اردیبهشت 6, 1403 0:15 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات دوربین گوشی های شیائومی
مشکلات دوربین گوشی های شیائومی

 دوربین گوشی های شیائومی/ در میان همه گزینه‌ها و قابلیت‌هایی که در موبایل‌هایمان پیدا می‌کنیم، دوربین یا بهتر است بگوییم دوربین‌ها به یک عنصر مهم تبدیل شده‌اند. وقتی هر یک از بسیاری از مشکلات احتمالی دوربین را پیدا می کنیم، ممکن است در شرایط سختی قرار بگیریم، اما خوشبختانه بیش از یک راه حل در گوشی های شیائومی و ردمی وجود دارد. مدل یا زمانی که موبایل ما دارد مهم نیست، زیرا MIUI، یکی از رام های شخصی سازی متفاوتی که ما پیدا می کنیم، روش های مختلفی را برای زدن کلید به ما ارائه می دهد. قبل از شروع، توصیه می کنیم هر یک از مراحل ما را که به شما پیشنهاد می کنیم را دنبال کنید، به این ترتیب دلایل احتمالی شروع خرابی دوربین موبایل شیائومی خود را کنار می گذاریم.

رایج ترین و آسان ترین باگ ها برای رفع اشکال دوربین گوشی های شیائومی

قبل از به صدا درآمدن آلارم ها باید آرامش خود را حفظ کنیم، طبیعی است که دوربین گوشی موبایل شیائومی ما در شرایط خاصی از کار بیفتد. همه موبایل ها با مشکلات خاصی مواجه می شوند و در بیشتر موارد خطای بیش از حدی نیست که با ساده ترین مراحل حل می شود.

موبایل خود را به آخرین نسخه به روز کنید

شاید تنها اتفاقی که برای موبایل ما می افتد این باشد که نسخه قدیمی نرم افزار دارد و بنابراین نمی توانیم از دوربین به درستی استفاده کنیم. برای بررسی آن فقط باید به Settings> About the phone> System updates بروید و بررسی کنید که آیا نسخه جدیدی وجود دارد یا خیر.

بخوانید  انواع مختلف سیستم سانترال

علاوه بر این در تنظیمات> به‌روزرسانی‌های برنامه سیستم، می‌توانیم نسخه جدیدی از دوربین شیائومی را در انتظار داشته باشیم. این می تواند دلیلی برای بسیاری از مشکلات ما باشد، برنامه ها همیشه برنامه های بزرگ فراموش می شوند.

 دوربین گوشی های شیائومی

آیا همه عکس ها تار هستند؟

تار شدن عکس ها یکی از مشکلات تکراری در دوربین های موبایل است و این در بیشتر موارد به دلیل مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری نیست و فقط تمیز کردن است. موقعیت قرارگیری دوربین ها به این معناست که وقتی موبایل خود را با دست می گیریم، لنزهای بی شمار را لمس کرده و آنها را کثیف می کنیم.

تنها راه حل این مشکل تمیز کردن لنزها قبل از هر عکس یا زمانی که متوجه شدیم چیزی اشتباه است. برای تمیز کردن عمیق بهترین راه حل این است که از یک پارچه مرطوب استفاده کنید، یکی از همان پارچه هایی که برای تمیز کردن عینک استفاده می کنیم و سپس از یک پارچه میکروفایبر برای بی لک شدن لنز استفاده می کنیم.

 دوربین گوشی های شیائومی

موبایل نمی تواند تمرکز کند

پس از انجام مرحله قبل، به احتمال زیاد نه تنها کثیفی مشکل اینجا بوده است، بلکه از موبایل خود سوء استفاده می کنیم. در مواقع خاصی می‌توانیم انگشت خود را روی صفحه فشار دهیم و این باعث می‌شود فوکوس مسدود شود. برای فوکوس مجدد خودکار یک بار روی صفحه لمس می کنیم و موبایل ما عملکردهای خود را بازیابی می کند.

بخوانید  آیا می توانید به اطلاعات گوشی های هوشمند شیائومی اعتماد کنید؟

یکی دیگر از دلایل احتمالی در لنز ماکرو است، بسیاری از موبایل ها این نوع دوربین را اضافه می کنند که با آن می توانیم از اشیاء بسیار کوچک عکس بگیریم تا حداکثر جزئیات را ثبت کنیم. مشکل این است که اگر به طور تصادفی آن را فعال کنیم و سعی کنیم یک عکس فعلی بسازیم، تمرکز بر روی جسم غیرممکن خواهد بود. برای غیرفعال کردن آن باید در بالا لمس کنید تا حالت های دوربین را ببینید و ماکرو را غیرفعال کنید.

 دوربین گوشی های شیائومی

خطای دوربین در شیائومی یا ردمی

چندین کاربر شیائومی با پیغام <Camera error> <Cannot Access the Camera> مواجه شده اند. این خطا می تواند منشأ مختلفی داشته باشد و یکی از آنها خطای نرم افزار به دلیل خطای خاص هنگام به روز رسانی تلفن همراه ما یا برگرفته از مجوزهای برخی از برنامه ها است. برای اینکه دوباره به درستی کار کند، باید آن را به عنوان روز اول رها کنیم.

 دوربین گوشی های شیائومی

دوربین را به حالت اولیه برمی گرداند

برای بازگرداندن حالت اولیه دوربین در شیائومی باید تمام داده های دوربین را حذف کنیم، اما نگران نباشید زیرا در این مراحل عکس ها یا فیلم ها در خطر نیستند.

  • ابتدا به Settings > Applications > Manage applications > Camera می رویم.
  • در داخل ما باید برای پاک کردن داده ها و پاک کردن تمام داده ها استفاده کنیم.
  • سپس به عقب برمی گردیم و مسیر Settings > Applications > System application settings > Camera را انجام می دهیم.
  • به آخرین گزینه رفته و بر روی restore default settings کلیک می کنیم.
بخوانید  کاهش و مدیریت اعلان ها در تبلت ایسوس

پس از انجام این مراحل می توانیم دوباره از دوربین بدون مشکل یا خطا استفاده کنیم.

عکس ها را با GCam بهبود بخشید

گاهی اوقات مشکلات دوربین به دلیل برنامه شیائومی است و در برخی دیگر سطح تقاضای ما از موبایل ما بیشتر است. برای گرفتن عکس‌های بهتر در گوشی‌های شیائومی یا ردمی با پردازنده‌های اسنپدراگون، می‌توانیم GCam را نصب کنیم، مراحل زیر به شرح زیر است:

  • ابتدا منابع ناشناخته را از مسیر Settings > Additional settings > Privacy > Activate unknown sources فعال می کنیم.
  • سپس آخرین نسخه پایدار GCam را برای موبایل شیائومی خود از این وب سایت دانلود کردیم.
  • فایلی را که دانلود کرده ایم نصب می کنیم و باز می کنیم تا از آن به عنوان دوربین خود استفاده کنیم.
  • اولین GCam که ما آزمایش کردیم احتمالاً کار نمی کند و باید یک نسخه جایگزین پیدا کنیم. در انجمن های مختلف می توانیم اطلاعاتی در مورد بهترین GCam برای مدل خاص خود پیدا کنیم.

ارزیابی قابلیت اطمینان نوت 3 Redmi شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *