اردیبهشت 4, 1403 4:17 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 قطعات تشکیل دهنده دستگاه پرینتر شارپ
قطعات تشکیل دهنده دستگاه پرینتر شارپ

شرکت شارپ، در سال 1912 توسط توکوجی هایاکاوا تاسیس شد. این بنیانگذار به دلیل داشتن ذهن خلاق، توانست که برند شارپ، که یک برند ژآپنی است، را در جهان به مشهوریت برساند.

توکوجی هایاکاوا، فردی بود که اعتقاد داشت باید دیگران از وی تقلید بکنند و به همین جهت، 45% از سهم بازار ژاپن را به خود اختصاص داد.

یکی از محصولاتی که شرکت شارپ توانست در آن به فناوری های پیشرفته دستیابی پیدا کند و جذب مخاطب کند، پرینترهای شارپ هستند. این پرینتر ها به دلیل داشتن عمر بسیار خوب در کنار کارایی عالی خود، سهم قاب توجهی از فروش پرینترها در  سطح جهان را به خود اختصاص داد.

اما این پرینترهای شارپ از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که به آنها می پردازیم.

معرفی قطعات پرینتر شارپ

دستگاه های پرینتر شارپ به دلیل اینکه ساده و معمولی نیستند، فردی که در حال استفاده از این نوع برند پرینتر ها باشد، باید با بخش های مختلفش آشنا شود و بتواند در هنگام خرابی، آن را تعمیر کند و در صورت ندانستن چطور تعمیر کردن دستگاه پرینتر، آن رابه دست متخصصین کاربلد و باتجربه بسپارند.

صفحه کلید

مهم ترین بخش فرمان یک دستگاه پرینتر، بخش صفحه کلید آن است؛ چرا که تمام تنظیمات و کنترل پرینترها مانند تعداد کپی، تغییر شفافیت ورقه، تنظیم غلظت کپی و تنظیم سایز ورقه ها از جمله فرمان ها می باشد.

بخوانید  تعمیر لپ تاپ سامسونگ

صفحه کلید پرینترهای شارپ از دکمه های مختلفی تشکیل شده است که باعث افزایش قدرت انتخاب ما هنگام کپی گرتن می شود.

کاست ورودی کاغذ

دستگاه های پرینتر شارپ، در کمترین حالت دارای 1 الی 2 ورودی برای قرار دادن ورقه درون دستگاه می باشد که این ورودی ها را کاست ورودی می نامند. قسمت های دیگری هم برای قرار دادن کاغذهای مختلف وجود دارد که به آن ها کاست MP می گویند.

کاغذکش (pick up)

نقش کاغذکش ها در پرینترهای شارپ، وارد کردن کاغذ به درون دستگاه به صورت اتوماتیک می باشد که این کار توسط رول ها و چرخ های پلاستیکی انجام می شود. اگر پرینتر شما ، زمانی در هنگام ورود کاغذ به درون دستگاه گیرکرد و کاغذ مچاله شد، حتما رول ها باید تعمیر شوند که یک کار پیجیده است و نیاز به تکنسین است.

لیزر دستگاه کپی

دستگاه های کپی درهنگام چاپ، نیاز به یک لیزر دارند که عمل پرینت را بر روی کاغذ انجام دهد. درون لیزر دستگاه کپی، موتوری به نام پلیگان تعبیه می شود و درون آن چند آینه و شیشه وجود دارد که نور را از درون خود عبور داده و توسط برد فرمان لیزر، لیزر بر روی محل های خواسته شده از کاغذ تابیده شده و چاپ می شود.

بخوانید  تعمیرات فتوکپی هر جا که بخواهید

فیوزینگ دستگاه پرینت

بعد از عملیات چاپ بر روی کاغذ، نیاز به پخته شدن کاغذ است که توسط قطعه فیوزینگ در دستگاه های پرینتر شارپ صورت می گیرد.

قطعات رول پرس و هاترول، قسمتی از فیوزینگ های دستگاه هستند که با داغ شدن و حرکت بر روی کاغذ،  تونر موحود بر روی آن را خشک می کند.

مین برد (formater)

مین برد در دستگاه پرینتر، نقش مغز آن را دارد و فرمان دهنده به قطعات است و وظیفه ارتباط بین آنهارا دارد. مین برد از صفحه کلید ورودی خواسته شده را دریافت می کند و پس از پردازش عملیات انجام می شود.

پاور دستگاه کپی

برق مورد نیاز دستگاه های پرینتر توسط پاور آن تامین می شود و در ایران به برق 220 ولت متصل می شود و از طریق آن گرمای مورد نیاز فیوزینگ را هم فراهم می کند.

تونر دستگاه پرینتر شارپ

جوهر مورد نیاز برای کپی کردن، همان تونر است و ماندگاری بهتری نسبت به جوهر خودکار و مداد دارد. البته نباید فراموش کرد که اگر شما بخواهید تا کیفیت چاپی خوبی داشته باشید، باید از تونر های مرغوب و اورجینال استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از تونر هنگام شارژ کردن:

  • قبل استفاده، درب قوطی را به دلیل داشتن پودر رنگ، تکان دهید.
  • از استنشاق آن خودداری کنید.
  • مراقب پاچیده شدن رنگ به هنگام باز کردن درب آن باشید.
  • دمای مناسب برای نگهداری تونر بین 2 الی 35 درجه
بخوانید  خدمات اسنوا در نمایندگی ایران سرویس

بلید در دستگاه پرینتر شارپ

بلید یک نوع لاستیک پلاستیکی خنثی است که وظیفه پاکسازی تونر اضافه را از سطح درام که انتقال دهنده تونر است بر عهده دارد و از ریختن اضافه آن بر روی کاغذ جوگیری می کند.

مقالات مرتبط:

چگونه بفهمیم چه نوع باتری لپ تاپ شارپ را باید تهیه کنیم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *