فروردین 10, 1403 4:28 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر
قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

ارتقاء قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر بسیاری از کاربران لپ تاپ های مختلف، ممکن است پس از مدتی به دلایلی همچون افت کارکرد دستگاه، نیاز به پردازش نرم افزار ها و بازی های بسیار گرافیکی، خرابی قطعات، سوختگی قطعات و … اقدام به ارتقاء قطعات سخت افزاری کنند. انجام این کار، به این بستگی دارد که لپ تاپ مورد نظر، قابلیت ارتقاء قطعاتی همچون پردازنده را داشته باشد.

شرکت لپ تاپ ایسر، از جمله معدود برند هایی بود که امکان ارتقاء بسیاری از قطعات را برای کاربرانش محدود کرده بود. اما طبق بررسی برخی از منابع و سایت های مربوط به تعمیر و تعویض قطعات الکترونیکی، امکان ارتقاء هر قطعه ای در نسخه های جدید لپ تاپ ایسر وجود دارد.

قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر
قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

قطعات قابل ارتقاء لپ تاپ ایسر

به طور کلی، لپ تاپ ها در مقایسه با کامپیوتر های PC، از قابلیت ارتقاء کم تری برخوردار هستند و در بخش سخت افزاری آن ها، تنها می توان چند قطعه را بهبود بخشید که در ادامه آن ها را شرح داده ایم:

  • هارد درایو: دیسک سخت (Hard Drive Disk)، یکی از حافظه ‌های ذخیره سازی جانبی داده ‌ها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر نیز خوانده می‌شود. تقریباً همه داده‌ ها از جمله سیستم عامل (Operating System)، فایل‌ ها، برنامه ‌ها و … بر روی حافظه جانبی دیسک سخت قرار می‌ گیرند. دیسک سخت یک وظیفه دارد و آن حفظ دائمی داده‌ ها است.
  • پردازنده مرکزی: CPU (Central Processing Unit)، واحد پردازش مرکزی هر لپ تاپ یا سرور است. لپ تاپ ها یا ابزار هایی که نیاز به انجام امور محاسباتی دارند، بدون سی پی یو قادر به انجام هیچ کاری نیستند.
بخوانید  Apple One چیست

بیشتر بدانید: قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

  • پردارنده گرافیکی: GPU (Graphics Processing Unit)، برای پردازش و رندرینگ تصاویر در کارت‌ های گرافیک و گرافیک ‌های آنبورد، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. اگر می خواهید از نرم افزارها یا بازی های بسیار گرافیکی و پر حجم استفاده کنید، نیاز به ارتقاء جی پی یو خواهید داشت.
  • رم: Ram قطعه ای است که افزایش ظرفیت آن با عملکرد سریع سیستم در هنگام اجرای چند برنامه به صورت همزمان، رابطه مستقیمی دارد. بسیاری رم را با هارد دیسک اشتباه می گیرند.

چگونه متوجه نیاز به ارتقاء قطعات شویم؟

ممکن است با خود بگویید که از چه طریق پی به نیاز لپ تاپ به ارتقاء قطعات ببریم. در ادامه به همین موضوع پرداخته ایم:

  • اگر لپ تاپ شما، توانایی نصب و اجرای یک بازی گرافیکی و پر حجم را ندارد، نیاز است تا رم و کارت گرافیک آن، ارتقاء داده شوند.
  • اگر به هنگام اجرای چند نرم افزار به صورت همزمان، عملکرد دستگاه کند می شود، نیاز است تا رم ارتقاء داده شود.
  • اگر صداهایی همانند کلیک کردن، در هر زمان که کامپیوتر به داده هایی از هارد درایو دسترسی پیدا می کند شنیده شود، بهتر است هارد دیسک ارتقاء داده شود.

البته خرابی هایی نیز وجود دارند که می توان آن ها را با اقداماتی ساده و بدون نیاز به ارتقاء قطعات، رفع نمود. برای مثال، برای رفع مشکل پیکسل های بهم پیوسته و یا نا هماهنگ در صفحه نمایش لپ تاپ، کافی است که آن قسمت ها را با دست ماساژ دهید.

بخوانید  تعویض باتری آیفون 12 مینی

مرکز تخصصی ارتقاء و تعمیر پردازنده ایسر

عملیات ارتقاء و یا تعمیر هر قطعه سخت افزاری، کاری بسیار دشوار و حساس است و برای انجام آن نیاز به دارا بودن دانش و مهارت به روز شده می باشد، وگرنه ممکن است آسیب های جدی به قطعات جانبی وارد شود.

قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر
قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر

از این رو، اگر نیاز به هرگونه ارتقاء قطعات را در سیستم خود حس کردید، بلافاصله به یکی از شعب مراکز تعمیرات لپ تاپ ایسر مراجعه کنید و در ازای کمترین وقت و پایین ترین هزینه، از خدمات تعمیری و ارتقای این مراکز بهره ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *