اردیبهشت 5, 1403 8:06 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مشکلات سیستم عامل اندروید
مشکلات سیستم عامل اندروید

راهکارهای رفع مشکلات سیستم عامل اندروید

در این مقاله سعی می کنیم شما را با مشکلات سیستم عامل اندروید تا حدودی آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید. باید اعتراف کنیم که گوشی دل‌ هوشمند اندرویدی بسیار عالی هستند و هر از گاهی مشکلات مختلفی ظاهر می‌شوند. در حالی که برخی از آنها مختص دستگاه هستند، برخی از مشکلات توسط خود سیستم عامل ایجاد می شوند. در اینجا برخی از مشکلات کلی که کاربران اندروید با آن مواجه هستند و راه حل های بالقوه برای رفع آنها آورده شده است!

مشکلات سیستم عامل اندروید

مشکل شماره 1 – تخلیه باتری بسیار سریع

تقریباً در هر تلفن هوشمند کاربرانی را خواهید یافت که از تخلیه سریع باتری شکایت دارند. این می تواند از تخلیه باتری زمانی که تلفن در حالت آماده به کار است تا زمانی که برخی از برنامه ها ثابت می کنند که باتری آنها را کاهش می دهد، متغیر باشد. به خاطر داشته باشید که در برخی شرایط می توانید انتظار تخلیه سریعتر از معمول باتری را داشته باشید. این موارد شامل هنگام استفاده از تلفن برای ناوبری، گرفتن عکس‌های زیاد یا فیلم‌برداری، در حین بازی، یا هنگام راه‌اندازی تلفن برای اولین بار است.

راه حل های بالقوه

برای رفع این مشکل سعی کنید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • برای تعداد کمی از کاربران، یک برنامه شخص ثالث در نهایت دلیل آن بود. برای اینکه ببینید آیا این برای شما صادق است یا خیر، دستگاه را در حالت Safe Mode بوت کنید (دستورالعمل های نحوه انجام این کار را در زیر می توانید بیابید). گوشی دل را تا یک نقطه بالاتر از درصد دشارژ شارژ کنید. صبر کنید تا باتری خالی شود تا دوباره به زیر آن عدد برسد. اگر تلفن همانطور که انتظار می رود بدون خاموش شدن زودهنگام کار کند، یک برنامه پشت مشکل است. برنامه های اخیراً نصب شده یا به روز شده را حذف کنید تا زمانی که مشکل برطرف شود. اگر نمی توانید آن را به صورت دستی تشخیص دهید، ممکن است لازم باشد بازنشانی کامل کارخانه را انجام دهید.
  • همچنین ممکن است برای برخی به دلیل تخریب باتری های لیتیوم یون یک مشکل سخت افزاری باشد. اگر تلفن بیش از یک سال از عمر آن گذشته باشد یا تعمیر شده باشد، این امر بیشتر دیده می شود. تنها گزینه این است که با سازنده دستگاه تماس بگیرید و سعی کنید گوشی دل را تعمیر کنید یا باتری را تعویض کنید.
بخوانید  َآشنایی با مشکلات رایج گوشی آیفون 12

مشکل شماره 2 – با فشار دادن دکمه پاور دستگاه بیدار نمی شود

اشکال “خواب اجباری” بسیار رایج است و برای دستگاه های متعددی مشکل ایجاد کرده است. وقتی صفحه نمایش خاموش است، با فشار دادن دکمه پاور، بیدار نمی شود. در عوض، کاربران باید دکمه پاور را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارند و مجبور به راه اندازی مجدد شوند.

راه حل های بالقوه

در ادامه مهم ترین راهکارهای رفع مشکلات فشردن دکمه پاور به شما معرفی می شوند.

  • راه اندازی مجدد اجباری مشکل را حداقل به طور موقت برطرف می کند. با این حال، این یک راه حل بلندمدت نیست و فقط یک به روز رسانی نرم افزاری آتی این مشکل را برای همیشه برطرف می کند. هرچند راه‌حل‌هایی وجود دارد.
  • برخی از کاربران دریافته‌اند که یک محافظ صفحه، به‌ویژه از نوع شیشه‌های سکوریت شده، این مشکل را ایجاد می‌کند. برداشتن محافظ صفحه کمک می کند اما گزینه ایده آلی نیست.
  • فعال کردن «Always On Display» در برخی از تلفن‌های دارای این ویژگی به رفع آن کمک می‌کند.
  • غیرفعال کردن ویژگی Active Edge در تلفن های Pixel با این ویژگی یک راه حل مفید است.
  • برخی از تلفن‌ها به شما امکان می‌دهند دکمه روشن/خاموش را برای آن تغییر دهید و عملکردهای بیشتری مانند راه‌اندازی دستیار Google اضافه کنید. همچنین ممکن است مشکل از تنظیمات باشد. به تنظیمات دستگاه بروید و مطمئن شوید که همه چیز همانطور که باید باشد.

مشکل شماره 3 – سیم کارت شناسایی نشده است

سیم کارت توسط گوشی دل شناسایی نمی شود. دریافت سیم کارت جایگزین کمکی به رفع مشکل نمی کند.

راه حل های بالقوه

حالا که با مشکل عدم شناسایی سیم کارت در گوشی دل آشنا شدید، در ادامه راهکارهایی برای رفع این مشکل به شما ارائه می دهیم.

  • راه اندازی مجدد گوشی دل برای برخی از کاربران کارساز بوده است. با این حال، در بیشتر موارد، به نظر می رسد این مشکل تنها برای چند دقیقه از بین می رود.
  • برخی از کاربران دریافته اند که فعال کردن داده های تلفن همراه حتی در صورت اتصال Wi-Fi به رفع مشکل کمک می کند. البته این راه حل فقط برای کسانی که برنامه داده خوبی دارند عالی است و در صورت قطع شدن اتصال وای فای باید از مصرف دیتا استفاده کنید. برای استفاده از داده هزینه دریافت می کنید، بنابراین استفاده از این راه حل بدون بسته داده توصیه نمی شود.
  • اگر تلفنی با سیم کارت الکترونیکی دارید، راه حل دیگری وجود دارد. برای باز کردن تنظیمات شبکه، *#*#4636#*#* را شماره گیری کنید. ممکن است چند تلاش طول بکشد. روی اطلاعات تلفن ضربه بزنید. در قسمت تنظیمات شبکه، تنظیمات را به تنظیماتی که کار می کند تغییر دهید. به جای آزمون و خطا، می توانید با تماس با اپراتور شبکه خود، گزینه صحیح را نیز پیدا کنید. اگر تلفن شما از دو سیم کارت پشتیبانی می کند، مطمئن شوید که DSDS فعال است.
بخوانید  روش های مهم برای ارتقای لپ تاپ ایسوس

مشکل شماره 4 – برنامه Google باعث تخلیه زیاد باتری می شود

برخی از کاربران دریافته‌اند که برنامه Google مسئول عمده مصرف باتری دستگاه‌هایشان است. این مشکلی است که به طور مکرر و در تلفن های مختلف نشان داده می شود. به نظر می رسد این مشکل در سال های اخیر به طور فزاینده ای در اندروید رایج شده است.

راه حل های بالقوه رفع مشکلات باتری گوشی آیفون

برای برطرف کردن این مشکل سعی  کنید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  • به Settings–>Apps & Notifications بروید و لیست برنامه ها را باز کنید. به پایین اسکرول کنید و به برنامه Google بروید و روی آن ضربه بزنید. روی «Storage & Cache» ضربه بزنید و هر دو را پاک کنید.
  • در منوی قبلی، روی «داده تلفن همراه و وای فای» ضربه بزنید. می‌توانید «استفاده از داده‌های پس‌زمینه» و «استفاده نامحدود از داده» را غیرفعال کنید و «وای‌فای غیرفعال» و «استفاده از داده غیرفعال شده» را فعال کنید. اگرچه این روی رفتار برنامه تأثیر می گذارد و برنامه Google و ویژگی های آن (مانند دستیار) آنطور که انتظار می رود کار نمی کند. این مراحل را فقط در صورتی انجام دهید که تخلیه باتری باعث غیرقابل استفاده شدن گوشی دل شود.
  • به نظر می رسد که این مشکل با به روز رسانی نرم افزار ظاهر می شود و می رود. بنابراین اگر با این مشکل مواجه هستید، به‌روزرسانی برنامه آینده احتمالاً آن را برطرف خواهد کرد.
بخوانید  نحوه رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی

مشکل شماره 5 – مشکلات شارژ

وقتی صحبت از کابل ها و شارژرهای همراه گوشی دل می شود، مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. این می تواند از سرعت پایین شارژ تا عدم توانایی در انتقال فایل ها از رایانه شخصی و موارد دیگر متغیر باشد.

راه حل های بالقوه

برای رفع مشکلات مربوط به کابل و شارژر، در ادامه همراه ما باشید.

  • ممکن است مشکل از خود کابل شارژ باشد. با شارژ کردن سایر تلفن ها یا دستگاه ها مطمئن شوید که کار می کند. اگر کابل با چیزی کار نمی کند، باید یک کابل جدید تهیه کنید.
  • این مشکلات به ویژه در کابل های USB-C به USB-C رایج است. برخی دریافته‌اند که استفاده از کابل USB-C به USB-A مشکل را حل می‌کند. البته، اگر از شارژر قبلی استفاده می کنید، باید جایگزینی برای استفاده از نوع دومی از کابل تهیه کنید.
  • برای تعداد کمی از کاربران، به نظر می رسد تمیز کردن پورت USB-C این کار را انجام دهد. یک کارت ویزیت را تا کنید و به آرامی درگاه را با یک لبه تیز تمیز کنید. همچنین می توانید از هوای فشرده استفاده کنید تا زمانی که شدت فشار زیاد نباشد.
  • یک برنامه نیز می تواند این مشکلات را ایجاد کند. دستگاه را در حالت Safe Mode بوت کنید و ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر نه، یک برنامه مشکل ایجاد می کند.
  • اگر به نظر می رسد هیچ چیز کار نمی کند، ممکن است پورت USB تلفن آسیب دیده باشد. تنها گزینه در این صورت این است که دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.
  • اگر گوشی دل شما به آن سرعتی که قرار است شارژ نمی شود، ممکن است مشکل سازگاری با شارژر باشد. بسیاری از تولیدکنندگان دیگر شارژر را در جعبه قرار نمی دهند. هنوز هم بهتر است یک شارژر شخص اول بخرید تا سریع ترین سرعت شارژ ممکن را داشته باشید. برخی از OEM ها مانند OnePlus و Oppo از شارژ سریع اختصاصی استفاده می کنند.

مطلب پیشنهادی: جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *