اردیبهشت 1, 1403 6:28 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون
قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

شرکت ایکس ویژن تلاش دارد، برترین فناوری‌های صوت و تصویر را در محصولات خود استفاده کند و از این نظر رقابت تنگاتنگی با برندهای داخلی و خارجی دارد و توانسته بخشی از بازار لوزام صوتی تصویری را به واسطه کفیت بالای تولیدات خود بگیرد. اما همانطور که می‌دانید هر دستگاهی در مارک‌های مختلفس بعد از چند سال استفاده، دچار استهلاک شده و نیاز به سرویس خواهد داشت. یکی از خرابی‌های رایج قطع و وصل شدن تصاویر است که کاربران را بسیار کلافه و نارحت کرده و باعث می‌شود کلاً دستگاه را کنار گذاشته و به یک تعمیرگاه مراجعه نمایند. این موضوع ممکن است هر چند وقت یکبار یا پس از هر بار روشن کردن تلویزیون رخ دهد.

در مجموع قطع و وصل شدن صفحه نمایش در دو حالت به وجود می‌آید. به این صورت که تصویر کاملاً محو و بعد از چند ثانیه خود به خود نمایش داده می‌شود یا اینکه بخشی از صفحه تاریک و تصویر قابل مشاهده نیست. این مسئله به دلایل گوناگونی مثل خرابی بک لایت، پاور، مین برد یا کل پنل اتفاق می‌افتد که در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، توصیه می‌شود در اسرع وقت نسبت به حل آن اقدام کنید تا ایراد بدتر نگردد. برای این کار می‌توانید با تکنسین‌های متخصص نمایندگی تعمیر تلویزیون تماس گرفته و کمک بخواهید.

بخوانید  چگونه مشکل عدم اتصال روتر به اینترنت را رفع کنیم؟

علت قطع و وصل شدن تصویر

تلویزیون‌ها برای نمایش تصویر نیاز به نور دارند که لامپ‌های بک لایت در آل ای دی‌ها و آل سی دی وظیفه تأمین نور پس زمینه را داشته و باعث می‌شوند تا برنامه مورد علاقه‌تان قابل دیدن شود. این لامپ‌ها در گذر زمان فرسوده و بعد سال‌ها خراب می‌شوند که در این حالت روشن نشده و نور نیز تولید نمی‌گردد و قادر به مشاهده چیزی نخواهید بود. در واقع تصویر کلی قطع نشده بلکه نور کافی نبوده و تاریک دیده می‌شود. اگر بک لایت خراب باشد، شما صدای کانال‌ها را می‌شنوید و تنها تصویر ندارید. در حالت دیگر بک لایت سالم بوده اما جریان کلی مدار متوقف و پخش نور نیز قطع می‌گردد.

برای رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر، می‌بایست قبل از هر کاری نسبت به عیب‌یابی و بررسی دستگاه پرداخت تا ریشه نقص پیدا و ترمیم یا تعویض صورت گیرد. در ادامه مهم‌ترین دلایلی که به احتمال زیاد موجب بروز این اختلال گشته را بیان کرده‌ایم تا اطلاعات کافی به شما داده باشیم. توجه کنید، شناسایی علت خرابی و تعمیر آن بر عهده تیم فنی و یک فرد ماهر و با تجربه است که با دانش و مهارت خود و استفاده از تجهیزات ویژه قابل دسترس در تعمیرگاه، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

بخوانید  رفع اشکال لمسی iPhone X

خرابی بک لایت

همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم، رایج‌ترین علت اصلی قطع تصویر، سوختن لامپ‌های بک لایت می‌باشد. زمانی که در تلویزیون‌های LCD و LED یک یا تعدادی لامپ می‌سوزد، به تدریج بر تعداد آن‌ها افزوده شده و با خرابی کامل آن‌ها، تصویر به طور کامل تاریک می‌شود. در صورت اثبات خرابی این قطعه، با تعویض Back-light مشکل حل می‌شود.

خرابی برد پاور

برد تغذیه وظیفه تأمین ولتاژ اجزای مختلف دستگاه خصوصاً پنل صفحه نمایش را بر عهده دارد. وقتی این قطعه دچار نقص و اختلال می‌شود، قادر به رساندن بار کافی برای کار کردن یا تولید نور را نداشته و نمی‌توانید از نمایشگر استفاده کنید. ما با عوض کردن قست‌های خراب، برد سالمی را به شما تحویل می‌دهیم اما اگر میزان خرابی بیش از حد باشد، بایستی کل برد تغدیه تعویض شود.

خرابی مین برد

Main Board مغز و بخش اصلی یک تلویزیون هست که حاوی قطعاتی چون خازن، ترانزیستور، درگاه‌های ورودی خرجی، حافظه و پردازشگر و … می‌باشد و عملکرد کلی و تمام کارها چون تعویض کانال، انتقال تصاویر و صدا غیره را مدیریت می‌کند. از کار افتادن آن عملاً بهره‌گیری از دستگاه را مختل و از بین می‌برد. کارشناسان ما با بررسی تک به تک قطعات روی آن و تعویض اجزای معیوب اقدام به ترمیم برد اصلی کرده و مثل روز اول به شما تحویل می‌دهند.

بخوانید  تعویض اسپیکر و میکروفون لپ تاپ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *