فروردین 30, 1403 5:48 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5 را بدانید
نحوه رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5 را بدانید

رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5/ با توجه به اینکه اکثر ما در خانه هستیم، محبوبیت PS5 از بچه‌ها و جوانان بیشتر شد و تبدیل به یک چیز خانگی شد. با این حال، افزایش تعداد کاربران نیز مشکلات جدیدی را آشکار کرد که تجربه کاربری را با مشکل مواجه کرده است. در این مقاله با مشکلات مختلف PS5 که ممکن است هنگام استفاده از کنسول با آن مواجه شوید آشنا خواهید شد. بنابراین اجازه دهید در مورد برخی از رایج ترین مشکلات PS5 همانطور که ذکر شد بیشتر صحبت کنیم و یاد بگیریم که آنها را به طور موثر برطرف کنیم.

رفع مشکلات رایج پلی استیشن 5

مشکلات اتصال PS5

اکثر کاربران با مشکلات اتصال مربوط به PSN مواجه شده اند که به دلیل آن قادر به دانلود بازی ها و بازی آنلاین از طریق شبکه پلی استیشن نیستند.

چگونه مشکلات اتصال PS5 را برطرف کنیم؟

توصیه می شود روتر را از برق بکشید و کنسول خود را برای مدتی خاموش کنید. سپس پس از مدتی روتر را وصل کرده و کنسول PS5 خود را روشن کنید. بررسی کنید که آیا مشکل PS5 برطرف شده است یا خیر. اگر نه، پس بهتر است با تیم فنی سونی تعامل داشته باشید.

انتقال داده ها از PS3 یا PS4 به PS5 با استفاده از LAN یا کابل USB

تغییر از PS3 یا PS4 به PS5؟ آیا به انتقال اطلاعات از PS3 یا PS4 به PS5 فکر می کنید؟ آیا سیستم شما در حین انجام این کار خراب می شود؟ هنگام تغییر از PS3 یا PS4 به PS5 ممکن است به انتقال داده فکر کنید. اکثر کاربران با تعداد خیره کننده ای از خرابی ها مانند خرابی کامل سخت افزار یا از دست دادن اطلاعات در حین جابجایی از هارد دیسک یا تاخیر در زمان انتقال مواجه شده اند. همچنین ممکن است خطاهایی مانند راه اندازی مجدد سیستم قبل از استفاده و برخی خرابی های بزرگتر که ممکن است کنسول شما را خاموش کند، تجربه کرده باشد.

بخوانید  رفع خطای بدون سرویس آیفون

توصیه می شود به جای استفاده از LAN یا پورت USB برای انتقال داده ها از PS3 یا PS4 به PS5، داده ها را از طریق WIFI منتقل کنید. اگر همچنان با مشکل مواجه هستید، بررسی کنید که آیا نرم افزار پلی استیشن شما به روز است یا خیر.

توجه: اگر با هر گونه سناریو از دست دادن داده مواجه شدید، می توانید از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات حرفه ای استفاده کنید که ممکن است به شما کمک کند تا داده های از دست رفته خود را به راحتی بازیابی کنید.

مشکل حالت استراحت PS5

مشکل خرابی حالت استراحت PS5 یکی از اشکالات اصلی PS5 است که اکثر کاربران از زمان عرضه با آن مواجه شده اند. اکثر کاربران PS5 گزارش داده اند که هر زمان کنسول خود را در حالت استراحت قرار می دهند، ظاهراً کنسول از کار می افتد. این اشکال در PS5 عموماً منجر به از کار افتادن بازی یا حتی از دست دادن پیشرفت ذخیره شده بازی برای همیشه می شود.

چگونه می توانم مشکل حالت استراحت PS5 را برطرف کنم؟

برای رفع مشکل حالت استراحت PS5، کنسول خود را مجددا راه اندازی کنید یا گزینه حالت استراحت را در PS5 غیرفعال کنید یا به جای استفاده از گزینه حالت استراحت، کنسول PS5 خود را خاموش کنید.

بخوانید  دلایل روشن نشدن DSLR دوربین

مراحل ذکر شده در زیر را برای غیرفعال کردن گزینه حالت استراحت دنبال کنید تا زمانی که به‌روزرسانی‌هایی برای رفع مشکل حالت استراحت در PS5 وجود داشته باشد:

  • به منوی تنظیمات زیر صفحه اصلی بروید و سپس گزینه ذخیره انرژی را انتخاب کنید.
  • گزینه Set Time Until PS5 Enters Rest Mode را انتخاب کنید و سپس روی Don’t Put in Rest Mode کلیک کنید.
  • پس از اتمام، کنسول PS5 خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا این مشکل PS5 حل شده است یا خیر.

PS5 صف برای خطای دانلود

این خطا معمولاً زمانی رخ می‌دهد که میخواهید یک بازی را دانلود کنید، دانلود معمولا شروع نمی‌شود یا پس از مدتی در صف قرار می‌گیرد یا متوقف می‌شود. قبل از اینکه پیش بروید و خطای صف برای دانلود را برطرف کنید، فقط مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما دلیل آن نیست.

برای رفع خطا مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که PS5 شما با آخرین نسخه سیستم عامل به روز شده است.
  • سپس با فشار دادن دکمه پاور کنسول خود را خاموش کنید. پس از خاموش شدن دکمه پاور را برای مدتی فشار دهید و نگه دارید و منتظر دو بوق باشید. پس از انجام این کار، PS5 شما در حال حاضر در حالت ایمن در حال اجرا است.
  • کنترلر را با استفاده از کابل USB به PS5 وصل کنید.
  • با استفاده از کنترلر خود، Rebuild database را در حالت امن انتخاب کنید.
  • پس از انجام این کار، می توانید به راحتی به دانلود بازی ها ادامه دهید.
بخوانید  اتصال همیشه لپ تاپ ایسر به برق

مشکل فریز PS5

شرایطی وجود دارد که PS5 شما ممکن است هنگ بزند و شما را متحیر کند. بنابراین مهمترین سوالی که در ذهن شما وجود دارد ممکن است این باشد:

 چگونه PS5 هنگ کرده خود را تعمیر کنم؟

در صورتی که کنسول شما در حین انتقال داده یا هنگام بازی هنگ کند، توصیه می شود دستگاه خود را از برق جدا نکنید یا “خاموش” نکنید. از یک نفر درخواست می شود که مدتی صبر کند تا همه چیز مرتب شود. در حال حاضر چنین اصلاحی از سوی سونی وجود ندارد. در آینده اگر به‌روزرسانی‌هایی وجود داشته باشد، مطمئناً این مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

کد خطا CE-108262- 9

این کد خطا CE-108262- 9 چیست؟ آیا راه حلی وجود دارد؟ به گفته سونی، این خطا به این معنی است که در خواندن نرم افزار سیستم و داده های برنامه مشکلی وجود دارد. توصیه می‌شود بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌هایی در رابطه با نرم‌افزار، برنامه‌ها یا بازی‌ها وجود دارد یا خیر. اگر هیچ به روز رسانی وجود ندارد و به طور مداوم با مشکل مشابه مواجه هستید، توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر با Sony تماس بگیرید.

مشکل هارد اکسترنال PS5

در حین ارتقا می توان اطلاعات PS3 یا PS4 خود را به PS5 منتقل کرد. اما کاربران برخی از اشکالات PS5 مانند از دست دادن داده یا خرابی هنگام انتقال داده را گزارش کرده اند.

تعمیرات ps5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *