فروردین 31, 1403 3:02 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات تصویر تلویزیون اسنوا
مشکلات تصویر تلویزیون اسنوا

چه عواملی باعث مشکلات تصویر تلویزیون اسنوا ال سی دی می شود؟

تلویزیون های کریستال مایع یا تلویزیون های LCD از دو لایه شیشه استفاده می کنند. شیشه کریستال مایع را در خود نگه می دارد که با کمک جریان الکتریکی و منبع نور خارجی یا نور پس زمینه، تصاویر ایجاد می کند. هدف این است که تصویر واضح تری روی صفحه نمایش خود ایجاد کنید، اما پیچیدگی اجزاء می تواند منجر به مشکلاتی در کیفیت تصویر شود.

آفتاب گیری

آفتاب گیری پدیده ای است که اغلب در تلویزیون های LCD مشاهده می شود. این باعث تغییر رنگ تن ها، به ویژه رنگ پوست، روی صفحه می شود. ممکن است صورت آفتاب سوخته یا لکه دار به نظر برسد. علت تابش نور خورشید پیچیده است، اما مربوط به عکس های منفی معکوس است. کارهای زیادی برای حل این مشکل نمی توانید انجام دهید. این یک اثر طبیعی طراحی است. تلویزیون های LCD با کیفیت بهتر مشکلات کمتری در مورد آفتاب دهی خواهند داشت. اگر مورد جدی دارید، یک مرکز خدمات می تواند سیستم عامل تلویزیون اسنوا خود را به روز کند. این ممکن است کیفیت لحن تصاویر شما را بهبود بخشد.

پیکسل های مرده

پیکسل های مرده تکه های کوچکی از رنگ چسبیده روی صفحه هستند. تصاویر با سه رنگ اصلی ساخته می شوند. قرمز، آبی و زرد. برای ایجاد رنگهای ثانویه مانند سبز، دو یا چند رنگ اصلی باید با هم ترکیب شوند. وقتی پیکسل مرده ای را می بینید، یکی از رنگ های اصلی به جای تغییر بر اساس تصویر روی صفحه می ماند. آن پیکسل روی تلویزیون اسنوا مرده به نظر می رسد. برای رفع این مشکل، می توانید با یک مداد پاک کن به آرامی روی قسمت مرده ضربه بزنید. هدف این است که آن قطعه کوچک رنگ گیر شده را آزاد کنید.

بخوانید  علت روشن نشدن تبلت لنوو

سایه ها

وقتی تنظیمات روی تلویزیون LCD کاملاً مناسب نباشد، ممکن است سایه هایی را ببینید که از هر چیزی که روی صفحه حرکت می کند عقب می مانند. این نشانه ای است که شما نیاز به تنظیم وضوح صفحه نمایش دارید. نحوه انجام این کار بستگی به مدل LCD شما دارد.

برای بسیاری، می توانید منوی روی صفحه را با ریموت کنترل باز کنید. تنظیم وضوح را پیدا کرده و آن را کاهش دهید. این ممکن است یک فرایند آزمایش و خطا باشد. وضوح را پایین بیاورید و سپس برای مدتی تلویزیون تماشا کنید. در صورت لزوم، می توانید سطح را پایین بیاورید تا سایه ها ناپدید شوند.

نور پس زمینه

نور پس زمینه بخش مهمی از عملکرد تلویزیون است. بدون آن، کریستال به ایجاد تصویر ادامه می دهد، اما شما نمی توانید آن را ببینید. تشخیص نور پس زمینه خراب آسان است. ممکن است تلویزیون اسنوا را روشن کنید و به نظر می رسد برای مدت کوتاهی کار می کند. با خاموش شدن نور، تصویر ناگهان ناپدید می شود. وقتی می بینید که این امر به طور منظم اتفاق می افتد، تلویزیون را برای سرویس به خدمت بگیرید. نور خارجی را می توان جایگزین کرد و تلویزیون اسنوا را از شمع آشغال نجات داد.

بخوانید  راه حل خطای Canon

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *