فروردین 31, 1403 5:33 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نحوه رفع مشکل فقدان فضای ذخیره‌سازی در آیفون
نحوه رفع مشکل فقدان فضای ذخیره‌سازی در آیفون

رفع مشکل فقدان فضای ذخیره‌سازی در آیفون

در این مقاله از نمایندگی ایران سرویس قصد داریم اطلاعاتی درباره مشکل فقدان فضای ذخیره‌سازی در آیفون به شما ارائه دهیم. هنگامی که فضای ذخیره سازی آیفون پر است، iOS هشداری را نشان می دهد که «فضای ذخیره کافی نیست». این دقیقاً به خودی خود یک خطا نیست، بلکه نشانه روشنی است که باید با حذف فایل های اضافی، فضای ذخیره سازی درهم ریخته پاک شود. اگر به دنبال حل این مشکل هستید، باید این نکات را رعایت کنید.

مشکل فقدان فضای ذخیره‌سازی در آیفون

فضای ذخیره سازی iPhone/iPad خود را بررسی کنید

اول از همه، مطمئن شوید که انواع داده‌هایی را که ذخیره‌سازی را درگیر می‌کند، بررسی کنید. این می تواند به شما کمک کند مقصرانی را که آیفون شما را به هم ریخته اند شناسایی کنید. در نتیجه می توانید اقدام مناسبی برای حذف فایل های ناخواسته انجام دهید.

به Settings > General > iPhone/iPad Storage بروید. اکنون، iOS گزارشی از نحوه مصرف فضای ذخیره سازی در دستگاه شما نشان می دهد. در بیشتر موارد، این عکس‌ها، برنامه‌ها و رسانه‌ها هستند که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند.

دستگاه iOS خود را با پاک کردن همه فایل‌های غیر ضروری شلوغ کنید

اکنون که می دانید چه چیزی بیشترین فضای دستگاه شما را اشغال می کند، اقدامات لازم را انجام دهید تا همه چیزهایی را که دیگر نیازی ندارید پاک کنید.

با پاک کردن عکس‌ها، اسکرین‌شات‌ها و ویدیوهای اضافی شروع کنید. به خاطر داشته باشید، زمانی که عکس‌ها/فیلم‌ها را در دستگاه iOS خود حذف می‌کنید، پس از حذف دائمی به مدت 30 روز در پوشه Recently Deleted باقی می‌مانند. بنابراین، مطمئن شوید که این پوشه را نیز پاک کنید. به سادگی روی آلبوم ها > Recently Deleted > انتخاب همه تصاویر و حذف آنها ضربه بزنید.

بخوانید  تعمیر کار نکردن صفحه کلید لپ تاپ ایسوس

سپس، در هر برنامه شیرجه بزنید و داده های ناخواسته را حذف کنید. به عنوان مثال، می توانید تاریخچه چت ناخواسته واتس اپ، رشته های چت iMessage را حذف کنید و تاریخچه اسنپ چت را برای بازیابی فضای ذخیره سازی پاک کنید.

به برنامه Files (برنامه مدیریت فایل سهام) نگاهی بیندازید زیرا ممکن است تعداد زیادی فایل اضافی در اطراف وجود داشته باشد. هر یک از فایل های بی فایده را ردیابی کنید و بدون شکست آنها را حذف کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که برنامه Notes را نیز نادیده نگیرید زیرا ممکن است تعداد زیادی یادداشت قدیمی در قفسه های مختلف پنهان شده باشد.

همه برنامه‌های غیر ضروری را حذف کنید/برنامه‌های بی‌فایده را بارگیری کنید

اکنون، نگاهی گذرا به همه برنامه‌های نصب شده روی دستگاه خود بیندازید و آن‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید حذف کنید. حذف همه برنامه های بی فایده می تواند به آیفون شما کمک کند تا مقدار زیادی فضای ذخیره سازی با ارزش را بازیابی کند.

فقط در صورتی که نمی خواهید برخی از برنامه ها را حذف کنید، به شما توصیه می کنیم از ویژگی بارگذاری استفاده کنید. چیزی که این ویژگی iOS را بسیار مفید می کند این است که می تواند برنامه ها را بدون نیاز به حذف اسناد و داده های آنها حذف کند.

بخوانید  نحوه متوقف کردن اجرای برنامه های اندروید در پس زمینه

هنگامی که ویژگی بارگذاری را فعال می کنید (تنظیم > عمومی > iPhone/iPad > فعال کردن گزینه Offload Unused Apps)، iOS به طور خودکار برنامه هایی را که به سختی استفاده می کنید برای جلوگیری از شلوغ شدن آیفون خود برای فضا حذف می کند. همه اسناد و داده های مرتبط با نصب مجدد برنامه برمی گردند.

از آن‌چه می‌توانیم بگوییم، این یک مدیریت فضای ذخیره‌سازی بسیار هوشمند است که می‌تواند از مصرف برنامه‌های غیرضروری از ذخیره‌سازی با ارزش آیفون و آی‌پد شما جلوگیری کند.

نکاتی برای شلوغ نگه داشتن آیفون

در حالی که مدیریت ذخیره سازی ممکن است یک امر نسبتا خسته کننده به نظر برسد، در واقع کاملاً ساده است. یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت فضای ذخیره‌سازی این است که عکس‌ها و ویدیوهای در حال رشد را بررسی کنید، زیرا در اکثر موارد سهم زیادی از فضای ذخیره‌سازی را به خود اختصاص می‌دهند.

یکی از ساده‌ترین و در عین حال بسیار کارآمدترین راه‌ها برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد برنامه عکس‌ها این است که برنامه دوربین را از ذخیره عکس‌های معمولی و HD متوقف کنید.

در حالی که ممکن است برای کسانی که ترجیح می دهند انعطاف پذیری داشته باشند گزینه عالی باشد، ممکن است برای جوهای معمولی یک کابوس (نوعی) باشد. خوشبختانه می توانید به راحتی آن را خاموش کنید. برای انجام این کار، به برنامه تنظیمات > دوربین بروید و سپس کلید Keep Normal Photos را خاموش کنید.

بخوانید  بررسی درایورهای فتوکپی شارپ

فقط در صورتی که به فیلم‌برداری/تصاویر علاقه دارید و دوست دارید آن‌ها را برای سال‌ها نگه دارید، از فضای ذخیره‌سازی نامحدود رایگان ارائه شده توسط Google Photos نهایت استفاده را ببرید تا خاطرات خود را بدون به هم ریختن دستگاه ذخیره کنید.

تنها احتیاط در مورد فضای ذخیره‌سازی نامحدود Google Photos این است که برای صرفه‌جویی در فضا، تصاویر/ویدئوها را فشرده می‌کند. اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد معامله شکن نباشد، اما کسانی که نمی‌خواهند کیفیت را به خطر بیاندازند، ممکن است آن را قابل اعتنا نبینند.

Google Photos گزینه ای را برای ذخیره تصاویر با کیفیت اصلی ارائه می دهد. با این حال، فضای ارائه شده تحت 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان که توسط غول جستجو ارائه شده است، محاسبه می شود.

بدون مرتب کردن iMessages هیچ صحبتی در مورد مدیریت فضای ذخیره سازی کامل نخواهد شد. خوشبختانه، اپل روشی منظم برای حذف پیوست های بزرگ ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Settings > General > iPhone/iPad Storage > Messages > Review Large Attachments را باز کنید. اکنون، همه پیوست‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را حذف کنید.

آیا می دانید: 6 مشکل رایج گوشی آیفون 12

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *