع مشکل بالا آمدن صفحه آبی لپ‌تاپ می‌گردیم ببینیم که چه علت‌هایی موجب به وجود آمدن این مشکل می‌شوند. باید علت‌ها را جست و جو کنیم تا بتوانیم از پس رفع مشکل برآییم. در ادامه به علت‌های متفاوتی که می‌توانند این مشکل را به وجود بیاورند اشاره می‌کنیم.

بخوانید  علت خطای وای فای تلویزیون دوو

اختلالات سخت افزاری

یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آوردن مشکل صفحه آبی لپ‌تاپ مشکلات سخت افزاری است. برای اینکه این مشکل را حل کنید به بخش Device Manager ویندوز وارد شوید و برای آگاهی از اینکه کدام سخت افزار شما دچار مشکل شده است ببینید که کدام یک از سخت افزار‌ها در رو به روی خود علامت تعجب زرد رنگی دارد. این سخت افزار‌ها در ساختار خود دچار مشکل هستند که ممکن است این مشکل را نیز به وجود آورده باشند.

ناکارآمدی هارد دیسک

یکی دیگر از دلایل به وجود آورنده این مشکل ناکارآمدی هارد دیسک است. برای حل عیوب هارد دیسک بررسی کردن سلامت هارد دیسک، تمیزی اتصالات سوکت مربوطه و فرمت کردن هارد دیسک از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

خرابی رم لپ‌تاپ

خرابی رم لپ‌تاپ شما می‌تواند موجب Exeption Fatal Error می‌شود که از علت‌های به وجودآورنده صفحه آبی لپ‌تاپ می‌شود. باید در این حوزه از نظر حرفه‌ای کارشناسان نیز کمک بگیرید که یکی از مکان‌های مناسب این بررسی مراکز تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس است.

عدم نصب صحیح نرم افزارهای لپ‌تاپ

در واقع باید دقت کنید که نصب نشدن صحیح هر یک از نرم‌افزار‌ها بر روی لپ‌تاپ شما می‌تواند موجب به وجود آوردن صفحه آبی لپ‌تاپ بشود. در این باره باید با دقت تمام مراحل نصب نرم‌افزار‌ها را پیگیری کنید و انجام دهید تا از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید.

بخوانید  علت شارژ نشدن لپ تاپ ایسر

برای رفع مشکل صفحه آبی لپ‌تاپ چه می توان کرد؟

در همه‌ی این مراحل می‌توانید با ری‌استارت کردن لپ‌تاپ خود می‌توانید مشکل را برطرف کنید. همانطور که خود لپ‌تاپ می‌تواند با این کار این امکان را فراهم کند که لپ‌تاپ برای شما آماده استفاده شود شما نیز در هنگام بروز می‌توانید از این روش برای رفع بالا آمدن صفحه آبی لپ‌تاپ استفاده کنید. ری‌استارت کردن لپ‌تاپ تمام اجزای آن را ری‌استارت خواهد کرد. بنابراین برای رفع صفحه آبی لپ‌تاپ می‌توانید از کمک کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لپ‌تاپ ایسوس نیز بهره ببرید.

آیا می دانید: دلایل خاموش شدن تصادفی لپ تاپ ایسوس

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *