فروردین 10, 1403 4:46 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات اصلی لپ تاپ Lenovo
مشکلات اصلی لپ تاپ Lenovo

مشکلات و راه حل های لپ تاپ Lenovo

Lenovo یکی از شرکت های مشهور است و لپ تاپ های آن مانند کیک های داغ فروخته می شود. اما برخی مشکلات رایج که بیشتر در لپ تاپ های Lenovo مشاهده می شود وجود دارد. رایج ترین مشکلات لپ تاپ Lenovo، مشکل صفحه کلید است. بسیاری با این مشکل روبرو شده اند که هر زمان که کلیدی فشار داده می شود، صفحه لپ تاپ Lenovo به داخل فشار داده می شود. مشکل دیگر بحث گرمایش است. لپ تاپ خیلی سریع گرم می شود.

به غیر از این مشکلات، سایر مشکلات رایج لپ تاپ نیز در لپ تاپ های Lenovo مانند مشکل نمایش، مادربرد و مشکل هارد دیسک مشاهده می شود. اما با یک مرکز خدمات خوب Lenovo می توان آنها را برطرف کرد. بسیاری از مراکز خدمات خوب وجود دارد که به خوبی بر روی لپ تاپ های Lenovo کار می کنند، بنابراین هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

آداپتور برق آسیب دیده (شارژر)

پس از اتصال آداپتور AC به پورت AC، چراغی در گوشه سمت چپ پایین لپ تاپ باید نشان دهد که چراغ سفید نشان می دهد که لپ تاپ به طور کامل شارژ شده است، یک چراغ نارنجی که در حال حاضر شارژ آن را نشان می دهد، یا یک چراغ نارنجی چشمک زن نشان دهنده باتری بسیار کم است. و باید بدون استفاده رها شود تا سریعتر شارژ شود. اگر هیچ یک از این علائم وجود نداشت به این معنی است که آداپتور شما خراب است.

بخوانید  راه اندازی مجدد گوشی هوشمند قدیمی

خرابی باتری

بررسی کنید که آیا باتری محکم شده و در جای خود قفل شده است یا خیر. آداپتور AC (شارژر) را وصل کرده و لپ تاپ را روشن کنید. پس از روشن شدن لپ تاپ، آداپتور AC را از برق بکشید. اگر لپ تاپ بلافاصله پس از برداشتن آداپتور خاموش شود، نشان دهنده خرابی باتری است و ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشد. برای مشاهده راهنمای جایگزینی باتری اینجا را کلیک کنید.

خطای هارد دیسک

رایانه شما بدون وارد شدن به صفحه اصلی معمولی وارد چرخه بی پایان تنظیم مجدد می شود. اگر یک صفحه آبی با کدهای خطای پیچیده ظاهر شد، ممکن است لازم باشد هارد دیسک را جایگزین کنید.

هارد دیسک را جایگزین کنید

اگر دستگاه دارای حلقه ای است که دستگاه را مجدداً راه اندازی می کند، سپس به طور خودکار دوباره آن را روشن کنید، ممکن است مشکلی در هارد دیسک وجود داشته باشد. پس از چند حلقه، یک صفحه آبی ظاهر می شود که پیغام خطا را نشان می دهد. این صفحه به عنوان “صفحه آبی مرگ” شناخته می شود. این صفحه آبی نشانه این است که هارد دیسک شما خراب است و باید تعویض شود. برای راهنمای نحوه تعویض هارد دیسک اینجا را کلیک کنید.

بخوانید  روشن نشدن تبلت Lenovo

RAM کافی نیست

در برخی موارد، صفحه خطای آبی ممکن است ناشی از خرابی حافظه RAM باشد. استفاده بیش از حد از حافظه دستگاه می تواند منجر به خرابی برنامه های خاص یا حتی خرابی کامل سیستم شود. یک راه حل احتمالی این است که میزان حافظه مورد استفاده در آن زمان را بررسی کرده و مطمئن شوید که از میزان حافظه RAM شما بیشتر نباشد.

اتصال روتر را بررسی کنید

جعبه روتر خود را بررسی کنید و ببینید آیا چراغ صفحه نمایش Wi-Fi روشن است، یا نه با پیدا کردن دکمه تنظیم مجدد روتر خود، آن را بازنشانی کرده و آن را فشار دهید یا سیم برق اصلی روتر خود را جدا کرده و دوباره آن را وصل کنید.

تنظیمات Wi-Fi را بررسی کنید

در صفحه اصلی یک نماد Wi-Fi در گوشه سمت راست پایین وجود دارد. بر روی نماد Wi-Fi کلیک کنید و نام صفحه نمایش Wi-Fi منحصر به فرد خود را پیدا کنید. روی نماد Wi-Fi مربوط به اتصال شبکه کلیک کنید و رمز عبور Wi-Fi خود را وارد کنید. رمز عبور Wi-Fi ممکن است در روتر Wi-Fi قرار داشته باشد.

درایور قدیمی

با قرار دادن مکان نما بر روی نماد Wi-Fi در صفحه نمایش لپ تاپ، مطمئن شوید که Wi-Fi شما روشن شده است. اگر Wi-Fi از قبل روشن است و کامپیوتر نمی تواند به درستی به Wi-Fi متصل شود، به وب سایت Lenovo بروید و درایور مناسب سیستم عامل صحیح را بارگیری کنید.

بخوانید  دلایل داشتن جوهر در فتوکپی شارپ و عدم چاپ

بدون نمایشگر

دستگاه شما روی صفحه اصلی دسکتاپ شما بارگیری نمی شود.

راه اندازی مجدد اجباری

دکمه پاور را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا مطمئن شوید سیستم شما به طور کامل خاموش است. اجازه دهید لپ تاپ قبل از روشن کردن مجدد حدود 5-10 دقیقه بماند. گاهی اوقات این مشکل را به دلیل مشکلات نرم افزاری که باعث یخ زدن لپ تاپ می شود حل می کند.

صفحه آسیب دیده

اگر صفحه نمایش به طور قابل ملاحظه ای آسیب دیده یا تغییر رنگ نمی دهد، صفحه باید تعویض شود. برای راهنمای جایگزینی صفحه آسیب دیده/خراب اینجا کلیک کنید.

عدم خواندن CD و DVD Lenovo IdeaPad 110-15IBR شما هیچ سی دی یا دی وی دی نمی خواند.

دیسک خراشیده است

قبل از اقدام به تعویض درایو نوری، بررسی کنید که آیا دیسکی که قرار داده اید به طور قابل توجهی خراشیده شده است، دیسک را تعویض کنید زیرا این می تواند دلیل پخش نشدن دیسک باشد.

درایو نوری خراب/معیوب است

اگر درایو نوری Lenovo IdeaPad 110-15IBR شما باز نمی شود یا CD یا DVD نمی خواند، ممکن است درایو نوری خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *