فروردین 10, 1403 5:10 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی
مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

راهنمای انتخاب مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

پرینترهای سه بعدی مانند سایر ماشین آلات اداری برای چاپ اسناد و تصاویر به مواد مصرفی مرغوب نیاز داشته البته این مواد تونر یا جوهر نبوده و عمدتا فیلامنت یا نازل پرینتر را شامل می شود. در این مقاله نکاتی درباره انتخاب و خرید مواد مصرفی بیان می شود. همراه ما باشید.

خصوصیات مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

انتخاب مواد مصرفی چاپگرهای سه بعدی با نوع قطعه مورد نظر رابطه مستقیم داشته به طوری که توصیه می شود برای ساخت بطری های آب که ظاهری شفاف دارند از فیلامنت PETG استفاده شود همچنین برای ساخت انواع ماکت و طرح های اولیه محصولات بهتر است از موادی مانند ABS، نایلون و PVA استفاده شود. در ادامه بهترن مواد مصرفی برای انواع پرینترهای سه بعدی معرفی خواهند شد.

مواد مصرفی مناسب برای پرینترهای PLA

مهم ترین ویژگی های مواد اولیه پرینترهای PLA شفاف بودن، نرمی و انعطاف پذیری آن هاست. کار با این مواد برای کاربران بسیار آسان و کاملا سازگار با محیط زیست است. از این مواد برای ساخت ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده می شود.

ترکیبات اولیه مواد مصرفی PLA عبارتند از: نشاسته، آرد ذرت و نیشکر. از طرفی با توجه به بی خطربودن این مواد از آن ها در ساخت تجهیزات پزشکی مانند پروتزهای دندان استفاده می شود.

بخوانید  آب خوردگی صفحه تلویزیون

معرفی بهترین مواد مصرفی فیلامنت PETG

PETG نوعی ماده شفاف و براق است که مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت داشته همچنین برای ساخت انواع بسته بندی مواد غذایی، ظروف یکبار مصرف و انواع بطری آب و نوشیدنی استفاده می شود همچنین این مواد به دلیل خاصیت چسبندگی بالا لایه ها را به خوبی به هم متصل کرده و اشکالی منسجم می سازند.

سایر خصوصیات فیلامنت PETG عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالا؛
  • مقاوم در برابر رطوبت و حرارت؛
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مواد مصرفی؛

برای ساخت مدل هایی با زاویه بیشتر توسط این فیلامنت از سازه ساپورت استفاده شده که میزان استفاده مواد مصرفی را تا حد زیادی بالا می برد.

معرفی مواد اولیه مناسب پرینتر HIPS

مواد مصرفی HIPS ساختاری شبیه ABS داشته و اغلب به عنوان سازه ساپورت مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد به راحتی حل شده و بسیار سبک و پایدار است. صفحه کار با این مواد باید بسیار داغ و بین ۲۱۰ تا ۲۶۰ درجه سانتیگراد باشد از طرفی این دستگاه به تهویه نیاز دارد.

مواد مصرفی چاپگرهای ABS

ABS یکی از پرکاربردترین مواد مصرفی در صنعت به خصوص قطعات خودرو، لوله سازی و لوازم آشپزخانه محسوب شده همچنین از دوام بالایی برخوردار است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مواد سمباده خوری مناسب است به طوری که کاربر می تواند به راحتی لبه های اضافی ماکت را صاف کند.

بخوانید  نوت بوک سه بعدی

سایر قابلیت های مواد مصرفی چاپگرهای ABS عبارتند از:

  • انعطاف پذیری بالا؛
  • مقاوم در برابر حرارت و گرما؛
  • دوام بالای مواد؛

متاسفانه این مواد قابلیت بازیافت نداشته و هنگام تماس با حرارت بوی نامطبوعی تولید می کند همچنین گاهی اوقات این مواد سبب افت کیفیت قطعه خواهد شد.

نمایندگی HP ارائه دهنده هرگونه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری انواع پرینتر می باشد جهت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس گرفته یا وارد سایت نمایندگی شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *