فروردین 10, 1403 1:23 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مخفی کردن درایوها
مخفی کردن درایوها

مخفی کردن درایوها در ویندوز 10 و 8

امروزه با پیشرفت تکنولوژی برای محافظت و نگهداری از داده ها، راهکارهای گوناگونی توسط سیستم عامل ویندوز در اختیار کاربر قرار گرفته شده است. یکی از این راهکارها، پنهان کردن درایو در لپ تاپ است. استفاده از این روش به کاربر این امکان  را می دهد تا داده های خود را از دید دیگر کاربران مخفی کرده و بدین وسیله از دسترس آنها خارج نماید. این روش شباهت بسیاری به قابلیت Hide دارد.

در این روش درایو مورد نظر از Windows File Explorer پنهان شده و آیکون آن نمایش داده نخواهد شد. اگر به هر دلیل در پی راهی برای پنهان کردن درایوها در لپ تاپ هستید می ‌توانید از آموزش ارائه شده در این مطلب استفاده نمایید. در این مقاله می خواهیم  روش پنهان کردن درایوها در ویندوز را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر در این رابطه می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ لنوو تماس بگیرید.

آموزش مخفی کردن درایوها در لپ تاپ

برای مخفی کردن درایوها در ویندوز لپ تاپ کافی است تا مراحل گفته شده در این قسمت را به ترتیب طی نمایید. نکته: آموزش ارائه شده برای مخفی کردن درایوها در ویندوز، برای کاربران ویندوز 8 و 10 است. برای شروع بر روی آیکون This Pc یا (Computer) در دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، روی Storage دابل کلیک کنید.  بر روی گزینه ‌ی Disk Management Snap-in دابل کلیک کنید.

بخوانید  تعمیر تلویزیون منطقه 16

در صفحه به نمایش داده شده – یعنی Disk Management – همه درایوها دیده می ‌شوند. بر روی درایوی که قصد پنهان کردن آن را دارید، راست کلیک کنید و از میان گزینه‌ های به نمایش درآمده  گزینه Change Letter and Paths  را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Remove را انتخاب کنید. با طی این مراحل، کار مخفی کردن درایوها در لپ تاپ انجام شده و از این پس با جستجوی نام درایو در Windows File Explorer قادر به مشاهده آن نخواهید بود.

چند نکته درباره مخفی کردن درایوها در لپ تاپ

اگر که قصد مخفی کردن درایوها در لپ تاپ را دارید، توصیه می ‌شود به نکات درج شده در این بخش دقت نمایید. نکته اول آنکه در صورتی که در مرحله پنج دستورالعمل ارائه شده، پنجره ای باز شد روی Yes کلیک کنید. (مرحله پنج: در صفحه باز شده گزینه Remove را برگزینید.) با این روش امکان دسترسی به فایل های موجود در درایو مخفی شده با استفاده از ابزار جستجوی ویندوز وجود خواهد داشت.

این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که شخصی نام دقیق درایو پنهان شده را بداند، می تواند از طریق کدهای دستوری و نوار آدرس به داده های آن دسترسی پیدا کند. نکته دیگر آنکه اگر به هر دلیل قصد بازگردانی درایو مخفی شده را داشتید می ‌توانید برای این کار پس از طی مراحل بالا و انتخاب درایو، گزینه Add را انتخاب کنید. نکته آخر آنکه آموزش ارائه شده برای مخفی کردن درایوها در لپ تاپ، همانگونه که گفته شده برای کاربران ویندوز 8 و 10 است.

بخوانید  پخش کننده برند KD-X130M وKD-U2509BT و KMM-105

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *