فروردین 30, 1403 7:39 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مراحل شناسایی خرابی اسپیکر خودرو
مراحل شناسایی خرابی اسپیکر خودرو

شناسایی خرابی اسپیکر خودرو / یکی از آزاردهنده ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک اسپیکر خودرو بیفتد، خاموش شدن آن است. تعمیر اسپیکرهای دمیده شده خودرو بسیار سخت است و کیفیت صدایی که تولید می کنند بسیار کاهش می یابد. در بسیاری از موارد، تقریباً بلافاصله با گوش دادن می‌توانید تشخیص دهید که آیا یک بلندگو منفجر شده است یا خیر. بلندگوهای ماشین توییتر و انواع دیگر نیز می توانند در سیم کشی، سطح قدرت و غیره مشکل داشته باشند. هر یک از اینها می تواند صدایی مشابه با سیستم استریو ایجاد کند، اما در واقع به این معنی نیست که بلندگو منفجر شده است. بنابراین، مهم است که قبل از خرید اسپیکر جدید، بررسی کنید و مطمئن شوید که اسپیکر منفجر شده است.

شناسایی خرابی اسپیکر خودرو

مرحله 1 – به سخنران گوش دهید

اگر نگران این هستید که بلندگوی سیستم استریو ماشین شما منفجر شود، با دقت به آن گوش دهید. ماشین را متوقف کنید تا هیچ صدای دیگری نداشته باشید که حواس شما را پرت کند. اگر یک بلندگو به طور کامل منفجر شود، احتمالاً هیچ صدایی تولید نمی کند و به جای آن ممکن است صدای خش خش یا زنگ ملایمی ایجاد کند. شناسایی این باید نسبتاً آسان باشد. از سوی دیگر، یک اسپیکر نیمه دمیده ممکن است صداهایی تا حدی معمولی در صداهای پایین‌تر تولید کند، اما به احتمال زیاد هر چه بلندتر که سیستم برای حرکت طراحی شده است، اعوجاج بیشتری پیدا کند. بنابراین، برای تعیین اینکه آیا اعوجاج ثابت می‌ماند یا به نظر می‌رسد بدتر می‌شود، باید به بلندگو با طیفی از صداهای مختلف گوش دهید.

بخوانید  مدیریت حافظه گوشی ایسوس با چند روش آسان

مرحله 2 – با لمس بررسی کنید

بسیاری از بلندگوهای بزرگتر، مانند ووفرها و ساب ووفرها، هنگامی که به طور فعال صدا ایجاد می کنند، واقعاً می لرزند. صدای سیستم بلندگوی خود را بالا ببرید و دست خود را روی قسمت جلویی اسپیکر قرار دهید. اگر لرزشی احساس کردید، بلندگو در حال ایجاد صدا است. با این حال، اگر این کار را نکنید، به احتمال زیاد بلندگوی بزرگتر شما به درستی کار نمی کند. این تست برای بلندگوهای نرمتر یا کوچکتر به خوبی کار نخواهد کرد.

مرحله 3 – گوینده مورد نظر را جدا کنید

برای کمک به جداسازی تک اسپیکر یا چند بلندگو که فکر می‌کنید ممکن است منفجر شده باشند، از کنترل‌های سیستم فیدر روی یونیت اصلی استریو ماشین خود استفاده کنید. اگر بتوانید صدا را در یک قسمت از ماشین فوکوس کنید، بهتر می توانید تشخیص دهید که بلندگوی مورد نظر به درستی کار نمی کند. هنگامی که صدا را از آن بلندگو فوکوس می کنید، صدا تقریباً محو می شود یا کاملاً محو می شود.

اگر با اسپیکر خودرو مشکل دیگری دارید و مطمئن نیستید که بلندی آن منفجر شده است یا خیر، باتری را جدا کرده و سیم کشی را بررسی کنید. اگر به نظر می رسد مشکل از یک بلندگو است، مطمئن شوید که بلندگو هنوز به درستی به آمپر و هد یونیت متصل است. اگر سؤال دیگری در مورد نحوه تشخیص این مشکل دارید یا مطمئن نیستید که کجا باید ادامه دهید، بلندگوها و ماشین را نزد یک متخصص صدا در فروشگاهی در منطقه خود ببرید.

بخوانید  مشکلات رایج سیستم های صوتی خودرو

آموزش تبدیل ضبط ساده به فلش خور

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *