اردیبهشت 6, 1403 4:13 ق.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی خودرو
نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی خودرو

نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی/ همه ما احساس شنیدن آهنگ مورد علاقه مان از رادیو را وقتی پشت فرمان هستیم می دانیم. اما وقتی چیزی درست به نظر نمی رسد، می تواند به سرعت از یک تجربه مثبت به یک تجربه منفی تغییر کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به ارتقای تجهیزات استریو خودرو خود بپردازید.

نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی خودرو

اهمیت داشتن صدای خوب در ماشین شما

ما زمان و پول زیادی را صرف راحت کردن خانه و افزودن نکات شخصی به خیاط و بهبود تجربه خود می کنیم. پس با توجه به مدت زمانی که در آن می گذرانیم، همین را باید در مورد خودروی ما نیز گفت.

سیستم صوتی خودرو یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در خرید خودرو در نظر گرفته می شود و دلیل خوبی هم دارد. سیستم صوتی یکی از مهم ترین تجهیزاتی است که می تواند رانندگی را لذت بخش کند.

هر چند وقت یکبار بلندگوهای خودرو را تعویض کنیم

مانند هر چیز دیگری، سیستم صوتی خودروی شما ممکن است به مرور زمان فرسوده شود. امروزه فناوری به سرعت در حال تغییر است و با گذشت زمان، کیفیت بلندگوهای شما کاهش می‌یابد و صداهای دلپذیر کمتری ایجاد می‌کند و تجربه رانندگی نه چندان دلپذیری ایجاد می‌کند. در واقع، توصیه می شود هر 3 تا 4 سال یکبار بلندگوهای خود را از نظر کیفیت صدا بررسی کنید.

نشانه هایی که زمان تعویض سیستم صوتی خودرو فرا رسیده است

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر روی استریو ماشین شما تأثیر بگذارد. سن، عملکرد نادرست اجزا، کاهش کیفیت صدا، از جمله بسیاری دیگر. در زیر، برخی از دلایل متداول‌تر برای بررسی ارتقای استریو خودرو را بررسی می‌کنیم.

بخوانید  هزینه تعمیر لپ تاپ شکسته

نشانه های زمان ارتقا سیستم صوتی

صداهای غیر عادی

مشکلاتی مانند بلندی بلند، شکستن تویتر یا مشکلات ساب ووفر می‌تواند باعث ترک خوردن یا صداهایی در هنگام استفاده از سیستم صوتی شما شود. یک متخصص می تواند یک بازرسی برای تعیین علت و توصیه راه حل انجام دهد.

اعوجاج صدا

اعوجاج یکی از اولین نشانه های دمیدن بلندگو است. در این مثال، صدا ممکن است خفه شود، کلید خاموش شود یا به نظر برسد که از یک جعبه حلبی پخش می شود. همچنین معمول است که صداهای خاص به طور کامل از صدا محو شوند.

اختلاف صدا

یک راه خوب برای تعیین اینکه کدام اسپیکر منفجر شده است، اگر این مشکلی است که به شما ارائه می شود، تنظیم فیدر وسیله نقلیه خود، با تمرکز بر روی هر بلندگو جداگانه است. یک بلندگوی دمیده می تواند از پخش صداهای خاص از طریق بلندگوهای شما جلوگیری کند و به طور قابل توجهی بر تجربه شنیداری شما تأثیر بگذارد.

عدم وجود لرزش بلندگو

از آنجایی که صدا به صورت امواج حرکت می کند، بلندگوهای شما برای ایجاد امواجی که آهنگی را که گوش می دهید یا صدای شخصیت رادیویی را تشکیل می دهند، می لرزند. سیم‌کشی معیوب بلندگو یا بلندگوهای منفجر شده می‌تواند باعث از بین رفتن لرزش بلندگو شود.

محدوده موسیقی ضعیف

سیستم صوتی خودروی شما از چند نوع بلندگو تشکیل شده است. هر بلندگو نقش مهمی در ایجاد صدا در محدوده خاصی دارد. در صورت دمیدن بلندگو، نت های پایین یا بلند ممکن است مخدوش شوند یا به طور کامل از بین بروند.

بخوانید  دلیل روشن نشدن Asus Transformer

واکنش الکتریکی عجیب

پاسخ الکتریکی هر بلندگو در سیستم صوتی شما ممکن است به خطر بیفتد. این مشکل را می توان با استفاده از مولتی متر، ابزاری که برای تست پاسخ الکتریکی بلندگوهای شما استفاده می شود، تایید کرد.

استاتیک

استاتیک نشانه ای از یک مشکل بزرگتر در سیستم صوتی ماشین شما را نشان می دهد. این می تواند ناشی از سیم کشی معیوب یا شل یا احتمالاً نصب نامناسب باشد. برای تایید علت، بهتر است با متخصص محلی خود صحبت کنید و ترتیب بررسی را بدهید.

ارتقاهایی که می توانند به بهبود صدای ماشین شما کمک کنند

وقتی نوبت به بهبود تجربه صدای ماشین شما می رسد، ممکن است علاقه مند به ارتقاء سیستم فعلی خود باشید یا به طور کلی آن را جایگزین کنید. فاکتورهای کلیدی وجود دارد که باید هنگام ارتقا در نظر گرفت. برخی از ارتقاء ها می توانند صرفاً برای کیفیت صدا باشند، برخی دیگر ممکن است برای افزودن قابلیت های خاصی به سیستم باشد، مانند فناوری بلوتوث، ناوبری GPS، و دستگاه های پخش، مانند درایوهای فلش، آی پاد، یا کارت های micro SD. در اینجا، برخی از رایج‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم صوتی را بررسی می‌کنیم.

اضافه کردن ساب ووفر

بیایید با آن روبرو شویم، بدون یک ساب ووفر، یک آهنگ یکسان به نظر نمی رسد. این چیزی است که به شما احساس بیس و ریتم می دهد. از آنجایی که فرکانس پایینی دارد، برای پخش واضح بیس به یک بلندگوی مخصوص نیاز است. ساب ووفرها معمولاً در اندازه های 8، 10 یا 12 اینچی هستند. هزینه ساب ووفری که انتخاب می کنید بر اساس اندازه و کیفیت انتخابی متفاوت خواهد بود. یک ساب ووفر می تواند به طور قابل توجهی تجربه شنیداری شما را متحول کند.

بخوانید  دلایل سیاهی صفحه نمایش لپ تاپ

ساخت یک سیستم صوتی جدید

اگر از ابتدا می سازید، حداقل باید سه قطعه را در نظر بگیرید. هد یونیت کشتی مادری است که سیگنال های صوتی را به بلندگوها و سایر عناصر تجهیزات صوتی شما ارسال می کند. بعد، بلندگوهای جدید. آنها صدای شفاف و واضح را تضمین می کنند و یک عامل کلیدی در هنگام بررسی ارتقاء هستند. در نهایت، یک ساب ووفر، که تضمین می‌کند باس عمیقی را دریافت کنید که جزء ضروری برای شنیدن و احساس صدا است.

استریوی کارخانه خود را ارتقا دهید

ارتقای سیستم صوتی خودرو نیازی به هزینه گزافی ندارد و در بسیاری از موارد می توانید تجهیزات اصلی را نگه دارید. راه هایی برای ارتقاء سیستم کارخانه خود بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی وجود دارد. چنین ارتقاهایی می تواند شامل اضافه شدن تویتر و/یا ساب ووفر باشد که می تواند کیفیت صدا را به شدت بهبود بخشد. افزودن عایق صدا به درها همچنین می تواند کیفیت صدای سیستم فعلی شما را بهبود بخشد، صدای جاده را کاهش داده و کابین را عایق صوتی بیشتر کند.

تعمیرات باند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *