فروردین 10, 1403 12:11 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مانیتور VGA بدون سیگنال
مانیتور VGA بدون سیگنال

مانیتور ام اس ای VGA بدون سیگنال

اگر هیچ سیگنالی روی مانیتور ام اس ای خود ندارید یا VGA هیچ مانیتور سیگنال ورودی به خواب نمی رود، نگران نباشید! راه حل هایی برای رفع مشکل سیگنال VGA وجود دارد.

VGA بدون سیگنال به این معنی است که مانیتور ام اس ای شما روشن است اما به کارت گرافیک متصل نیست، بنابراین باید مطمئن شوید که اتصال به درستی کار می کند.

در اینجا راه حل هایی برای رفع مشکل سیگنال VGA آمده است. نباید مجبور باشید همه آنها را امتحان کنید؛ فقط راه خود را از طریق لیست پیش ببرید تا همه چیز دوباره کار کند.

رفع 1: عیب یابی مشکلات سخت افزاری

همانطور که ممکن است بدانید، مشکل سیگنال بدون VGA به طور کلی از خطا در اتصال ناشی می شود، که ارتباطی با مشکلات سخت افزاری دارد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که کانکتور به پورت صحیح وصل شده است و نمی توان آن را به راحتی بیرون کشید.

پورت VGA را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ آسیبی وارد نشده است و بررسی کنید آیا چیزی در داخل پورت وجود دارد که می تواند از انتقال سیگنال VGA شما جلوگیری کند.

علاوه بر این، مطمئن شوید که کابل ها به درستی کار می کنند. می توانید کابل دیگری را امتحان کنید و ببینید آیا کار می کند.

بخوانید  مشکلات رایج پلاتر HP

سعی کنید کانکتور را بیشتر فشار دهید تا زمانی که احساس کردید نقاط تیز روی دوشاخه آن را قفل کرده است.

رفع 2: دستگاه خود را راه اندازی مجدد کرده و مجدداً وصل کنید

از آنجا که بسیاری از مسائل فنی را می توان با راه اندازی مجدد حل کرد، راه اندازی مجدد دستگاه ها و اتصال مجدد هیچ ضرری ندارد. گاهی اوقات این برای رفع مشکلاتی مانند سیگنال بدون VGA کافی است.

1) کاملاً رایانه خود را خاموش کرده و کابل های برق آنها را مانیتور ام اس ای کرده و جدا کنید.

2) چند دقیقه صبر کنید.

3) کابل VGA را به مانیتور ام اس ای و رایانه خود وصل کنید.

4) کابل برق را وصل کنید.

5) کامپیوتر و مانیتور ام اس ای خود را روشن کنید.

سعی کنید ببینید آیا اتصال VGA کار می کند یا خیر.

رفع 3: بررسی کنید که در حالت خواب زمستانی، خواب یا صرفه جویی در انرژی است

گاهی اوقات رایانه شما وارد حالت خواب زمستانی، حالت خواب یا حالت صرفه جویی در انرژی می شود، بنابراین مانیتور ام اس ای حتی در صورت روشن بودن نمی تواند هیچ سیگنالی دریافت کند.

می توانید هر کلید (کلید Enter) را روی صفحه کلید خود فشار داده و مدتی منتظر بمانید. با این کار می توانید کامپیوتر و مانیتور ام اس ای خود را بیدار کنید، سپس می تواند مشکل بدون سیگنال VGA را برطرف کند.

بخوانید  5 راه رفع سیاهی صفحه نمایش آیفون

رفع 4: درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید

فقدان یا قدیمی بودن درایور کارت گرافیک می تواند باعث عدم وجود سیگنال VGA شود، بنابراین باید درایور کارت گرافیک خود را به روز نگه دارید. اگر نمی توانید درایور کارت گرافیک خود را با اتصال مشکل ساز VGA به روز کنید، باید نوع دیگری از اتصال، مانند HDMI را انتخاب کنید.

می توانید به وب سایت سازنده بروید و آخرین نسخه درایور کارت گرافیک خود را بارگیری و نصب کنید. این امر به زمان و مهارت های کامپیوتری نیاز دارد.

اگر وقت یا حوصله ندارید، می توانید این کار را به طور خودکار با Driver Easy انجام دهید.

Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را تشخیص داده و درایورهای مناسب را برای آن پیدا می کند. نیازی نیست که بدانید رایانه شما دقیقاً چه سیستمی را اجرا می کند، نیازی به بارگیری و نصب درایور اشتباه ندارید و نیازی نیست نگران اشتباه هنگام نصب باشید.

شما می توانید درایورهای خود را به صورت خودکار یا با نسخه رایگان یا حرفه ای Driver Easy به روز کنید. اما با نسخه Pro فقط 2 کلیک طول می کشد (و پشتیبانی کامل و 30 روز ضمانت بازگشت پول دریافت می کنید):

1) Driver Easy را بارگیری و نصب کنید.

بخوانید  عیب یابی G4 Powerbook آلومینیومی 15 اینچ

2) Driver Easy را اجرا کرده و دکمه Scan Now را کلیک کنید. Driver Easy سپس رایانه شما را اسکن کرده و هر گونه مشکل درایور را تشخیص می دهد.

3) روی دکمه Update در کنار کارت گرافیک پرچم دار کلیک کنید تا نسخه صحیح درایور آنها به صورت خودکار بارگیری شود (می توانید این کار را با نسخه رایگان انجام دهید)، سپس آن را در رایانه خود نصب کنید.

یا روی Update All کلیک کنید تا به طور خودکار نسخه صحیح همه درایورهایی را که در سیستم شما وجود ندارد یا قدیمی هستند بارگیری و نصب کنید (این امر به نسخه حرفه ای نیاز دارد – هنگامی که روی Update All کلیک می کنید، از شما خواسته می شود ارتقا دهید).

4) رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا اتصال VGA به درستی کار می کند.

امیدوارم این پست به حل مشکل سیگنال VGA شما کمک کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *