اردیبهشت 1, 1403 3:48 ب.ظ

ایران سرویس

خیابان بهبودی، نرسیده به نصرت، جنب بانک سپه، پلاک 145،ساختمان بنیامین،طبقه 5 واحد 18
دفتر مرکزی: 66097851  مرکز تعمیرات: 66097859  شعبه شرق: 77978135  شعبه هفت تیر: 88836102  شعبه جنوب: 55300568   شعبه غرب: 44153186   شعبه شمال 26721443   شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

 چگونه خطای SIM Not Provisioned را برطرف کنیم؟
چگونه خطای SIM Not Provisioned را برطرف کنیم؟

روش های رفع خطای SIM Not Provisioned در گوشی شیائومی

اگر با مشکل گوشی شیائومی هوشمند خود مواجه هستید که ادعا می کند سیم کارت شما تهیه نشده است، لازم نیست نگران باشید. با این نکات می‌توانید خطای SIM Not Provisioned در گوشی شیائومی را برطرف کنید:

خطای SIM Not Provisioned در گوشی شیائومی

گوشی شیائومی خود را ریستارت کنید

پیام “SIM Not Provisioned MM#2” که با آن روبرو هستید ممکن است به سادگی ناشی از یک نقص نرم افزاری ساده در تلفن همراه شما باشد. من شخصاً راه‌اندازی مجدد دستگاه را یکی از اولین ترفندهایی می‌دانم که برای حل مشکلاتی که در تلفن خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، از جمله تلاش برای رفع مشکلات سیم‌کارت مانند این است.

برای راه اندازی مجدد گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید صفحه نمایش دستگاه شما روشن است.
  • دکمه روشن/خاموش را نگه دارید تا منوی پاور خاموش ظاهر شود.
  • روی “Restart” ضربه بزنید.
  • ممکن است لازم باشد رمز عبور خود را در برخی از تلفن ها وارد کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید ببینید که دستگاه دوباره راه اندازی می شود.

امیدواریم پس از پشتیبان گیری تلفن همراه و راه اندازی مجدد آن، بتوانید به طور معمول از سیم کارت خود استفاده کنید.

 مطمئن شوید که سیم کارت به درستی در اسلات سیم کارت قرار دارد

یک سیم کارت نامناسب یا نامناسب می تواند دلیل خطای “SIM Not Provisioned” باشد که در دستگاه تلفن همراه خود مشاهده می کنید. با یک گوشی شیائومی جدید، سینی سیم کارت فقط سیم کارت را در یک جهت می گیرد، که قرار دادن سیم کارت به روش اشتباه در گوشی شیائومی را برای شما نسبتا دشوار می کند.

بخوانید  عیب یابی MacBook مدل A1278

با این حال، اگر از یکی از دستگاه‌های قدیمی‌تری استفاده می‌کنید که سیم‌کارت‌های خود را زیر باتری می‌برند، ممکن است به درستی وارد نشده باشد. در هر صورت، ایده خوبی است که سیم کارت را بیرون بیاورید و دوباره در اسلات سیم کارت قرار دهید.

برای دستگاهی با یک تلفن جدید با سینی سیم کارت، با ابزار سیم کارت، به سوراخ کوچک روی شکاف فشار دهید. سینی باید بیرون بیاید و بتوانید سیم کارت را دوباره وارد کنید.

در گوشی شیائومی‌های هوشمند قدیمی‌تر، باید قاب پشتی قابل جابجایی دستگاه را باز کنید، سپس باتری را خارج کنید. در زیر آن، باید شیار ساخته شده برای سیم کارت را مشاهده کنید. آن را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که سیم‌کارت را به درستی تراز کرده‌اید. امیدواریم این امر در حل مشکلات تامین سیم کارت شما موثر باشد.

 حالت هواپیما را روشن و سپس خاموش کنید

سریعترین راه حل برای خطای “SIM Not Provisioned MM2” این است که حالت هواپیما را در تلفن خود روشن کنید و دوباره آن را خاموش کنید.

این تنها به چند ضربه در سیستم اندروید نیاز دارد، که همین امر آن را بسیار کارآمد می کند. این یک راه عالی برای رفع اشکالات اساسی مربوط به اتصال شبکه، از جمله سیم کارت است.

برای روشن کردن حالت هواپیما در اکثر اندرویدها، می‌توانید به سادگی صفحه اعلان‌ها را به سمت پایین بکشید و روی کاشی برای حالت هواپیما ضربه بزنید.

با این حال، با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید این کار را از برنامه تنظیمات نیز انجام دهید:

  • برنامه “تنظیمات” را باز کنید.
  • روی “اتصالات” ضربه بزنید.
  • برای روشن کردن آن، روی کلید کنار «حالت هواپیما» ضربه بزنید.
بخوانید  نحوه رفع مشکل گرمای بیش از حد هواوی

صرف نظر از روشی که برای فعال کردن آن استفاده می کنید، پس از روشن شدن، حدود 15 ثانیه صبر کنید. پس از سپری شدن این زمان، ویژگی را خاموش کنید.

 به روز رسانی خدمات حامل

برنامه Carrier Services در Android مسئول کمک به سیستم Android برای برقراری ارتباط با ارائه‌دهنده خدمات در مورد خدمات خاصی است که ارائه می‌دهند.

ممکن است بسته به ارائه‌دهنده خدماتی که استفاده می‌کنید، برنامه خدمات حامل را نبینید، اما اگر می‌بینید، ارزش به‌روز نگه داشتن آن را دارد. ممکن است این تنها چیزی باشد که برای رفع مشکل «سیم کارت ارائه نشده» نیاز دارید.

برای به روز رسانی این برنامه، مراحل شرح داده شده در زیر را دنبال کنید:

  • فروشگاه Google Play را باز کنید.
  • روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • “مدیریت برنامه ها و دستگاه” را انتخاب کنید.
  • ورودی «به‌روزرسانی‌های موجود» را فشار دهید تا فهرست برنامه‌های قابل به‌روزرسانی را ببینید.
  • در اینجا به دنبال برنامه خدمات حامل بگردید و روی دکمه «به‌روزرسانی» در سمت راست آن ضربه بزنید. توجه داشته باشید که ممکن است به نام شبکه تلفن همراهی که استفاده می کنید نیز نامگذاری شود.

 سیم کارت را فعال کنید

ما اشاره کرده‌ایم که وقتی سیم‌کارت جدید با این مشکل مواجه می‌شوید، چگونه فعال‌سازی سیم‌کارت چیزی است که به آن نیاز دارید.

در حالی که فرآیند فعال‌سازی معمولاً در 24 ساعت اول پس از قرار دادن سیم‌کارت جدید در تلفن انجام می‌شود، گاهی اوقات اینطور نیست.

نکته خوب این است که اگر این کار به صورت خودکار اتفاق نیفتد، می توانید فعال سازی را فعال کنید و اصلاً فرآیند استرس زا نیست. با این حال، مراحل دقیق مربوط به شبکه های مختلف تلفن همراه است.

بخوانید  دلایل از کار افتادگی سشوار

با این حال، باید بتوانید از طریق یک صفحه فعال‌سازی آنلاین در وب‌سایت شرکت مخابراتی خود یا با ارسال پیامک یا تماس با شماره‌ای با استفاده از سیم‌کارت جدید، درخواستی را به سرور فعال‌سازی ارسال کنید.

 با ارائه دهنده شبکه خود تماس بگیرید

اگر در مورد نحوه ارسال درخواست فعال سازی از سیم کارت جدید خود کمی بی اطلاع هستید، ساده ترین راه این است که با شرکت مخابراتی تماس بگیرید و از آنها بپرسید که مشکل ممکن است چیست. اگر مشکلی در فعال‌سازی سیم‌کارت وجود داشته باشد، دقیقاً می‌دانند که چگونه آن را برطرف کنند.

حتی اگر شما به سادگی نیاز دارید حساب تلفن همراه خود را فعال کنید، اگر شما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، آنها باید بتوانند این فرآیند را شروع کنند.

 سیم کارت را تعویض کنید

اگرچه این مورد هرگز برای من اتفاق نیفتاده است، اما یک سیم کارت واقعا قدیمی می تواند در طول سال ها به اندازه کافی آسیب ببیند که آن را غیر کاربردی کند.

اگر این اتفاق برای سیم کارت شما بیفتد، تنها راه حل برای رفع خطای “SIM Not Provisioned MM2” این است که با شرکت مخابراتی تماس بگیرید و از آنها بخواهید جزئیات سیم کارت شما را با یک کارت کاملا جدید تعویض کنند.

نکته خوب این است که این روزها انجام این فرآیند بسیار آسان تر است. فقط کافی است به شعبه محلی ارائه دهنده شبکه خود بروید و مشکلی را که با آن تلفن خاص و سیم کارت خود دارید توضیح دهید.

مطلب پیشنهادی: افزایش سرعت انیمیشن در گوشی شیائومی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *