فروردین 10, 1403 7:32 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 نگهداری مناسب از کولر گازی
نگهداری مناسب از کولر گازی

برای نگهداری مناسب از کولر گازی باید چه کنیم ؟

اگر ما در مورد اهمیت نگه داشتن فیلترهای تمیز در کولرگازی برای عملکرد صحیح آن صحبت کرده ایم، تمیز نگه داشتن مبدل های حرارتی نیز می تواند مهم باشد، زیرا همانطور که از نام آن مشخص است، جایی است که تبادل گرما یا سرما انجام می شود. هر واحد پنجره، شکاف یا لوله کولر از دو مبدل حرارتی استفاده می کند، یک مبدل داخلی (مبدل حرارتی داخلی) و یک مبدل خارجی (مبدل حرارتی خارجی).

مبدل حرارتی واحد داخلی درست در پشت فیلترهای هوا قرار دارد و جزو مواردی هستند که از کثیف شدن تجهیزات به راحتی جلوگیری می کنند، این یکی از مهمترین دلایلی است که برای جلوگیری از این امر مجبور به تمیز نگه داشتن فیلترهای هوا هستیم. تمیز کردن فیلترهای هوا به طور منظم به حفظ مبدل های حرارتی در شرایط مناسب کمک می کند.

یک مبدل حرارتی داخلی بسیار کثیف همان اثری را دارد که فیلترهای بسیار کثیف دارند، فشار گاز کاهش می یابد، میزان مصرف جریان نیز کاهش می یابد و همچنین می تواند واحد داخلی یخ بزند، که باعث می شود محیط اطراف کمتر از حد معمول خنک شود.

خازن راه اندازی وظیفه دادن جریان لازم به موتورهای کولر گازی را برعهده دارد تا بتوانند روشن شوند. به طور کلی، کولر گازی دارای سه موتور هستند: موتور فن در فضای باز، موتور فن داخلی، کمپرسور و دو یا سه خازن.

بخوانید  روش های دریافت نتایج دلخواه از دستگاه کپی

اگر کولر گازی سرد نکند

اکنون، اگر کولر گازی کمی خنک شود یا اصلاً خنک نشود، می خواهیم دلایل احتمالی آن را ببینیم. همانطور که قبلاً گفتیم، نشت احتمالی گاز یکی از دلایل خنک نشدن کولر گازی است، ممکن است نشت گاز در سه قسمت مختلف وجود داشته باشد.اگر جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید تنها دلیل خنک نکردن کولر گازی کمبود یا نشت گاز است، توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه شوید :

فیلترهای کثیف، یکی از دلایل خنک نکردن کولر گازی است. بسیاری از مردم فراموش می کنند که تمیز نگه داشتن فیلترها نه تنها برای کارکرد دستگاه مناسب، بلکه ضروری است. همان طور که می دانید فیلتر ها  وظیفه فیلتر کردن هوای خانه را بر عهده دارند بنابراین برای حفظ محیطی تمیزتر تعویض فیلتر ها الزامی است. فیلترهای بسیار کثیف می توانند یخ زدگی را در بخش داخلی کولر گازی ایجاد کنند و همچنین ممکن است در آنجا نیز مشکلات نشتی داشته باشید.

بررسی فن داخلی و جلوگیری از کثیف شدن آن از دیگر دلایل خنک نکردن کولر گازی است. ما فقط در مورد فیلترها صحبت کردیم و باید آنها را تمیز نگه داریم تا کولر گازی بهتر و بهتر کار کند، این چیزی است که هر کسی بدون هیچ تلاشی می تواند آن را انجام دهد و واقعاً یکی از معدود کارهایی است که برای سالم نگه داشتن کولر گازی باید انجام دهیم، با این وجود مشکل دیگری که معمولاً معمول نیست، میزان آلودگی در فن واحد داخلی است.

بخوانید  معنای دقیق حروف انتهای مدل پرینتر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *